Tudnátok pár ideális kezdőmotort ajánlani A2-es jogosítvány mellé?
Tavasszal akarom megszerezni az A2-es jogsit, és utána nyárra már motorvásárlást tervezek. Természetesen használt motorban gondolkodom, olyan max 400 ezer ft-os összeggel (nem baj, ha kevesebb :).
Első motorom lenne, előtte még Simsonom se volt. Szóval úgy gondolom, valami szolidabb, könnyen kezelhető motort kellene találnom.
Elvárásom nemigen van így elöljáróban, talán annyi, hogy a sportmotorokat, enduro-kat nem különösebben szeretem, inkább classic, naked, cruiser vonal az, ami tetszik.
Haverok ajánlottak már Suzuki GS500-ast, és Hyosung GT250-est, ezen kívül tudtok még pár típust írni?
Első motornak inkább valami kisebbet, mondjuk 125-öst.
Első körben egy 45-50LE-s motor ereje, és tömege is kellemetlen, sőt esetenként félelmetes is lehet. A fokozatosság fontos.
Vagy kérj kölcsön valakitől Simsont, kis ETZ-t, kis TS-t, mondjuk pár hétre, és zavarj bele egykét ezer km-t, és utána lépj nagyobb motorra.
Kawa ER5-öt ajánlanék kategóriában, bár 200kg. :( A Suzuki GS500 jó darab, az csak 180kg :) Ebben a kategóriában ajánlanék még Honda FT500-at, de olyan ritka, hogy majdnem 3 db van az országban :)
Lehet még korábbi Honda CB350-et, CB400-at nézni, de azokból ki kell fogni a jót.
Yamaha SRX-et mondanék még, vagy SR400-at, SR500-at, bár ezek is ritkák, és egyre drágábbak.
A haverok tudnak valamit :) Amúgy ha már Hyosung, a GV250 se rossz, nekem olyan van, kényszerűségből kezdtem ilyen picivel, mert alacsony vagyok, de jól megnéztem a véleményeket, van egypár embernek kis hazánkban és szeretik. Persze megvannak a korlátai, de az A2-nek is, habár azzal erősebb motort is vehetsz, én valószínűleg azt tenném, jó, ha van egy kis erő. 28 lóval és pici nyomatékkal is el lehet túrázgatni, de az előzésnek azért már megvannak a feltételei és az Alpok emelkedőin sem tudsz menni akárhogyan... De ha szorult beléd egy pici türelem és tolerancia, ez már kezdetnek nem rossz. Egy átlagos 125-öst már kezdő hiperóvatos mazsolaként is nehezen viseltem volna, de ahhoz is megvannak a megfelelő emberek, akiknek az is elég.
A kis Hyo (a GV250, de a GT250-nek is ugyanaz a blokkja) szerintem igen könnyen kezelhető motor, a váltóját elég durvának mondják (valóban az, csak szervíz után puha, az annyira jó... de amíg váltani vált, addig nekem jó), s még mesélhetnék, ha érdekel, de az hosszú lenne. Megbízható motor, nem eszik sokat, szervizelése se drága, csak ne törj komoly porcikát benne, ha nincs a szerelődnek alkatrésze, mert iszonyat lassan érkezik Koreából :D
Ha az A2 miatt kisebb és eleve nem sportmotort veszel, szerintem kicsi az esélye, hogy harapós, kezdőnek nem való motor kerüljön a kezedbe... De ez csak szerény vélemény, igazából életemben nem vezettem mást, mint a saját motoromat...
Kezdőként sokkal lényegesebb a mentális felkészültség, vezetéstechnika. Pl. a kanyarodás kulcsa az ellenkormányzás. Érdemes olvasni a témában, mert éles helyzetben (pánik, ijedtség) jó, ha agyból felül tudod bírálni a késztetést pl. soknak érzett kanyarban a fékre nyúlni, amitől felegyenesedik a motor és még nagyobb íven fordulna.
Motor tekintetében én japán japánt (ott is gyártott) vennék, és 500 (2h) v. 600 (4heng). Nekem a 4 hengeres karakter jött be, mai fejjel nem a 2-essel kezdenék.
A keskeny motorok előnye (pl GS500), hogy eldőlve sokkal kevesebb kár lesz az oldalán (vagy semmi).
kezdőnek talán még honda cbf 250 se rossz, 15kw, 150kg a saját tömege
a papírok rendezésére egy 45ezert még számolhatsz
Az 500 köbcentinél is rezeg a léc, de a jogsi miatt... Némelyik GS500 még belefér, de a 600-asok... Nem tudom, valószínűleg inkább csak lefojtva.
A hengerszám ízlés dolga, van, aki az egyhengereséért van oda. Vibrál, ahogy a V2 is, de ez nem mindenkinek gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!