Milyen motorral érdemes kezdeni egy lánynak?
#1 - ja, leszámítva, hogy a kettő összehasonlíthatatlan. Mármint egy hobbiautót fenntartani drága, egy 125-ös motort meg szinte aprópénz.
Na meg teljesen másra valók.
Szerintem 125 köbcenti, nem érdemes ötvenessel vacakolni, mert 3 nyári hónap alatt "kinövöd", erőtlennek és lassúnak fogod érezni.
B-vel viszont vezethetsz ötvenes, esetleg érdemes lenne kipróbálni mielőtt bármibe kezdesz, hogy milyen is kétkeréken. Mármint keresni egy ismerőst, aki elmagyarázza mit hogyan, aztán valami kihalt helyen mehetsz párszáz métert, hogy tudd kell-e ez neked.
"Milyen motorral érdemes kezdeni egy lánynak?"
2 kerekűvel, lehetőleg olyannal ami működőképes és lehetőség szerint tele a tankja.
Picitk komolyabban: nincs igazából női motor. Magasságod dönti el, hogy mely motorokon mehetsz fizikailag. Ha még stílust is tudsz választani akkor már lehet konkrét típusokról beszélgetni.
"24 éves lány vagyok és szeretnék megtanulni motorozni a
közeljövőben."
Derék, derék. Sok sok balesetmentes és boldog kilómétert!
"B kategóriás jogsim van jelenleg. Érdemes-e befektetni egy 50cm3-es motorba, vagy inkább tegyek különbözeti vizsgát A1-re és utána egy 125 cm3-essel próbálkozzam??"
Motorba befeketetni nem nagyon éri meg. Hacsak nem vagy gyűjtő vagy pizzafutár akkor pénzügyileg bukó. Az a kérdés, hogy megéri-e vagy érdemes-e befektetni egyszerűen irreleváns egy motor ( de sokszor egy autó esetében is ). Nem tudom miért használják így a gyakorik kérdéseken.
Egy dolgot kell megválaszolnod magadnak pénzügyi téren: megengedheted e magadnak.
Agent K-val egyetértek a jogosítvány kérdésben. Sőt, radikálisabb vagyok. Én a helyedben korlátlanra mennék - már ha érzel magadban kurázsit ( persze más kérdés jogosítványt szerezni és más kérdés jól motorozni - tehát nem azt mondom, hogy rögtön nagy géppel kezdj).
Ami a motor választást illeti, első körben valami semleges gépet ajánlanék, egy kisebb hornetet vagy valamilyen csupasz gépet aminek nem hasalós és jámbor jószág. Ha semmi motoros tapasztalatod sincs, akkor egyelőre túlzás lenne 400ccm fölé menni. Ha van rá kereted, mellőzheted az 50-es kategóriát.
#5 jól beszél. :)
Mondjuk a korlátlanban az a nagy előny, hogy utána már nem kell többet jogsival foglalkozni, ami motorkerékpár azt vezetheted. De érdemes körülnézni, két ismerősömnek is olcsóbbra jött ki a korlátlan átképzésekkel.
Na mondjuk a B-ről A1-re átképzést (ezt szokták B125-ként reklámozni) csak akkor tudod megcsinálni simán, ha már elég biztosan kezeled a motort, mert az nem egy tanfolyam, hanem egy gyorstalpaló.
A legtöbb jármű veszt az értékéből, még a veteránok is (nekem ebből van itthon pár darab) - igaz azok meglehetősen jól tartják az árukat, azért ritka az olyan típus, ami használat közben ne vesztene belőle. :)
Az 50-es kategóriát szerintem is átugorhatod, viszont mindenképpen érdemes lenne kipróbálni milyen. Jogsid van hozzá, ismerős kell, egy üres placc, kis szabadidő meg egy sisak. Na meg szép idő, az nagyon kéne végre... :D
#7 - Gondolom te is azt vallod, hogy a nőnek a konyhában a helye - az ilyen figurák általában nem tudnak Velük mást kezdeni, azért beszélnek ilyen ostobaságokat... :P
Szóval ezt a dolgot kérlek ne forszírozd.
A többiekkel értek egyet, először nézz körül, a korlátlanban, érdeklődj, nézd meg milyen motorral tanulnál vezetni, stb.
A B125 az nem jó választás, ahogy írták gyorstalpaló, nincs rutin rész, így nem tanulod meg a röpke 6 (vagy 8) óra alatt sem a "finom" mozgásokat. Lásd, az utakon Y-ba forduló motorosokat (és nem a 1000-es Harleyk és társaira gondolok).
A motorokról pár szót, amiket írtál. 50 cm3 kétütem, ha jól rémlik az RS50-ből olyat vegyél ami 1999 utáni gyártmány, mert az azelőttiek kézi keverésesek, tehát nem olajpumpásak (nem vagyok benne biztos), én RS125-ön tanulgattam, élmény, kezes. Ugyan az, amúgy, mint a 125 csak "olcsóbb", viszont itt is igaz, ha valami elromlik az nem "aprópénz" mert olasz, a másik motorról nincs tapasztalatom, de gondolom ugyanez.
Zárónak, szerintem keress fel valami ismerőst, aki elvinne egy körre a nagy motoron és kicsit meghúzná a gázkart, hogy lássad, mi neked a max ami fölött már nem élveznéd a motorozást, és akkor az alatt a sebesség határ/teljesítmény alapján már betudod lőni, hogy mire lesz szükséged.
Sok sikert, széles utat:)
#7! Te melyik évszázadban élsz?? Amúgy kösz a bizalmat, feltett szándékom volt, hogy rögtön 200-zal repesszek és összetörjem magam az első kanyarban... -.-"
Kedves Agent K, lz93 és többi hozzászóló! Köszönöm az eddigi hasznos válaszokat!
Nagyon úgy fest, hogy ismerős hiányában A kat. lesz belőle. Ha már úgy is fizetnék az oktatásért, akkor már legyen értelme, ahogy írtátok is, ez tűnik a legjobb megoldásnak. Aztán meg megpróbálkozom egy 125-össel kezdetnek. Mindenképp 2000-es évjárattól újabbat szeretnék, kb. 300 ezret szánok majd magára a motorra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!