Automatások, cserélitek/tetitek előírás szerűen a váltó olajat? Nem kerül egy vagyonba?
Nekem sincs előírva kötelező csere, csak 24 000kmenkénti szintellenőrzés. Extrém igénybevétel esetén simán elképzelhető lenne egy 30 000-res csere.
A 6-8000 Ft-os ATF olaj az kacsa. Nekem márkaszervizben is csak 4000 körül adták a Castrol Dexron III-at, de webshopokban, olajboltokban lehet kapni olcsóbban is, akciósabb helyeken pl Mobil ATF 320 2000-2500 Ft/liter és ebből kell 4-8 liter között valamennyi ( az enyémbe 6,7 liter).
# 10
Ne haragudj meg, ha előbb hiszek a gyár szakembereinek, akik előírták a csere periódust, mint neked, akinek egyszer elment a váltója és ideológiát költ köré...
Kérdező:
A BMW gyári 12L-es váltóolaj 40e ft. De utángyártottból tuti van olcsóbb is, illetve más márkáé is gondolom olcsóbb.
Én nem ideológiát költök, ezek sajnos tények. Felőlem azt hiszel amit akarsz, nekem teljesen mindegy. De ha megnézed a típusspecifikus fórumokat rengeteg ilyet fogsz találni, mint itthon, mind külföldön. Ha megkérdezel egy automatás műhelyet, ők is azt fogják elmondani, amit én leírtam. Sokkal komolyabb fórumokban is megmondják ugyanezt.
Az a baj, hogy ez egyre inkább igaz nem csak a váltókra hanem a motorokra is. Több helyen már szó volt róla, hogy rengeteg panasz merült fel azok közül az autók közül, amiknek gyárilag baromi nagy olajcsere periódust írnak elő (30-40 000km). Ha rákeresel találni fogsz erről cikket a TCn is, ahol megcsodálhatod a motort belülről a 3. olajcsere után. Hát khm..
Az az érdekes, hogy a haszonjármű gyártók ( azok is akik gyártanak személyautót ) mindig előírják az automataváltók olajcseréjét, méghozzá felhasználás függő futás vagy üzemóra értéknek megfelelően. Nem furcsa, hogy egy nagygép váltója elmegy probléma nélkül 1,5-2 millió kmt, míg a lifetime olajjal feltöltött személyautóé már 350 000km-nél műhelyben van ? Biztos semmi köze ahhoz, hogy ott az előírás normál használat mellet max 100 000km vagy 1év csereperiódust ad meg.
A BMW gyári olajáért az nagyon jó ár! Ha jól tudom a gyártósorra a Castrol szállít, gondolom akkor a BMW csomagolású olajat is ő nyomatja. A sima Castrol olaj sem nagyon olcsóbb, még 5 literes kiszerelésben sem.
Összességében szerintem inkább meg kéne békélni azzal a ténnyel, hogy a "lifetime" az 350e km.
Persze, értem én, hogy az embereknek kevés a pénze és nehéz az autót úgy kezelni, hogy használati tárgy és eldobni, mikor eljárt felette az idő. Ez a világon mindenhol így van.
Ami viszont máshol másként van az az, hogy míg itthon az is prémium kategóriás autót akar magának, akinek amúgy csak egy kisautóra futná anyagilag, aztán megveszi (a visszatekert km órájú), más által 300e km-nél ledobott autót és persze, hogy jönnek a bajok vele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!