Dízel motoroknál mire kell jobban odafigyelni?
Konkrétabban? Annyiféle dízelmotor van hogy ezt így nem lehet megmondani.
Illetve annyit tudok tanácsolni hogy ne önts bele benzint.
1.9-es TDI!
Igen,tudom:)
Hát hogy ne benzint tankolj bele.
Legnagyobb különbség talán a leállításnál van. Érdemes megállás után járatni picit a motort, mivel a turbó siklócsapágyakon fut (olajfilmen), ezért nem árt ha lelassul a pörgése (akár 100 000 fölött is simán pörög) mielőtt a leállítással megszüntetnéd az olajnyomást.
Másik dolog a melegítés. De ez benzinesre is igaz. Amíg nem üzemmeleg a motor addig óvatosan kell bánni a kocsival. Ha hidegen meghajtod akkor a motorblokk gyorsabban melegszik mint a hengerfej, így az elrepedhet.
Megint másik dolog hogy ha mindig alacsony fordulatszámon használod a kocsit akkor a turbo le tud kormozódni ami csökkenti a teljesítményt.
Legfontosabb:
Amig hideg a motor, ne engedd 2000 fölé a fordulatot.
Illetve egy keményebb menet után (2500+ fordulat), hagyd egy percig még hogy járjon a motor, hogy a turbónak legyen ideje leállni, ugyanis ilyenkor annyira pörög, hogy még egy percig pörög magában.
Igy valószinüleg nem lesz bajod sem a turbóval, sem a befecskendezéssel.
Azért tegyük hozzá, hogy a hideg motort ne erőltesd 1500-on, mert nem lesz kenése a hideg olajjal a főtengelycsapágyaknak, és berágódnak, elkopnak.
"Nem a fordulat öl, hanem a nyomaték". Ez persze nem azt jelenti, hogy hidegen forgasd fehér izzásig, hanem hogy inkább forogjon picit többet, esetleg egyen kicsit többet, ha azt szeretnéd, hogy hosszú életű legyen a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!