Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az automata váltós buszoknál...

Az automata váltós buszoknál mit jelentenek az 1,2,3 fokozatok?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 24. 16:45
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ugyan azt amit a kéziváltónál.
2011. ápr. 24. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Biztos?2 esetleg 3 fokozatú lenne csak egy városi busz?
2011. ápr. 24. 17:18
 3/7 anonim ***** válasza:

Több fajta automata váltó is van.

Pl lehet így: B R I II A N vagy lehet D N R 1 2

Az R a hátramenet,az N az üres.

Az I és a II illetve a másiknál az 1 és a 2 fix sebességfokozatot jelent,tehát nem vált feljebb.

De ha sebességbe rakod(pl "D"-be) akkor automatán vált.

Egy városi buszban nem tudom,de szerintem olyan 3-4 sebesség lehet plusz a hátramenet.De hülyeséget nem akarok írni,a lényeg,ha benyomod az I-est,akkor az fix sebességfokozatot jelent és így nem vált feljebb(nyilván nem lesz valami gyors és a fogyasztás se mellékes ugye)

2011. ápr. 24. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
A kézi váltóknál fix az áttétel, az automata váltó hidraulikus része egy fokozaton belül módosítja az áttételt is (nyomatékot fokozatmentesen vált), ezért elég neki a kevésnek tűnő fokozat.
2011. ápr. 24. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi mindannyiotoknak!
2011. ápr. 24. 19:54
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Egyszer láttam buszt I-ben és II-ben menni, amikor bekrepált az automata váltója, és nem akart már estig beállni. De már estefelé volt, így a 35-ös tempóval sem szedett össze késést, mert máskor sem szokott menni 40-nél többel.


Amúgy szerintem Pécsen a Mecsekben, meg hasonló helyeken használhatják az I-et és a II-t, bár nem tudom, mert amikor arra jártam, és még főleg Ikarusok voltak (B R I II A N) váltóval, akkor nem figyeltem, hogy miket nyomkod a sofőr. :(

2011. ápr. 24. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem vált feljebb a váltó az 1.,a 2.,a 3. Fokozatnál. Ezekre azért volt szükség, mert a régebbi(15 évnél régebbi) automata váltókban nem volt még lejtmenet érzékelő, ezért ha D ben ment le a busz, akkor alig volt motorfék és hajlamos volt meglódulni nagyon. A fix fokozatoknál nem váltott feljebb az adott fokozatnál, így volt értékelhető motorfék. Azonban az újabb automata váltóknak nincsen ilyen üzemmódjuk, mert van bennük lejtmenet érzékelő, ami lejtőn is helyesen választja meg a sebességi fokozatot.
2022. dec. 21. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!