Mennyire elterjedt a hengerenkénti 3 szelep?
Figyelt kérdés
Hengerenként 2-4 szelep a legelterjedtebb. VW-nél van 5 szelep is. Seat cordobákat nézem (1.2) 4 hengeres és hengerenként 3 szelepes. Mennyire elterjedt ez a megoldás? Fogyasztása elég jól néz ki. Valaki valami infót erről?2014. febr. 13. 14:05
1/9 anonim válasza:
az 1.4-es Fiatoknál, Alfáknál is akad ilyen...
2/9 anonim válasza:
mazda 626 @ 92 2.0 4 henger 12V
3/9 A kérdező kommentje:
megbízható konstrukció?
2014. febr. 13. 14:58
4/9 anonim válasza:
Rosseb tudja. A Brava/Bravo 12 szelepeseit szidják, mert állítólag széria hibásak, nekem meg ugye az van, gyakorlatilag a világból kivisz hiba nélkül, csak 5w30-as olaj kell bele.
5/9 anonim válasza:
Fiat 1.4-ről tudok én is.De a seat cordobát elnézted,az 3 hengeres 12szelepes ami hengerenként 4szelepes!1198ccm 112nm,47 vagy 51 Kw-os.
6/9 A kérdező kommentje:
nem-nem. osszesauto.hu
Autók gyári adatait nézheted meg.
4 henger. Hengerenként 3 szeleppel.
2014. febr. 13. 22:13
7/9 anonim válasza:
A Fiat 1.4-es 12 szelepes motorjával nem a 12 szeleppel szokott probléma lenni. Tényleg van egy tipushibája: sikerült a Fiat mérnökeinek kellően kicsire méretezni a vezérműház olajnyomó furatait. Ha nem megfelelő olajat locsolnak bele ( asszem 5W30 kellett bele újkorában, vagy 5W40? ) és nem cserélgetik kellő időközönként az olajat, akkor ezek hajlamosak eltömődésre. Onnantól rendellenes kopás lép fel a vezérműtengelyen és idővel beégnek a szelepek, aztán bumm...
Mondjuk ha a másik oldalról nézzük, ez mindig karbantartási mulasztás következménye, jó minőségű olajjal és rendszeres 10 000-res cserével nincs vele gond.
8/9 anonim válasza:
Ismerem az oldalt el van írva!Az ibizánál már az 1.2-eshez már három hengert irnak!Ird be a google-ba hogy Cordoba 1,2 12v data,ott előjön egy csomó oldal.pl a globalcar elég jó oldal.Amúgy ez az 1.2-es motor a skoda saját fejlesztésű 3 hengeres motorja.Nem a legbeváltabbak.Még eszembejutott egy 3szelepes motor:Toyota Corollának volt 4hengeres 12szelepes motorja.
9/9 anonim válasza:
A 80as években volt nagy divat a japánoknál,magasabb fordulat,jobban mentek,ez volt a multivalve előfutára.De a Volga is 3szelepes volt,ott az előkamrát nyitotta a harmadik szelep.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!