Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baj?

Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés
Van egy 90cc-re tuningolt GY6 motoros robogóm 24 mm-es karburátorral. Gyári légszűrőházzal használtam, de amikor sportlégszűrőt raktam rá akkor indulásnál lehörög, de utána fordulaton már nincs semmi baja és ugyan úgy megy. Ezt lehet-e valahogy orvosolni, vagy ezeket csak is a gyári légszűrővel lehet használni?

2014. febr. 25. 18:40
 1/3 anonim ***** válasza:

Alapvetően a probléma forrása, hogy manapság igen közkedvelt - a robogók körében pláne - a mindenféle szakértelemtől mentes "tuning".


Egyáltalán nem biztos, hogy több nyihaha jön ki belőle csak azért, mert lecseréled a gyári légszűrőt egy "sport-" -nak nevezettre. Ugyanígy, a szükségesnél nagyobb karburátor a legtöbb esetben inkább ront a motoron, mintsem hogy javítana.


A belsőégésű motorok komplex rendszerek, így nem árt róluk tudni ezt-azt, mielőtt az ember hozzájuk nyúl. Nem vagyok magam sem motorguru, de azért vettem anno a fáradságot, hogy megtanuljak róluk ezt-azt, ha már az életem szerves részét képezik.


Ha fordulaton okés, akkor az alapjárati, illetve az átmeneti rendszerek háza táján lehet érdemes körülnézni, ámbátor abból kifolyólag, hogy légszűrőcserét követően jött elő a gond (próbáld ki a régi légszűrővel), az elsődleges gyanúsított a lambda kell, hogy legyen. Az egyik lehetőség, hogy az esetlegesen nagyobb mennyiségű beszívott levegő miatt elszegényedik a keverék. A másik, hogy valamelyik agyas "utána állított", mondván, hogy a sportlégszűrővel több levegő jön be, úgyhogy mehet rá a több benzin. A gond ezzel (többekközt) az, hogy alapjárat közelében a sportlégszűrő hatása nem érvényesül, így itt a többletbenzin túldúsíthatja a keveréket, addig a lamba értékig, ahol az már gyulladásképtelen.


Persze az is előfordulhat, hogy nem a karburátor beállítása a ludas...


Ha nagyon nem akar összejönni a dolog, akkor alapvetően két dolgot tehetsz:

- Ha a gyári szűrővel jó, akkor azt használod

- Elviszed a taligát egy tisztességes szerelőhöz. Mivel négyüteműről van szó, Dáloki Gergely neve jut eszembe, de nyilván nem ő az egyetlen, valós szakértelemmel bíró személy a szférában.


Ilyen kis csettegők "tuningjába" egyébiránt nincs sok teteje pénzt lapátolni. Ha erő kell, vagy vegyél egy nagyobbat, vagy akár azonos hengerűrtartalmú kétüteműt.

2014. febr. 26. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
A karburátort géppel állítottuk be, úgyhogy azzal baj nem lehet. Gyertyán sincs semmiféle lerakódás, tehát tökéletes az égés. Esetleg, mivel négyütemű nincs akkora szívóereje, mint egy kétüteműnek, mert kisebb fordulaton dolgozik. A gyári légszűrőház belseje hullámos, gondolom hogy felgyorsítsa a levegő áramlását. Akkor szerinted csak is a gyári légszűrő a jó?
2014. febr. 26. 16:04
 3/3 anonim ***** válasza:

Azt erősen kétlem, hogy csak a gyári légszűrő lenne a jó. Ellenben, ha a gyárival jól működik az újjal meg döglődik, akkor érdemes lehet elgondolkodni a gyári darab visszarakásán. A 2T vs 4T szívóerő-teória nem játszik, mert a sportlégszűrőnek éppen az volna a lényege, hogy jóval kisebb ellenállással lehet rajta átrántani a levegőt.


Mivel a cucc csak alapjáraton rohadozik, a helyzet az, hogy az alapjárati és/vagy átmeneti fúvóka által szállított keverék minősége nem megfelelő.


Esetleg - de ez csak nagyon halovány tipp - a sportlégszűrőn könnyebben beáramló, nagyobb mennyiségű levegő a henger alapjárathoz közeli vákuumját csökkentheti oly mértékben, hogy az már nem elégséges az üzemanyagnak az alapjárati/átmeneti fúvókából a torokba való "behúzásához". Ha bármi okból kifolyólag ebben van igazság, úgy ha a sportlégszűrő használata mellett valamilyen extra ellenállást is képzel a levegő útjában, a tünetek enyhülnek, avagy megszűnnek. A helyes gyógymódot ezesetben nem tudom.


Ha fent van a sportlégszűrő, mekkora a lambda?

2014. febr. 27. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!