Mit tankoljak? Premium dizelt vagy normal dizelt?
A megéri kérdésre akkor lehet választ kapnod, ha tudományosan mérni tudod (és hajlandó is vagy) a hatást az elvárt területen / a gyártó v. kereskedő elérhetővé teszi a mérési (teszt) eredményeket.
Én elkérném az adott üzemanyagok specifikációját tartalmazó adatlapokat. (ez úgy néz ki, mint a google-n rákeresve a "mol dízelgázolaj"-ra kapott pdf, amiben 3 dízelük 2011-es adatai szerepelnek)
Egyébként viszont hihetek amit mondanak: ha azt hiszem pl. jobban megy és meggyőzöm magam, pedig nem igaz, akkor ugyan én nem jártam jobban, de ők igen.
Ha már a pontozógépek lepontoztak nullára, akkor lássuk a tapasztalatokat.
Az gondolom mindenki számára már egyértelmű, hogy a hazai kutak nagyobb részét a MOL látja el üzemanyaggal ( még azokat az OMW-ket is, amiknek nem Schwechatból szállítanak), viszont az üzemanyagok adalékolása már eltérő és a régi rendszerrel ellentétben - amikor a tartálykocsiról vagy hozzácsapták vagy nem - már a MOLnál keverik bele ezt is. Ez elméletben azt jelentené, hogy azonos kúthálózatokon azonos minőségű üzemanyag van ( bár ez sem mindig igaz ).
Na akkor a tapasztalat:
Egyik autóm egy öreg 1.7 Isuzu szívódízel Opel. Nálam az átlagos használat mondjuk 50%-a autópálya és országút, a másik 50% helyben rohangálás és városi használat ( leginkább Budapest). Mivel én csak teletankolni szoktam, tankolások után kiszámolom az átlagot ( igaz ezt az autómat lusta voltam regisztrálni a spritmonitoron:P ). Az esetek többségében - azaz amikor lehetőségem van - OMW MaxxMotion Dieselt tankolok. Ezzel a vegyes átlagom 5.2-5.7 között szokott alakulni. MOL-os gázolajjal ennél valamivel több, egy időben tankoltam MobilPetrolon, azzal rendszeresen 6.5 liter körüli fogyasztások jöttek ki. Ha ezt kiszámoljátok 450-es és 410-es gázolajjal akkor kb 100km-en 200-250 forintot spórolok :D
Van egy határ, amikor a fogyasztáskülönbség és az ár kiegyenlíti egymást ez valahol 6,5-7 liter környékén lehet ( lusta vagyok számolgatni ). Eddig a határig ( ha 1 liter fogyasztáskülönbséggel számolunk) megéri a jobbat tankolni. Árban nem kerül többe, talán jobb a minősége és talán tovább bírják az üzemanyag ellátó rendszer alkatrészei.
Jobban megy tőle az autó? Lehet ez csak placebo hatás, érzetre - én leginkább emelkedőn vettem észre - valamivel jobban megy ( pl közepes terheléssel az M0-son a maglódi dombon felmegy visszaváltás nélkül.. :D ). Nyilván nem ettől fogok 3 másodpercet verni a 0-100-as gyári adatra.
Nagy haszonjárművekkel van még tapasztalatom. mivel ott magasabb az átlagfogyasztás szembeötlőbbek a minimális különbségek is. Egy nyerges szerelvénynél akár 3-4 litert is jelenthet 100-on a normális üzemanyag ( ami nem feltétlen drágább, csak nem valami pancsolt sz@.r ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!