Milyen motorral érdemes kezdeni egy lánynak?
Miiii? 24 éves csajnak nincs az ismerősei között egyetlen srác se, aki motorb**i lenne?
Hihetetlen... :D
Én a helyedben azért kipróbálnám beiratkozás előtt valami módon. Gondolom van jópár kérdés a fejedben a motorozásról - ezeket is érdemes lenne előre megkérdezni. Akár itt is ha nincs ismerős.
Igen, valószínűleg okos ötlet az A kat.
Viszont a 125-ös kategória: gondolom hallottad, hogy sok ilyen motort papírok nélkül, esetleg "hobbi célra" vagy "125/50-ként" használtak/használnak - ez direkt érdekessé teszi ebben a kategóriában a motorkeresést...
A motor állapota mellett a papírokra érdemes külön figyelmet fordítani, de ezt majd ha aktuálissá válik érdemes lesz ezen az oldalon megkérdezned.
Sokan sokfélét mondanak (főleg az eladók), de legtöbbször ha egy motort papírok nélkül árulnak, arra már nem fog soha rendszám kerülni legálisan (illegálisan meg maximum egy másikét lehet rátenni, ami meg ugye illegális). Emiatt nagyon körültekintően kell eljárni.
Ráadásul 125-ben és abban a kivitelben ami neked tetszik (az RS50 és a TZR50 alapján ez a sport/gyorsasági-jellegű felépítés) nem lesz olyan hű-de-nagy választék, a 125 köbcenti inkább a robogó/enduro/all-rounder jellegű gépek "terepe".
7-es vagyok
nem láttam még olyan nőt aki tud vezetni, akár hányszor valami brutális fa..szságot csinál az utakon mindíg egy nőt látok a kormány mögött
az indexet még csak látásból sem ismerik, amelyik meg igen fordítva használja
egyszerűen nem kéne semmilyen járművet vezetnetek, motort meg főleg nem.
amúgy meg nem gondolom hogy a nőnek a konyhában a helye, azt csinál amit akar amíg másokat nem akadályoz ezzel, és az kur..vára nem vicces amit a nők az utakon leművelnek, néhány helyen már külön női parkoló van 2X akkora hellyel
7-es nem akarlak "leoltani",de a férfiak legalább annyi fa...ságot csinálnak az utakon.Én legalább is irányjelző nélkül,sávok között kacsázni szinte csak golyófejű bmw-s suttyókat látok.Ennyit erről.
A kérdezőhöz pedig...Én több,mint egy millió autós km után váltottam motorra.Addig egyáltalán nem ültem motoron,pontosabban kb tíz km-t mentem próbaképpen robogón.Egyből a korlátlant céloztam meg,mert nekem is azt ajánlották.És elmondhatom,hogy majdnem annyi lány rakta le a jogsit,mint fiú.Én is csak pislogtam.Ez másfél éve volt,most egy hétszázas Hondán nyomom.Ami a tapasztalatatom e rövid idő alatt:a motor teljesen más,mint az autó.A legfontosabb a tiszta fej,az állandó kontroll,és a fokozatosság.Ja,és természetesen a megfelelő védőfelszerelés.Egyébként meg óriási öröm,sokszor üvöltözök a sisak alatt,mit egy hülye...:-)Csak bátran,és sok sikert!
Agent K! Sajnos nincs, de még autob**i sem! Inkább sokszor rám néznek ferde szemmel, hogy mi a bánatért érdekel engem az ilyesmi. :-D Na de hát ez van, ilyen beállítottságú vagyok, nem elégszem meg az anyósüléssel, úgymond. :-)
Nézelödtem ma is elég sokat, és tényleg sok helyen nincsenek okmányok, vagy külföldiek, ezeket elkerülném, már csak azért is, hogy a papírmunkát könnyebb legyen elintézni. Meg aztán mire oda jutok, hogy meg lesz a jogsi, nem biztos hogy ennél a típusnál maradok. Bár az rs125 nagyon tetszik, sok helyen olvastam, hogy vigyázni kell velük mert a legtöbb szét van hajtva. Nem tudom mennyi igaz ebből, de mivel nem értek hozzá, szereznem kell majd egy illetékest.
Remélem sikerül eljutnom oda, de biztos, hogy lesz még itt pár kérdésem, mert hasznos dolgokat írtok! :-)
Kedves Dezső! Köszönöm neked is a bíztatást! :-)
Tulajdonképpen így vagy úgy, autót vagy motort mindenképp venni akarok, de a motor már régóta foglaloztatott, így hát gondoltam, miért ne?! Inkább most próbáljam ki, mint később bánjam, hogy nem mertem. Tény, hogy egy kocsit jobban ki lehet használni, de én most az élményre vágyom, és mint ahogy irtad, biztos nem lehet rossz. :-)
A védőruházattal számoltam, meg a járulékos költségekkel is. És bár én is az A kategóriát célzom meg, elöször olyan gépet szeretnék, amit a 167 cm-em, meg az 54 kilómmal is tudnék kezelni. :-)
A vezetés sem ment egyről a kettőre, de ehhez is csak idő kell, úgy gondolom. Ha meg kiderülne, hogy nem az én világom, úgy sem fogom erőltetni. Egyébként meg is lepődtem kicsit azon, hogy lehet saját motorral vizsgázni. Nekem előbb a jogsim legyen meg, az a lényeg.
Kicsit hosszúra sikerült, de köszönöm mégegyszer a jótanácsokat! :-)
13
igen van pár suttyó, akit nem nagyon zavarnak a szabályok, de az azért egészen más mikor egy nő jól próbál vezetni mégsem megy
Az RS125-höz hozzászólva kicsit. Ha őt célzod majd meg, a következőket tanácsolom (kis tapasztalat, de talán segít).
Nem az a baj velük, hogy széthajtják őket, ezekkel menni kell, 6000 fölött élednek fel és 11000 (azt hiszem) a vége.
A legtöbb ilyen motorral, ahogy írták a papírok a legnagyobb gond. Olyat nem is érdemes venni amit 50 köbcentisként használtak, vagy külföldi okmányos, ezekből pár... khm lopott és arról még a tulaj sem tud általában. 300 ezret szánsz rá, akkor szerintem nehezen találsz olyan 2000-es feletti évjáratút (bár szerintem a 97-99-es RS-ek a legszebbek és legerősebbek is), ami belefér az átírással együtt (33000 Ft) a keretbe. Inkább told ki 350-re. Amire meg majd különösen figyelj, és érdeklődj a következők:
- forgalmi, törzskönyv van-e?
- kérdezd majd ki, mikor volt utoljára ez meg az javítva rajta (dugattyú csere!), van e róla akármilyen feljegyzés, számla, papír (nagy előny ha van)
- váltóolaj csere, mikor és mi ment bele (5000 km-enként kell és szerintem 15W50 alatt, tehát ha 5W50-et használt bele, az már perfekt)
- motorolaj minősége, úgy is azt mondja, hogy Castrol Racing 2T de jobb megkérdezni
- index relé (nem villog e 200-at percenként)
- izzók vizsgálata főleg a műszerfal, bár a 2000-es felettiek már fedélzetisek.
Csak a saját hülyeségem miatt írom le ezeket, akkor is megvettem volna a sajátomat ha ott tudom, hogy ez mind rossz, de "olyan gépet válassz amibe szerelmes vagy, mert annak könnyebben megbocsájtod a hibáit" Na sok sikert!
Végig olvastam a hozzászólásokat és a válaszaidat.
Nagyon tetszik a hozzáállásod! Látszik hogy komolyan gondolod a motorozást.
Nem ismerkedni akarok, ha nem segíteni!
Ha Budapesten élsz, szívesen segítek a motorozás megismerésében. Több évtizede motorozom, többeket segítettem a gyakorlat és jogosítvány megszerzésében.
Jól döntöttél hogy a korlátlanra hajtasz. és nem kell megijedni a "nagy" motoroktól, nem emelgetni kell ha nem vezetni. Írtad a magasságodat, neked nem enduro vagy sport motor kell ha nem egy alacsony ülésű túra motor. Ennek kiválasztása is akkor lesz aktuális ha már van néhány órás motoron-ülési tapasztalatod. "A puding próbája az evés" - szlogen illik ide. Csak ha már van élményed a motorozásról akkor alakul ki az hogy mi a megfelelő saját személyedhez, kényelmedhez, elvárásodnak.
lz93! Nagyon sokat segitettél, köszönöm!
#18! Érdekelne a dolog, részletekröl írok privátban!
#19, köszi neked is! Igyekszem észben tartani a jótanácsokat! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!