Kereskedésből érdemes autót venni?
Számla meg egyéb papír nem sokat ér mert 5 perc hamisítani egyet a haver műhelyében,de ha saját szerelőt viszel és átnézi alaposan ,rábólint akkor jó vétel lehet a kereskedésben is.
Összeségében a kereskedésekben lévő kocsik drágábbak ,hiszen a tulaj eleve olcsóbban adta oda őket és rajta van a kereskedés haszna. Magánembertől olcsóbban lehet venni és sok minden kiderül egy személyes vevő -tulaj találkozóból ,ami egy kereskedésben kimarad.
A kereskedő is piaci áron adja el az autót, mert tudja hogy az emberek nem fogják ugyanazt az autót a piaci ár felett megvenni. A kereskedő haszna onnan van hogy a piaci ár alatt veszi meg az autókat.
Pl van egy autó ami egy millát ér. A kereskedő megveszi 850-ért, eladja 1.000.000-ért és van 150 ezer haszna rajta.
Én egy kereskedésben találtam meg azt az autót, amit később meg is vettem. Elég speciális ritke felszereltségű autó, amiből csak pár darab van az országban, így nagyon nem volt alkalmam válogatni. Pontos típust, pontos felszereltséggel kerestem.
Elmentünk egy állapotfelmérésre a kereskedővel egy márkaszervizbe. Az irodába a papírokat csak én mentem be intézni, mivel én fizettem, az én nevemre állították ki a számlát. De kérték az autó forgalmiját is. Hát kimentem a kereskedőhöz, aki az épület előtt várt és szóltam neki, hogy kéne a forgalmi. Odaadta nekem. Én meg visszasétálva az szerviz irodájába út közben belekukkantottam. Megjegyeztem a tulajdonos nevét és lakcímét.
Megvolt az állapotfelmérés, utána visszamentünk a kereskedő telepére. Volt egy kis alkudozás is, végül 1.450.000Ft-ban állapodtunk meg és úgy volt, hogy másnap viszem a pénzt és akár szerződhetünk is.
Közben felkerestem a tulajt. Megmondtam neki, hogy megnéztem az autót és inkább vele tárgyalnék ez ügyben, ha kihagyható a kereskedő, hiszen így mindenki jobban járhat. Szerencsére nem volt kizárólagos eladási joga a kereskedőnek, a tulaj is eladhatta.
Erre-arra hivatkozva (egyébként jogosan, mert miután hozzám került a kocsi, hogy tökéletes állapotban legyen még fél milliót rá kellett költeni) próbáltam még alkudni. Gondoltam ha a kereskedő jutalékát elengedi így is megkapja azt a pénz, amire számított.
Próbáltam az időt is húzni, hagytam gondolkodni egy hetet. Végül azt mondta, hogy jó, a mit a kereskedőnek fizetne, azt elengedi ha kp-ban másnap kifizetem.
Még soha nem volt dolgom kereskedővel, így fogalmam sincs mennyi a reális jutalék egy kb 1,5 milliós autónál. De kicsit meglepődtem, mert többre számítottam. Állítólag 30.000Ft lett volna a kereskedő jutaléka.
Furcsálltam, nem tudom ez igaz lehetet-e vagy sem. De végül úgy gondoltam, hogy ennyit megér nekem a kocsi, 1.420.000Ft-ért megvettem. Egyébként a kiindulási ár, amiért először hirdette a kereskedő 1.599.000Ft volt.
"Összeségében a kereskedésekben lévő kocsik drágábbak ,hiszen a tulaj eleve olcsóbban adta oda őket és rajta van a kereskedés haszna."
Ez így, ebben a formában nem mindig igaz!
:D
Én egy olyan taligát vettem, aminek a hitelét nem tudta fizetni az előző gazdája, a bank visszavette, a kereskedő pedig árverésen megvásárolta gombért. Ezért én is olcsón vettem meg, és a kerekedő is keresett rajta.
Persze tudom, hogy nem ez az általános, de ilyen is van.
Meg olyan is van, hogy a kereskedő piaci áron adja el az autót, és a tulajtól vonja le a jutalékot. Az induló ár pedig attól függ, hogy az eladó mennyit akar érte kapni.
Nem úgy válogatnék, hogy hol szabad.
Vannak megbízható kereskedők, tőlük biztosan, és vannak nem megbízhatók a hírük alapján, tőlük nem akármennyire is olcsón adják a portékát.
Elsősorban állapot alapján kell keresni. Ha magánszemélynél találunk jobbat, akkor tőle kel megvenni. Ha meg kereskedőnél, akkor tőle.
Ha van számla és egyéb hivatalos papírok, akkor az jó. Hamisítani csak az fog, aki nem komplett, mert ha kiderül elítélik okirathamisításért. Átvizsgálás mindenképpen kell erre a rendesebb kereskedők és magánemberek is hajlandóak. Az állapot alapján kell dönteni.
Álomvilág..Egy kereskedőt mutass akit komolyan elítéltek vagy bezárattak mert iparszerűen visszatekerte az órákat ,hamisította a műhelyszámlákat, vagy "áttolt" a műszakin egy kehes autót, vagy mert összejátszott a közeli szervizzel ahová a naiv vevőt beküldi állapotfelmérésre.. Ez napi rutin mindegyiknél.
Ha meg utólag reklamál a vevő, örülhet ha nem verik meg, de fizetni nem fog, perelje csak évekig a vevő, úgyis neki kell több százezerért szakértőket fizetnie hogy az igazát bizonyítsa, közben a nepper csak széttárja a karját ,hogy ő így vette át a kocsit semmiről nem tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!