Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Corsa c-ben valószínűleg...

Pityu009 kérdése:

Opel Corsa c-ben valószínűleg a kibocsátást szabályozó rendszer (kb: EGR) meghibásodott. A cserét leszámítva hogyan lehetne orvosolni a problémát?

Figyelt kérdés

dv mindenkinek



Van egy 55000 km-t futott Opel Corsa c-m.A problémám az, hogy 30 km óta folyamatosan világít a "kibocsátás szabályozó ellenőrző lámpa". Mielőtt kigyulladt volna az autó alapjárati fordulatszáma 600-650 volt, mióta világít kb 800 az alapfordulatszám. Az interneten azt írják, hogy az EGR-rel van a hiba, melynek rám nézve az egyik valószínű oka a fordulatszám aluljáratása és az idő előtti felváltás (nyugdíjas vezetési stilus; van úgy hogy már 40-45-nél 5-ösben van az autó. Ezzel az lett volna a célom, hogy nagyon keveset fogyasszon, de az interneten írták, hogy azt pont nem így lehet elérni). Az autó mai nap is elsőre beindult könnyedén és míg jobban nem melegszik be, a motor hangja felnyított motorháztetőnél sima, nem dieselszerű. Ahogy jobban bemelegedett egyenletes járású marad, de traktoros, dieselszerű lesz. Még valami:még sosem mentem vele 90-nél gyorsabban és 3000-es fordulat felett. Mik lehetnek a megoldások az egyszerübbtől kezdve, mielőtt EGR-t kellene tisztítani vagy cserélni? Például az használna, ha valamennyi %-ban tankolnék etanolt? Válaszotokat előre is köszönöm.



2012. febr. 3. 12:17
 1/8 anonim ***** válasza:
61%
Érdemes lenne jól meghajtani az autót (üzemmeleg motornál). A sok tatás tempótól elkoszolódik az egr szelep... Minimum 3800-4000-es fordulat felett kéne tartósan az autót. (autópálya, gyorsforgalmi út). Ha 4-es sebességben csinálod az is jó. ( a lényeg a nagy fordulat és legalább 15-20+ km!)
2012. febr. 3. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
72%

Előző vagyok!

"még sosem mentem vele 90-nél gyorsabban és 3000-es fordulat felett. "


Ez a közhiedelemmel ellentétben NEM használ az autónak. A kipufogóban, motorban rengeteg lerakódás keletkezik, ami hosszú távon problémát okoz.


Nyugodtan padlózd az autónak néha! Németországban az autobahn-on a kicsi autókkal is 150-160 körül mennek (átlagban). Mercikkel, bmw-kkel 180 minimum. (tapasztalat)

Egyéb kérdéseidre szívesen válaszolok privátban.


*Ja, és a márkaszervizeket kerüld el az autóval. Inkább egy jó maszek szerelő!* :)

2012. febr. 3. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
61%

Ismét az előző vagyok.

Ha eddig MOL kúton tankoltál volna akkor érdemes váltani az Omv-re vagy a Shell-re.

A Mol üzemanyag tud furcsa dolgokat produkálni... (ezt viccen kívül mondom.)


Nagyon fontos: *15 000km-ként olajcsere (5w-30, 5w-40)

*30 000km-ként levegőszűrő, üzemanyagszűrő csere

*60 000km-ként pollenszűrő, gyújtógyertyák csere,

* 100 000km-ként vezérműszíj + vízpumpa csere.

2012. febr. 3. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
utolso: Aha csak nagyon jó hogy Magyarországon minden benzinkut a Moltol veszi az üzemanyagot...
2012. febr. 3. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Ki kell tisztítani. Az új szelep ingen drága.
2012. febr. 3. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

'Aha csak nagyon jó hogy Magyarországon minden benzinkut a Moltol veszi az üzemanyagot..'


Kivéve az Omv... (nagyokos)

2012. febr. 3. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Hidd azt,nem veszekszek veled (nagyokos)
2012. febr. 3. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
És ez a legnagyobb probléma.
2012. febr. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!