Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy deríthetem ki, hogy a...

Hogy deríthetem ki, hogy a fesz. Szabályozó, vagy a generátor a rossz?

Figyelt kérdés
Szóval van egy Honda NSR 50 F motorom, és nincs töltés az akksinál, és csak 3-4 ezres fordulaton bírja, ha ég a reflektor, meg minden... És az a poroblémám, hogy alacsony furdulaton (1000-2000) már csak 1-2 voltot mérek akksi töltésénél, vagy bárhol. (Ugye a szabályozott áram.) Arra gondoltam, hogy amikor nem kap annyira sok feszt a szabályozó, akkor leviszi ilyen lepkefing fesz.-re, és nem bír semmit a moci... És ugye vagy ez, vagy a generátor a rossz, mert ugye más nem nagyon okozhatja ezt, szóval hogy derítsem ki, melyik rossz?
2012. júl. 13. 12:01
 1/3 anonim ***** válasza:
97%

Jó lenne egy szervízkönyv abban le van írva minden. Sajnos nincs NSRem, de általánosságban megpróbálom az elvét leírni.


1. Feszültségszabályozó ellenőrzése:

Ehhez először is szükséged lesz egy multiméterre, ami tud dióda nyitófeszültséget mérni.

Attól függően, hogy milyen generátor van a motorban annyi csatlakozó megy be a feszültség szabályozóba, és minden esetben kettő csatlakozó megy az akkumulátor felé.

Pl nekem 3 tekercs adja a feszültséget, ezért 3 + 2 csatlakozó pont van a fesz. szabályozón.

Namármost a feszültség szabályozó úgy működik, hogy a szabályzáson kívül az generátor áramát is egyenirányítja ( régebbi motorokon, simsonokon pl még volt külön két egység erre, de a modernebb motorokban egyben van ez két dolog ). Ebből következik, hogy az áram csak a akku pozitív sarka felé tud folyni bármelyik bemenetről is érkezzék. Tehát a dióda tesztbe tekered a multimétert, mondjuk egy piros kábelt a V csatlakozóba rakod, a feketét a COM-ba. Ha a piros kábelt most arra a pontra érinted ahol a fesz szabályzóhoz a generátor csatlakozik, illetve ha fekete kábelt arra pontra ahonnan a akksi pozitív sarka csatlakozik akkor kb 0,4-0,6 értéket kell látnod ( dióda nyitó feszültség ) ha többet látsz, vagy semmit akkor az gáz. Ha megcsereéled a piros és fekete multiméter csatlakozót akkor tipikusan OL jelzést kell látnod. Ugyanezt kell látnod ha a generátor esetleg többi kapcsait méred ehhez ponthoz. Sőt, amikor a AKKU negatív felé menő csatlakozóhoz érinted akkor kb 0,6 - 0,8 értéket kell látnod, illetve ugyanúgy OL-t. A többi csatlakozó egymáshoz képest OL-t kell, hogy mutasson.


2. A genetárhoz kellene egy gépkönyv. Megméred az egyes tekercsek ellenállását. Általában delta kapcsolás van, ami azt eredményezi, hogy két generátor kapocs között az ellenállás kb 0,5 - 1,5 Ohm között van. Velem már sajnos előfordult, hogy pl 0,5Oohmot mértem és rövidzárlatos volt a tekercs.

A másik módszer, hogy beindítod a motort és terheletlen ( tehát leszeded a fesz. szabályzóról a generátort ) feszültséget mérsz. Ehhez gépkönyv kellene, nagy motoroknál kb 60V AC feszültséget kell mérned max.

Egyébként ha szétszeded a genetártort akkor már szemmel is látni fogod, hogy:


- a generátor tekercs(ek) épek ek, nincs e zárlat, szakadás, égésnyom

- a generátor csatlakozó vezetékei nincsenek e megégve, összeégve

2012. júl. 13. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Hú, hát ezt nem volt egyszerű számomra felfogni, de megértettem, hát megpróbálom, és köszi. (Amúgy a szabályzóba 4 cucc csatlakozik. Szervízkönyvet meg nem nagyon találtam, megérdeklődöm Hondásoknál, hátha tudnak adni valamit...)
2012. júl. 13. 14:57
 3/3 anonim ***** válasza:
A fenti leirasert+ pontot adok az elozonek csak kiegeszitem: A Tekercs mersenel meg egy fontos dolog: a ket kivezetes kozul az egyikre csatlakozz ra a multimeterrel, a masikat rakd a blokk oldalara(test)elo szokott fordulni testzarlat es azt nem kultivalja a testfuggetlen valtakozo aramu toltotekercs. A tobbi meg majdnem ugy van, a funyiroknal szoktam ellenorizni, 24-36 volt kozott lenni a tekercs valtakozo aramu feszultsege, a feszultseg szabalyzo es egyeniranyitoja vallogatja.
2012. júl. 13. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!