Gázpedál szabályozó? Létezik?
AZ a helyzet nagyon lassan melegszik a kocsim, arra gondoltam, hogy gázpedál szabályzóval? beállítanám a fordulatot 3-3500-ra alapjáraton, hogy gyorsabban melegedjen fel, és miközben takarítom leolvadjon aj ég rolla.
Lehet ilyet kapni? amerikából hallottam, hogy felcsavarozható "tempomat szerűség", és azon lehetb eállítani mekkora gázt adjon a motornak.
Az Opelhoz (Astra) is rendelhető volt. Vagy lehet hogy még most is az. Sőt nem csak elektromos, hanem gázolajos állófűtés is van hozzá. Néztem is hogy mibe kerül egy ilyen. Dobtam egy hátast és azonnal még a gondolatát is elhessegettem magam körül.
A gyári gázolajos állófűtés utólag 600.000Ft + beépítés. :OOOOOOO
# 9/
Azért azt se felejtsd el, hogy itt nem csak a meleg motor + kopás a tényező.
Egy 1 KW-os 220-as melegítőnek 20-25 perc bőven elég a kb. 40-50 fokos vízhez (tovább nincs is értelme melegíteni! Ált. lekapcsolnak hőmérsékletarányosan). Így viszont indítod az autót - helyből félig üzemmeleg, nem dermed a gázolajból ki a parafin, nem sűrű az olaj.
Továbbá MELEGET fog fújni a fűtés! Ami mondjuk -10 fokban nem egy utolsó szempont, hogy 5 percig nem fagysz bele az ülésbe és nem kell azzal mókolnod, hogy kiláss az alblakon. Jeget sem kell kaparni, 1 perc járatás alatt letol minden ablakot és már lehet is hasítani.
"Egy 1 KW-os 220-as melegítőnek 20-25 perc bőven elég a kb. 40-50 fokos vízhez (tovább nincs is értelme melegíteni! Ált. lekapcsolnak hőmérsékletarányosan)."
Csak azt nem értem, hogy a gyártó mért hazudik vagy mért csinál magának szándékosan negatív reklámot... Az egyik ilyen elektromos állófűtéseket gyártó és forgalmazó cég írta a saját termékéről hogy télen 2 óra alatt fűt fel 50 fokra és 70 (vagy 80? erre most pontosan nem emlékszem) fokon kapcsol le a fűtőszál.
De mindegy is, nem akarok senkit lebeszélni róla. Döntse el mindenki maga, hogy kell-e, megéri-e neki egy ilyen.
Nekem van garázsom, így télen se kell havat, jeget kapargatnom. Gyári ülésfűtésem is van, így az ülésbe se fogok belefagyni.
Mert nyilván ahány gyártó annyi féle képpen állítja be. Amúgy az 1 KW-os fűtő kifejezetten nagynak számít.
Egy kis autóba, amibe van ~4L hűtővíz abba bőségesen elég egy 400W-os fűtő is. Aztán van, amin állítható, hogy hány fokon kapcsoljon le, van, amin nem. Üzemmelegre fűteni szerintem értelmetlen dolog, mégis van olyan gyártó, aki 70-80 fokra is felfűtni a vizet ilyenkor.
Ugyan ez a fűtő egy nagyobb autóba, ahol 10-15l között is lehet a hűtőrendszer kapacitása édeskevés.
Aztán az is kérdés, hogy hol. Ahol röpködnek a -20ak, mint Svédországba vagy Norvégiába, ott nagyobb fűtők kellenek. Itthon bőven elég szvsz egy közepes, mert ritka a nagyon durva hideg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!