Az automata amerikai autóknál hogy vannak a fokozatok?
Nézzétek a képet:
Ez egy 1975-ös Oldsmobile Delta 88 műszerfala
Automata váltós
És csomó Amerikai automata autóban láttam már a váltónál a fokozatokat:
R
N
D
S
L
Park
gondolom a park az a "parkolás"
Az N az üres
de a többi mi?
gondolom valamilyen rövidítés de nemtudom, hogy pontosan mi
R hátramenetet
N üres
D menet
S, L passz
P vagy Park: valóban parkolóállás. A váltó kimenőtengelye reteszelve van, az autót ugyanúgy ott lehet hagyni sebességben, mint a hagyományos váltónál.
R: hátramenet (nincs mit magyarázni rajta)
N: üres (ezen sem)
D: előremenet, direkt fokozat. Ilyenkor mind a három fokozatot használja a váltómű.
S: slow, azaz lassú fokozat (gondolom én), ilyenkor csak a másodikig enged felkapcsolni
L: low, alacsony áttételű fokozat, ilyenkor csak az 1. fokozat van bekapcsolva, nem kapcsol felfelé a váltó.
A külön parkolófokozat azért kell, mert a hidrodinamikus kuplung álló motor mellett nem zárja össze a motort az erőátvitellel, ezért a D-ben vagy R-ben hagyott autó gond nélkül elgurul (hiába van motorfék, ha nem hat a kerékre). A kézzel is kapcsolható előremeneti fokozatoknak pedig az az értelme, hogy lejtőn lefelé (ha nincs lejtmenetvezérlő) a folyamatosan emelkedő motorfordulat miatt a váltó felkapcsol, ettől a motorfék lecsökken, ami nem egészséges. Illetve régi, kick-down rendszer nélkül épített váltóknál kézzel kell visszakapcsolni előzéshez, mert az egyszerű vezérlés csak leeső fordulatszám esetén kapcsol vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!