Olajsár a "nívopálca" kiemelése után. Az olajcsere előtt hogyan kellene kitisztítani a motort az olajsártól?
Vannak különféle oljaba adagolható motortisztító adalékok pl a Valvoline Engine Flush .
Az extrém módszer, ha olajcsere előtt leengedsz egy kicsit az olajból és megküldöd fél-egy liter fékfolyadékkal és úgy megjáratod kicsit. Ez tuti kihoz mindent, de sok esetben ezt a mókát a tömítések/szimeringek bánják. :)
Az első módszer viszont problémamentesen használható. Ha nagyon retkes a motor, akkor célszerű két-három ilyen adalékkal egybekötött olajcserét beiktatni rövid csereperiódussal.
1:Autót járatni, hogy melegedjen fel a motor üzemi hőmérsékletre.
2:olajból leenged annyit, hogy az olajtisztító adalékot bele lehessen önteni, hogy beleférjen.
3: az olajtiszttó adalékkal együtt így járatni a motort kb 15 percig.
4: Régi olajat leengedni, kivenni a régi olajszűrőt.
5: Betenni az új olajszűrőt, felönteni olajjal, és ennyi.
Nem tudom, hogy maradt-e a rendszerben még olajsár, de mentem vele azóta kb 30-40 km-t, és az olajsárnak eddig semmi nyoma :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!