Vezérléscsere házilag? (Peugeot 206)
Ha konkretizálod az autót, akkor mutatok egy vezérlési rajzot mit, hogy kell.
Évjárat, Köbcenti, Le, Motorkód
Mivel benzines, talán nem okozol vele kárt, ha esetleg nem jól rakod össze.
De rém egyszerű, ha meg van feszítve a gyári előírás szerint a szíj, és 1x körbeforgatod menetirány szerint, és jelen marad, akkor nem lesz gond.
Az viszont fontos, hogy a gyár által előírt mértékben feszítsd meg a szíjat.
Szerintem egy rugós feszítő van rajta, amit fellazítasz, és akkor feszíti meg a szíjat.
Szia!
Itt van először is a rajz hozzá.
Nem túl bonyolult a művelet, kis rutinnal elvégezhető.
Kezdésként mindent tekerj jelre, és a stiftelések mellett fesd is meg magadnak, így nem tudsz hibázni.
Vezérműtengely:
Gyárilag egy 10-es stift megy bele.
Ezt pótolhatod egy 10-es csavarral, vagy 10-es fúrószárral is.
Főtengely:
Lendkeréknél tudod, egy hosszú 7-es stiftel fixálni, de ez elég macerás, ezért azt javaslom, hogy a főtengelyt jelöld össze a blokkal, az is elegendő lesz.
Feszítő:
Vagy 10-es imbusz, vagy 10-es sima négyszög nyílású.
Az óra járásának ellentétesen (azaz balra) forgatva tudod fellazítani a szíjat.
Ha mindent stifteltél, és összejelöltél, akkor leveheted a szíjat.
Összerakásnál simán csak felrakod a szíjat, majd megfeszíted, kiveszed a stiftet(eket), majd KÉTSZER! körbeforgatod a motort, hogy biztosan átforog-e.
A szíjt annyira feszítsd meg, hogy kb. 90°-al el tudd fordítani, de ezt érezni fogod, hogy nagyjából mikor jó.
Mielőtt bendítanád, a burkolatokat ne tedd vissza, mert ha nem sikerült, akkor 2x-er dolgoztál,és szedheted le megint őket;)
Remélem tudtam segíteni, sok szerencsét hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!