Ha saját autóval csinálom meg a jogosítványt, akkor olcsóbb lesz?
Az oktatót akkor is fizetni kell, a benzint is, legfeljebb a kocsi amortizációt nem az oktatónak fizeted, hanem saját magad.
Az oktató-autóvá átalakítás költségeiről ne is beszéljünk.
A magyar jogosítvány feltételek úgy vannak kitalálva, hogy azon egy réteg nagyon jól keressen.
Tök mindegy akadémikus vagy-e, vagy IQ zseni, aki képes fél óra alatt betanulni egy lexikont, neked akkor is fizetned kell a kreszvizsgáért, és fizetned kell az asszisztenciákért...
Tök mindegy, hogy van-e értelme, neked akkor is órákat kell venned legalább papíron, és bár az egész világon elfogadott a saját autós tanulás, mifelénk mindenféle adminisztratív módon nehezítik ezt.
Mondom, az egész arról szól, amiről ez az ország: hogy az autósiskolák jól keressenek.
Diplomát szerezhetsz úgy, hogy fogalmad nincs ki tartja a tárgyat, csak vizsgáznod kell. Jogosítványt nem.
"Diplomát szerezhetsz úgy, hogy fogalmad nincs ki tartja a tárgyat, csak vizsgáznod kell. Jogosítványt nem."
Na ne hasonlítsd már össze a diplomát egy szaros jogsival... akinek mindkettő van, az tudja, hogy van a kettő között több nagyságrendnyi különbség befektetett energiában is és pénzben is és időben is.
Itt nem a diplomáról van szó, hanem arról, hogy a magyar jogosítvány rendszer rendkívül bürokratikus, aminek csakis az az oka, hogy az ebből élők jól keressenek.
Ezt nekünk állampolgároknak jó tudnunk, mert ha egyszer egy rendes országot építenénk fel, a mai magyar jogosítvány megszerzési sarcok simán eltörölhetőek lennének.
Mert például elég lenne annyit előírni, az írásbeli vizsgát le kell tenni, és éppúgy elég lenne, ha a gyakorlati vizsgán való teljesítményt várnák el egyedül.
Minden más demagógia mások életének veszélyeztetéséről és egyebekről.
Saját autóval is tanulhatsz vezetni, vizsgázhatsz is. Ismerősöm mozgássérült, ő így oldotta meg.
Ami feltétel: Ki kell alakítani a az anyósülésnél is a pedálokat. Fel kell szerelni póttükrökkel (ez filléres, nem ezen múlik). Ha ez megvan, le kell vizsgáztatni oktatóautónak. Kell találni egy oktatót, aki hajlandó idegen kocsiban dolgozni.
Amikor levizsgáztál, vissza kell alakítani mindent, s újra levizsgáztatni.
Egy kérdés marad csak. Mindez hogyan lesz olcsóbb?
Ha képben lennél néhány motorizációban előttünk járó ország vizsgakövetelményeiben, akkor azt is tudhatnád, hogy sok helyen nem kell plussz fékpedál, mert az plusz költség, és abban a pillanatban valóban nem éri meg átalakíttatni az autót.
Nem kell odakinn oktatói minősítés sem, elég hogy egy jogosítvánnyal rendelkező ember ül melletted.
Na ennyit a magyar okatatórendszer demagógiájáról.
Bízom benne, hogy egyszer alapjaiban liberalizálják...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!