Mennyi gyakorlat kell ahoz hogy én felüljek egy suzuki gsxr 1000 re?
"baromságokat irkáltok,az ember irányítja a gépet nem a gép az embert."
Teljesen egyetértek ezzel. Valóbam a legfőbb dolgok fejben dőlnek el.
Jómagam sem tartottam be a lépcsőket és elég régen gurulok nagyvason. (600ccm fölött 13 éve ). Nem azt mondom, hogy ez helyes vagy nem helyes, de nem tartom magam potenciális gyilkosnak a közúton, de az se lenne igaz, ha azt mondanám, hogy már tökéletesen motorozom közúton. ( Versenypályán meg főleg van mit tanulnom )
"hogyan folytassam hogy már egy suzuki gsxr 1000 el tudjak menni? kb mennyi idő a gyakorlás?"
Ez egyéntől függ. Elég hamar meg lehet tanulni az alapokat, sokkal hamarabb eljutsz arra a szintre amikor már azt hiszed, hogy tudsz motorozni - valójában egyáltalán nem uralkodsz motoron.
Van e benned annyi önmérséklet, hogy:
- Belásd, sosem fogod tudni kimotorozni a motorképességeit közúton ( igazából versenypályán sem, az átlagmotorosok nagyrészéből nem lesz Talmácsi Gábor ( beleértve magamat is )
- Belásd, a közút nem versenypálya
- Tökéletesen tisztában kell lenni azzal, hogy másokra is veszélyes vagy és a motor bizonyos helyzetben egy csőre töltött fegyver - tehát tudnod kell saját képességeid határait és adott szituációban mi engedhető meg - tehát felelősséggel vagy másokért is.
A GSXRek és általában a sportgépek ( utcai motorokról beszélek ) nagyon élvezetes, intenzív motorozási élményt biztosítanak és a katalógusok rendszerint a remek menetulajdonságukat, dönthetőségüket stb emelik ki.
Persze elfelejtik említeni: megfelelő rutin szükséges hozzá. Emlékszem arra a napra amikor az első 600-as sportgépemmel mentem. Ó hogyne, remekül mentem - egyenesen. A gázrángatást könnyű megtanulni. Az első Mátra utam inkább a szorongsáról szólt és az elrontott ívekről, mi közben próbáltam a többiekkel tartani a tempót- egyáltalán nem volt kellemes élmény. Elég hamar rájöttem, hogy nem tudok motorozni ( ma se tudok :) ) és össze fogom törni magam és ami még rosszabb lehet mást is - pl aki szembe jön. Szóval visszavettem a tempót és inkább fejben kezdtem összerakni magam.
Egy zsáknyi dolgot kellett megtanulnom, csak pár példa:
- Tudatos elenkormányzás, hogy a megfelelő ívet válasszam
- Az emberi agy a vízszintestől eltérő akár 10 fokos döntést is óriásinak érzékeli (egy motort jóval jobban be lehet dönteni ) és nem olyan egyszerű "elhinni" azt, hogy szikrázó lábtartó és térdkoptató leérsekor nem fogsz eleseni
- Nem belemenni felesleges hülyeségekbe és helyzetekbe amiknek a kimenetele kétséges
A fenti dolgok betartása nehezebb mint gondolnád.
Gondolom e miatt húzted le a választ - lelked rajta :).
Engem különösebbben nem érdekel.
Én láttam motorozni egyébként ( sőt Rossit is Brnoban ), nem hasonlítanám magam hozzájuk.
Gondolom te egy meg nem értett motoros istenség vagy, szívesen tanulnék tőled pár dolgot. Hring vagy Pring? Mehetünk Rijekába is...
"a baromságokat írkáltok"
Szerintem azért nem...
Az egy dolog hogy ha valakinek van némi érzéke hozzá, kipróbál egy nagy vasat, akkor nem hal meg vele, fél tőle mint a tűztől, nem is az első úton szoktak meghalni, már aki el tudja egyátalán vezetni normálisan mondjuk úgy közlekedés formájában. Csak utána eljön az az idő mikor már nem félsz tőle, azt hiszed már egy a motorozás, aztűn egyszer csinálsz egy rossz mozdulatot, vagy mész nagyobb tempót, holott megállni még nem tudsz biztosnágosan és kész a baj. Ha életében nem ült motoron először kezdjen egy simson-al, hogy egyátalán el tudja e vezetni, tud e váltani, első hátsó féket normálisan kezelni. Ha magabiztosan megy a simsonozás, akkor üljön fel egy 250-es ETZ-re, vagy esetleg egy gs 500-as suzukira vagy hasonlóra. Én még ez után sem gondolom hogy jó ötlet egy 1000-es gsxr, inkább egy 600-as, az is több mint 2x annyi lóerő mint egy gs 500, szonos súly mellett, sokkal barátságtalanabb gázreakcióval és üléspozícióval. Persze én is ismerek olyan aki egyből nagy vasra ült, és tudott ésszel menni vele, de még többet aki előbb utóbb eldobta, sőt meg is halt. A másik dolog hogy sokan hiszik hogy áá én tudok normálisan meg éssze közlekedni, csak amior már rajta ülsz a motoron, hallod a vérpezsdítő hangját, akkor sokan esnek kísértésbe...
Szóval lehet hamarabb felülni ilyen gépekre, de akkor sem ésszerű, a többlet költség, amit a több lépcsőfok jelent pedig nem hiszem hogy kifogás lehet, mikor a tét az életed, vagy hogy megnyomorodsz-e egy életre, esetleg komoly balesetet okozol...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!