Magyarországon miért nincs elterjedve az automata váltó?
Az automata váltó nagyon kényelmes, illetve a régi típusok erős, nagy méretű motorokat igényeltek. Na meg árban is drágább a gyártása, mint egy kéziváltóé. Ez a két lehetőség az USA-ban állt fenn, így ott terjedtek el. Míg Európában a 2. VH után a gazdasági helyzet nem tette lehetővé a böszme nagy motorok gyártását és a 20-30 literes benzinfogyasztás elérhetőségét, így itt maradtak a kis motorok a kéziváltóval.
Ezt az emberek megszokták és nagyon sokáig így is maradt.
De ne izgulj, ez már csak idő kérdése és változik az EU-ban is. Egy részről, mert nagyon sokat fejlődött a technika a váltók terén, így a mai modern váltók már minden tekintetben sokkal jobbak, mint a legrutinosabb sofőrök kuplungolása, más részről a tömeggyártásnak köszönhetően az áruk is gazdaságosabb. Végül pedig a legnagyobb nyomás az autógyárakon az EU környezetvédelmi és károsanyagkibocsájtási normáiból adódik. Annyira szigorodnak az előírások, hogy az autógyártóknak nincs más lehetőségük, mint automatizálni az új autók legnagyobb részét, mivel egy automata vezérelt motornál 100x könnyebb elérni a határértékeken belüli működést, mint egy kéziváltósnál, ahol a sofőr bekavar. A fogyasztási és károsanyagkibocsájási normákat meg hozni kell, mert iszonyú pénzekbe kerül a gyáraknak.
Tippre 2020-25 között már a kéziváltó egy olyan kuriózum lesz, amit csak drága extraként lehet majd kérni egy autóba.
-a kétsebességes automatát először a T Fordba építették be 1920 elején..csak mellesleg Galamb józsef találmánya, amit Ford azonnal beépített...itt nem volt mibe.
- a Japcsik már a 360 köbcentis autóikba is automatát szerelnek..nem is értik, miért jó a kézi..
-a jenkik meg csak komolyan veszik az "automobil" szót..dolgozzon az, ha már fizetett érte...
-a régi váltók még kettő, illetve évtizedekig háromebességes szalagfékes hidraulikus vezérlésűek voltak mindenhol..
-...
-...
-aztán ma már a legfinomabb az ékszíjas váltó(értelemszerűen fokozat nélkül-DAF variomatic)
-ilyen van példul az új SX 4 ben is...baromijó...
hogy miér nincs elterjedve?
egyszerű... nézz körül!
én harminc éve automatával járok...igaz kuwaitban ültem először egy hétliteres szolgálati Oldsmobil-ban, aztán egy ezres automata Daihatsuba..hazajöttem, és csak automata..a nejem is, a gyerekek is...
"Én úgy látom hogy a nagykocsik automaták Audi A8,BMW7,Mercedes S osztály.Ezek méretre akkorák mint usaba Chevrolet Caprice,ford Crown Victoria mind Full-size.Viszont a kisebb modellek mint a Ford Mondeo, Opel Vectra,Volkswagen Passat,BMW3 sorozat ezekbe már kevés az automata. Ford Focus,Opel Astra,Volkswagen Golf amik ilyen alsó-közép kategóriásak még kevesebb."
Ezzel meg is válaszoltad a kérdésed. Amerikába nem nagyon látsz A8 mérettől kisebb autót, de A6 méretétől kisebbet tutira nem.
Nekem volt egy A4-em, abba például nem kellett volna automataváltó nekem semmi pénzért, mert úgy éreztem sokkal jobban illik hozzá a manuális. Viszont most a 2x erősebb A6-omhoz már az automataváltó illik jobban.
tessék egy kisebb amerikai autó 2.2 motorral és automata.
8-as te milyen régebbi automataváltós autót vezettél eddig?láttál már 123-as mercit vagy kocka audit egyáltalán?tökéletesen működtek,a pillanatnyi motorfordulatszám és a gázpedál állásától függően váltották a fokozatokat.
a kérdésre válaszolva,az új automata váltós kocsi drágább,sokan alapmodellt vesznek.a klíma is csak azóta terjedt el mióta szériafelszereltség,az 1990-es vagy a 2000-es évek elején készült autókban ritkaságszámba ment.
Konkrétan nem nagyon vezettem még régi hagyományos olajos automatás autót, de attól még tudom hogy nagyjából hogyan viselkednek. Tudom hogy megfelelően tudnak váltani (motorfordulatszámtól és pedálállástól) de akkor is lomhák. Legjobban az a visszataszító számomra amikor ezeket lepadlózzák aztán csak felpörög a motor de szinte semmi nem történik, csak bőőőőőőőőőőőőőőő. :D
De a modern automaták már sokkal jobbak, és sokkal komfortosabbak is mint a manuális váltósok. Meg sokkal jobbak az olyanok számára akiknek kihívást jelent a manuálissal való közlekedés egy forgalmas helyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!