Mi az igazság abban, hogy télre a gyári méretnél eggyel szükebb gumival járnak? Gumis mondta, hogy ez a gyakorlat.
Bizony, előfordul az ilyesmi. Ennek több oka is van.
Egyrészt a téligumit nem a nyári, díszes alufelnire (már akinek van) szerelik fel, hanem lemezfelnire, mert az túléli a telet. Ha pedig úgyis másik felni kell, akkor olcsóbb, kisebb átmérőjű és szélességű, magasabb oldalfalú gumit választanak hozzá. A látványt úgyis lerombolja a fekete lemezfelni.
Másrészt havon, jegen a keskenyebb gumi előnyösebb, jobban tapad, mint a szélesebb.
Nem feltétlenül jelent fogyasztásnövekedést a téligumi.
Nem olvastam el a hosszú választ, és gondolom ugyanezt írta mint most én, de akkor is leírom, hogy a vékonyabb gumi bár kisebb felületen tapad az aszfalttal (hóval, jéggel, stb.) de a kisebb felületre sokkal nagyobb súly jut. És ez télen nagyon is fontos! Éppen ezért a télen használt WRC, meg hasonló autókon irtózatosan vékony szöges gumikat használnak!
Például ezen a videón nagyon jól látható:
Hát nem tudom.
Nekem egy 2001. évjáratu van.
Alvázvédelem előkészítése során találtam rohadást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!