Én voltam az olajcserés kérdező, és újból segítségként kérdezem, megengedjem-e, hogy nem szakember, nem autószerelő, próbálkozzon az olajcserével, egy 2003-as Renault Twingon, SOS?
Na jól van szerintem ez felejtős.
Egyáltalán hol akart olajat cserélni, a Tesco parkolóban?
Ha van eszed inkább keríts egy normális, megbízható szerelőt(mert nekik is a 99% egy semmirekellő, aki mindenféle fáradt olajat belerak aztán Mobil1 áron számol) aztán bízd rá!
Nem 2000 forint, de egy évben egyszer ennyit megér.
Egy olajcsere nem egy szörnyen bonyolult dolog, de ha még az olajleeresztő csavart sem találja a a hozzáértő, akkor khm, én nem bíznám rá.
Ha tényleg ennyire nem értetek hozzá, akkor inkább vidd szerelőhöz. Akármelyik útszéli műhelyben megcsinálják hozott anyagból 2-5000 forintért.
Olajcsere nagyon egyszerű.
A probléma ott kezdődik, hogy a motortérben kereste az olajleeresztőt. Azt az motorblokk alján találod, kocsi alá bemászva veheted csak észre. Sok autónál van egy takarólemez is felette, amíg azt nem szeded le nem is látszódik a csavar.
Olajszűrő van csak a motortérben. Azt is kell cserélni olajcsere alkalmával.
Olajcseréhez nem szükséges többezer forintos szakember. Szerintem csak a takarólemez miatt nem találta a leeresztőcsavart. Gondolom épelméjű emberekről van szó, így tuti hogy lent kereste a csavart nem pedig fönt.
Legyen meleg a motor olajcsere közben, így könnyebben kifolyik. Álljatok egy vízszintes helyre, és ha nem fértek be a kocsi alá akkor emeljétek meg az egyik oldalát. Ha nem tudtok arccal megtartani legalább másfél tonnát akkor bakoljátok alá a kocsit mielőtt alámerészkedtek. Ha már alatta vagytok akkor tekerjétek ki az olajleeresztő csavart (meglesz az, nagyjából a motor legmélyebb pontján van), és kezdjétek el beleengedni egy megfelelő méretű edénybe az olajat. Engedjétek vissza a kocsit a földre mert kb vízszintes helyzetben fog kifolyni az összes olaj. Keressétek meg az olajszűrőt. Ha ez megvan akkor vissza kell tekerni az olajleeresztő csavart (talán érdemes hozzá venni alu vagy rész tömítést is), majd az olajbeöntő nyíláson addig öntsétek az olajat amíg a nívópálcán be nem áll a szint a megfelelő helyre. Ezt a szintet az első járatás után majd ellenőrizni kell, és szükség szerint pótolni az olajat. Ez a munka kényelmes tempóban egy óra alatt megvan.
Számomra az olajcsere egy egyszerű művelet, mert minden a rendelkezésemre áll, de nem biztos, hogy másnak is.
Az olajleeresztő csavar olykor nehezen adja meg magát, villáskulcs felejtős, mert lenyalja, aztán jön a hogy szedjem ki kérdés, dugókulcs a javasolt, az is vélhetően hosszabbítóval. Vagy: imbuszkulcs, de jófajta, szintén hosszabbítóval.
Szűrő: ha van szűrőfogó, akkor nincs gond, ha nincs már problémás. Durva smirgli, vagy esetleg keresztben belevágni egy csavarhúzót, de ez megfontolandó.
Aztán: olajszűrő visszatekeréskor: felületet blokkban megtisztítani, olajszűrőn a gumit olajjal megkenni...
Előszőr célszerű mindkét kicsavarandót megmozdítani, mert ha aztán nem megy az egyik??
Meleg motorral kezdeni, olajleeresztéskor célszerű az olajbeöntő sapkát levenni. Ha van idő akár fél napig is hagyom csurogni.
Jól írtam? Mert ezek nem mindenki számára természetesek, lehet kihagytam valamit.
Finomságok: olajszűrőbe lehet előre olajat önteni, indításkor gázhoz nem nyúlni, amíg a lámpa el nem alszik, meg ilyenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!