125 ccm 2T blokk, váltó stb csere 250-400 ccm 4T blokkra? (többi lenn)
Röviden tömören, de ez hosszú lesz így csak az olvassa akinek van ideje rá.
A2-es jogsim van ami "brutális" 45 Le vezetésére jogosít fel (35 kW), ami ha valaki sportmotor szerelmes, valljuk be kevés, pedig magam sem vagyok a száguldozó barom, de mikor egy 5 km üres egyenes úton vagy, azért ki ne próbálná ki mit tud a gép alatta.
Szóval egy Cagiva Mito Evo-m van, ami legalább közelíti az álmok motorját a Ducati 916-ost, csak hiányzik egy csekély ~ 80 Le.
Ezek a motorok nem mennek (kereskedelem), sokat látok még mindig fenn eladásra (fél éve követem ezeket a hirdetéseket), és 320-tól kezdődnek a normálisak (én 300-ért vettem), de semmi változás, sőt, gazdáik az árat is emelik. Így arra gondoltam, hogy ha meglesz a korlátlan, és ne adj isten meg kéne tőle válnom (ha lenne pénz a 916-osra), kéne valami extra, amivel ezt elvinnék 400 körüliért, mert cseréltem már benne dugattyút, főtengely felújítás, csak Castrol 2T Racing és 5W50 a váltóba. Persze majd én is odabiggyesztem, hogy limitált kiadás, mert "arany" titánium villa, és társai, de 94'-es motor, és ez nem Dubai.
Aztán felmerült benne, hogy mi lenne, ha 2T helyett 4T-s nagyobb köbcentis motort csinálnék belőle, persze segítséggel, meg jómagam mérnöknek tanulok, így a súlyeloszlás, stb-re ügyelve pontos tervezéssel talán meg lehetne oldani, hogy egy 35 kW-s szivet tegyünk be neki (A2 jogsi max, és a 600 ccm már túl nehéz lenne a váznak), amelynek a fogyasztása kedvezőbb, nem igényelne akkora törődést, mint 2T-sként és szerintem mivel a motor könnyű, a teljesítmény is nőne. Persze mind ez nem érné meg, azért az árért amiért eladnám majd (HA!), de az egyedüli ilyen motor lenne ami 4T és 400-as blokk nyugszik benne. Plusz az A2-s friss húsoknak is csöpögne erre a gépre a nyáluk, így nyugodtan adnám majd tovább, hogy jó gazdája lesz egyszer valaki.
Tehát a mesedélutánt követve, szerintetek (megvalósíthatónak szerintem megvalósítható, mert 10-12 kilóval lenne nehezebb a motor ha jól emlékszem és az idomok is távol állnak a blokktól), de a forgalomba vitel, helyezés, stb kétséges és nem világos, ezt egyértelműen jelezni kell valahol, hogy nagyobb motor lett belőle, mi lenne a teendő a projekt előtt, hogy várhatóan ezt a motort is forgalomba helyezzék (ha egyáltalán helyezhető lenne, jelenleg forgalomban van).
Félre értések elkerülése végett az összeg amit rá kéne áldoznék az 400 e Ft.
Megvalósítható projekt lenne-e? Papírok hogyan, miként?
(Azokat a hozzászólásokat hanyagoljuk ha kérhetem, hogy ennyi pénzért már vehetnél egy Honda CB400-ast használtan ami így is tud ennyit, nem nem vennék, mert nem tetszik, én sem erőltetném rád, hogy ha szépet és élményt akarsz olaszt veszel...)
Köszönöm előre is, aki végigolvasta és válaszol rá.
Szervusz! Én annyit tudok hogy minden átépítést előbb meg kell terveztetni és elfogadtatni a KPM-mel, majd jöhet a műszaki ahol nagyon szigorúan fogják szemügyre venni a vasat. Magyarországon sajnos elég nehézkes egyedi járművel a hatóságok elé állni, de volt már akinek sikerült.
Én azt javaslom Neked hogy ha érzel Magadban vágyat hogy megcsináld mert erre vágysz, akkor tedd meg, hiszen a szép és jó dolgok mindig így születnek és szakmailag is komolyan fejlődnél, de ha csak azért csinálnád hogy eladd és egyébként nem lelnéd különösebb örömödet benne, akkor inkább lebeszélnélek. Egy biztos: ha bele vágsz, nem árt ha van hozzá egy képzett szerelő Barátod +1 jól felszerelt kis garázs/műhely. A Barátodnak a végén rengeteg sörrel fogsz lógni. :)
Én végzett gépészmérnök vagyok és vannak szerelő Barátaim. Nagyon sokat tanulhattam Tőlük és ez így van a mai napig. Becsüld meg ha van ilyen a közeledben, mert az idejét, a szakképzettségét és a fáradozását adja a Te elméleti tudásodhoz.
Sok sikert, vagy sikeres adásvételt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!