Opel Corsa c-ben valószínűleg a kibocsátást szabályozó rendszer (kb: EGR) meghibásodott. A cserét leszámítva hogyan lehetne orvosolni a problémát?
dv mindenkinek
Van egy 55000 km-t futott Opel Corsa c-m.A problémám az, hogy 30 km óta folyamatosan világít a "kibocsátás szabályozó ellenőrző lámpa". Mielőtt kigyulladt volna az autó alapjárati fordulatszáma 600-650 volt, mióta világít kb 800 az alapfordulatszám. Az interneten azt írják, hogy az EGR-rel van a hiba, melynek rám nézve az egyik valószínű oka a fordulatszám aluljáratása és az idő előtti felváltás (nyugdíjas vezetési stilus; van úgy hogy már 40-45-nél 5-ösben van az autó. Ezzel az lett volna a célom, hogy nagyon keveset fogyasszon, de az interneten írták, hogy azt pont nem így lehet elérni). Az autó mai nap is elsőre beindult könnyedén és míg jobban nem melegszik be, a motor hangja felnyított motorháztetőnél sima, nem dieselszerű. Ahogy jobban bemelegedett egyenletes járású marad, de traktoros, dieselszerű lesz. Még valami:még sosem mentem vele 90-nél gyorsabban és 3000-es fordulat felett. Mik lehetnek a megoldások az egyszerübbtől kezdve, mielőtt EGR-t kellene tisztítani vagy cserélni? Például az használna, ha valamennyi %-ban tankolnék etanolt? Válaszotokat előre is köszönöm.
Előző vagyok!
"még sosem mentem vele 90-nél gyorsabban és 3000-es fordulat felett. "
Ez a közhiedelemmel ellentétben NEM használ az autónak. A kipufogóban, motorban rengeteg lerakódás keletkezik, ami hosszú távon problémát okoz.
Nyugodtan padlózd az autónak néha! Németországban az autobahn-on a kicsi autókkal is 150-160 körül mennek (átlagban). Mercikkel, bmw-kkel 180 minimum. (tapasztalat)
Egyéb kérdéseidre szívesen válaszolok privátban.
*Ja, és a márkaszervizeket kerüld el az autóval. Inkább egy jó maszek szerelő!* :)
Ismét az előző vagyok.
Ha eddig MOL kúton tankoltál volna akkor érdemes váltani az Omv-re vagy a Shell-re.
A Mol üzemanyag tud furcsa dolgokat produkálni... (ezt viccen kívül mondom.)
Nagyon fontos: *15 000km-ként olajcsere (5w-30, 5w-40)
*30 000km-ként levegőszűrő, üzemanyagszűrő csere
*60 000km-ként pollenszűrő, gyújtógyertyák csere,
* 100 000km-ként vezérműszíj + vízpumpa csere.
'Aha csak nagyon jó hogy Magyarországon minden benzinkut a Moltol veszi az üzemanyagot..'
Kivéve az Omv... (nagyokos)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!