Rég vezettem utoljára, de holnaptól vezetnem kell. Mire figyeljek?
21:40: igazad van, de az első válaszban nem ezt írtad :)
Nem a kuplungja más a dízeleknek, hanem a nyomatékgörbéje...
Drága szívem!
A benzines autó kuplungja PONT UGYAN OLYAN, mint a dízelé. Az, hogy hol fog, egyedi kuplung tulajdonság, nem pedig motorfüggő.
Az pedig, hogy a dízelek többsége gázadás nélkül is könnyedén elindul (mert én elindítok neked bármilyen benzines autót is gázadás nélkül) nem azért van, mert más a kuplungja, hanem azért, mert a dízel autónak alacsony fordulaton is magasabb a nyomatéka, mint a benzinesnek, ennek kapcsán nem fullad le!
És el kell, hogy keserítselek, a fordulatszámben sem kéne, hogy olyan egetverő különbségek legyenek. Egy modern dízel optimális fordulatszáma városban 1800-2300 / perc között, míg egy modern benzines 2200-3000 / perc között optimális. Ami nem egy olyan hűde nagy különbség.
Ez nem 2 ütemű trabi, hogy üveghangig kéne nyomni.
Menj taxival, ültess egy jó sofőrt magad mellé, vagy vegyél órákat a régi oktatódtól. Ennyi önbizalommal inkább ne menj nagyvárosi forgalomba. Ha kisvárosról van szó, az előny, ott jobban begyakorolhatod a vezetést, hogy érezd az autót, és ne a kezed-lábad koordináiójára kelljen figyelned, hanem csak és kizárólag a körülötted lévő forgalomra.
A kuplungja pedig minden autónak máshogy fog, az nem azzal van összefüggésben, hogy dizel vagy benzines. Ami szokatlan lehet majd az a fékezés. Méghozzá akkor, ha egy olyan régebbi fajta kocsit szoktál meg, amiben nincsen v csak gyenge a fékszervó. Ahhoz képest az új autók fékei roppant érzékenyek. Amikor kezdőként átültem a fapados autóból a X5-os BMW-be, igencsak bólogató kutya módjára tettem meg ez első pár kilómétert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!