Magyarországon 160km/h legyen a sebességkorlátozás az autópályákon. -TI aláírnátok a kezdeményezést, mit szóltok hozzá?
Várom az ötleteteket, véleményeteket, szerintem a 21. századba már kevés amit az 50-es évekbe találtak ki, amikor még lovas kocsikat hajtottak az emberek, hisz akkor a 120 annyi volt, mintha most 200-zal mehetnénk.
Már benned van a kocsikban minden ami kell, ABS, ESP, ASR, nagy gumiabroncsok, erős motorok, amik bírják a tempót, és a közlekedési kultúra is sokat fejlődött.
Ha indulna a közeljövőben egy ilyen kezdeményezés, és szükség lenne az aláírásotokra, hogy a parlament elé vigyük a kezdeményezést, aláírnátok?
Ha nem, miért nem?
Ha igen, akkor gondolom egyetértetek velem.
Én támogatnám, de nem most! Először egy kis életszínvonal fejlődés kellene, hogy a régi autókat le lehessen cserélni, mert nagyon sokan 10 éven felüli autókkal járnak.
Szerintem, amit most tehetnénk a gyorsabb haladás érdekében, azok az autóutak, ahol a hely engedi, illetve az utak minősége. Ma Magyarországon szerintem, ha betartanánk a szabályokat, akkor kb 50-60as lenne az átlagsebesség. Mindenhol kinn vannak a 40-60-70-es táblák, nem lehet haladni. Illetve a kamionok sebességkorlátozását 80ra felvinni, pályán 90-el, úgyis annyival mennek és nem ők okozzák a baleseteket általában.
Van még sok ötletem, pl nem csak a gyorshajtókat büntetni, hanem aki nem megy elég gyorsan... Pl ha én akarok menni Pestre (230km tőlünk), akkor nem 5-6 óta alatt akarok felérni. Sok olyan van, aki lakott területen megy 40et, kívül meg 70et. Egy rossz beláthatóságú úton kis ideig követem, aztán megelőzöm, még ha nagyon veszélyes is, mert nem érnék fel soha. Először ezeket kellene bevezetni, majd ha a kocsik átlag életkora csökken, akkor aláírom én is.
Valamint, ha rendőr vagy lehetne egy kérdésem? A büntetési határok hogy vannak? Pl lakott területen, kívül, meg 60-70-es tábláknál, mert sajna elég sok van belőlük, dehát haladni meg kell egy hosszabb úton.
Nem.
A sok barom így is megy 200-zal. Úgy meg mennének 250-nel.
Szerintem a 130-140 is bőven elég, van így is elég baleset a pályákon is.
Persze nem lenne kötelező 160-nal menni, de akkor kéne egy 120 körüli kötelező minimum sebességet is bevezetni. Pont a nagy sebességkülönbségből van a probléma.
De ekkor pl már a buszok, kamionok máris ki lennének tiltva a pályákról. Ez egy csomó bevételkiesést eredményezne az autópálya kezelőknek, valamint nőne a forgalom, főleg a teherforgalon a környező városokban, falvakban. Ez megint csak senkinek nem lenne jó.
Most miért bántod zsoltika2001-et? Nem 13 éves! A szám ezt jelzi: "már 2000-szer kitöltöttem az IQ tesztet, de mindig csak 1 jött ki."
Kérdező, te meg mit fröcsögsz? Reagálj normálisan, és akki normális válaszokat kapsz!
"Pl ha én akarok menni Pestre (230km tőlünk), akkor nem 5-6 óta alatt akarok felérni."
Nekem szintén pontosan 230km háztól házig Bp. (Egyébként heti kétszer megjárom.) Ha a városból ki, városba be részt is beleszámítom és betartok minden sebességhatárt, a pályán gps szerint 130-cal megyek így is 2:15-2:20 alatt ott vagyok.
Hogy érted ezt az 5-6 órát?
Minek aprózni a dolgokat? Legyen egyből 260 a felső határ!
Kérdező, nem biztos, hogy több baleset származna abból, ha 160-ra emelnék a sebességhatárt. Viszont ami lenne, az várhatóan sokkal súlyosabb kimenetelű lenne, több lenne a halálos kimenetelű, és gyorsabban emelkedne a permanensen megnyomorodottak, tolókocsiba kényszerültek száma is. Ezért nem emelik a sebességhatárt. Hová akarsz annyira rohanni, hogy neked nem elég a 130-140? Kicsiny országunkban a leghosszabb egybefüggő pályaszakasz kb. 260 km hosszú. Ezt 130-cal két óra alatt, 160-nal 1 óra 40 perc alatt teszed meg. Nem hiszem, hogy az a 20 perc megérné azt, hogy kerekesszékben kelljen leélned (vagy másnak miattad) az egész hátralévő életedet.
először is tisztázzuk: egy nő is tudhat vezetni, azért mert neked "kukid van" semmivel nem érsz többet mint egy nő! az hogy milyen kocsid van senkit nem érdekel. ha ember lennél nem az autóddal pótolnád egyéb hiányosságaid.
a kérdezőnek: lehetne gyorsabban menni 1:ha lenne normális út normális autó meg normális emberek hozzá. 2: hova nagyobb sebesség mikor hónapokra kirakják a pályákra a 60as táblát útépítés címen. itt nem a 160ról van szó, hanem, hogy 130cal sem lehet menni szinte csak papíron. nekem fáj a csekk, így nem megyek gyorsabban akárhogy is villognak a hátam mögött.
Kérdező?
Hová lettél Zsoltika?
Ej-ej...
Ami a kérdést illeti, osztom azok véleményét, akik szerint nem kéne erőltetni az ilyesmit...
Sok mindenben megértem a 74%-ost, még ok nélküli 40-es, 60-as táblák nélkül, főúton is elég rossz átlag tud kijönni a lakott területek, lámpák, forgalom miatt, az ember az utazótempója alapján nem is gondolná. S erre jönnek a tényleg indokolatlan korlátozások (pl. egy nagyon, nagyon laza, 80-cal is nagypapás kanyar, semmi bekötőút, de a 40-es tábla kint van).
Viszont a minimummal semmiképp nem tudok egyet érteni. Van, aki kis mazsola, van, aki szeret lassan menni, olykor az ember nézi a tájat vagy bevárja a másikat, esetleg nagyon biztonságra törekvő s úgy ítéli meg, hogy az a sebesség a jobb, fogyasztásra optimalizál, mit tudom én, bizonyára kismillió eset van... Az ilyen most menjen viszonylag gyorsan és ha valóban totál kezdő/fáradt/ügyetlen, veszélyeztesse mások életét, mert az az előírás? Az oké, hogy csak mert szeret lassan menni, legyen tekintettel a mögötte haladókra, de ha lazán lehet előzni, akkor miért ne mehetne lassan?
Nem helyeselném...
Miért? Mert magyar vagyok. És mivel én nem járok ótópályán, ezért más sz.pjon! :D Elég a 130!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!