Vezérléscsere házilag? (Peugeot 206)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha konkretizálod az autót, akkor mutatok egy vezérlési rajzot mit, hogy kell.
Évjárat, Köbcenti, Le, Motorkód
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mivel benzines, talán nem okozol vele kárt, ha esetleg nem jól rakod össze.
De rém egyszerű, ha meg van feszítve a gyári előírás szerint a szíj, és 1x körbeforgatod menetirány szerint, és jelen marad, akkor nem lesz gond.
Az viszont fontos, hogy a gyár által előírt mértékben feszítsd meg a szíjat.
Szerintem egy rugós feszítő van rajta, amit fellazítasz, és akkor feszíti meg a szíjat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szia!
Itt van először is a rajz hozzá.
Nem túl bonyolult a művelet, kis rutinnal elvégezhető.
Kezdésként mindent tekerj jelre, és a stiftelések mellett fesd is meg magadnak, így nem tudsz hibázni.
Vezérműtengely:
Gyárilag egy 10-es stift megy bele.
Ezt pótolhatod egy 10-es csavarral, vagy 10-es fúrószárral is.
Főtengely:
Lendkeréknél tudod, egy hosszú 7-es stiftel fixálni, de ez elég macerás, ezért azt javaslom, hogy a főtengelyt jelöld össze a blokkal, az is elegendő lesz.
Feszítő:
Vagy 10-es imbusz, vagy 10-es sima négyszög nyílású.
Az óra járásának ellentétesen (azaz balra) forgatva tudod fellazítani a szíjat.
Ha mindent stifteltél, és összejelöltél, akkor leveheted a szíjat.
Összerakásnál simán csak felrakod a szíjat, majd megfeszíted, kiveszed a stiftet(eket), majd KÉTSZER! körbeforgatod a motort, hogy biztosan átforog-e.
A szíjt annyira feszítsd meg, hogy kb. 90°-al el tudd fordítani, de ezt érezni fogod, hogy nagyjából mikor jó.
Mielőtt bendítanád, a burkolatokat ne tedd vissza, mert ha nem sikerült, akkor 2x-er dolgoztál,és szedheted le megint őket;)
Remélem tudtam segíteni, sok szerencsét hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!