Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell használni a 4...

Hogyan kell használni a 4 fokozatú autómata sebesség váltót?

Figyelt kérdés
Szeretnék venni egy autót, amiben automata 4 fokozatú sebesség váltó van. A gond csak az, hogy nekem eddig csak manuális sebesség váltós autóm volt, ráadásul még nem is ültem ilyen autóban. Ezért szeretném meg tudni, hogy hogyan működik.
2014. jan. 22. 22:34
 1/6 anonim ***** válasza:
ezért kell r-ben használni ott csak 1 fokozat van
2014. jan. 22. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Hát általában van egy előre egy hátra egy üres meg egy parkoló fokozat.
2014. jan. 22. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 ßđkan ***** válasza:

P: parkolo állásba használod mikor megálsz!

R: tolatsz :)

N: akkor használod ha pl lámpánál állsz ez az üres fokozat

D: előre menet lehuzod oda és felengeded a féket és meyg teszi a dolgát vált magának

sportfokozatu váltóknál még lehet

1:ugyanaz mintha D-be lenne csak más fordulaton vált

2: ugyszintén

3: ugyszintén

4: ugyszintén


Ha tiptronic akkor

ugyanaz mint ezek csak itt nincsenek sportfokozatok és a d mellé ki tudod tolni és te váltasz én úgy hívom pofozgatós váltó mert fel fele és lefele tudod húzni de csak pofozni szokták:)

2014. jan. 23. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A négyfokozaztú váltókon általában 7 állása van az előválasztó karnak. Ezek az alábbiak: P, R, N, D, 3, 2 és 1 vagy L. P-ben kell hagyni leállítás után, ez olyan, mintha sebességben parkolnál. Az R a hátramenet, az N az üres (ezekkel nincs is semmi gond), a D az előremenet. Vagyis ha csak úgy, egyszerűen közlekedni szeretnél, behúzod D-be a váltót, azt' nyomod neki, aztán majd kapcsolgat magának.

A többi 3 fokozatnál nem csak arról van szó, hogy más fordulaton kapcsol a váltó. Ezekben az állásokban meg lehet határozni, meddig kapcsoljon fel: 3 állásban legfeljebb 3. fokozatig, 2-ben legfeljebb másodikig, 1-ben vagy L-ben pedig nem kapcsol sehová, 1. fokozatban bömbölteti a motort. Ez lejtőn lefelé jön jól, mert a régi váltókban nincs lejtmenetvezérlő, lejtőn lefelé felkapcsolgatnak, aztán oda a motorfék.

Egyébként egyszerűbb vezetni, mint hinnéd. P-ben indítózol benyomott fékpedállal, aztán a féket nyomva tartod, benyomod az előválasztó karon (ez az a bot, ami váltókarnak néz ki) a reteszelőgombot, így húzod a kívánt fokozatba. Ha hátrafelé mész, R-be, ha előrefelé, D-be. Mikor megvan a kívánt haladási irány, elengeded a reteszelőgombot, lelépsz a fékről és meglepődsz: az autó gázadás nélkül is megy. Az automata váltók már csak ilyenek, alapjáraton "kúsznak". Ezért pirosnál vagy állni kell a féken (és kisütni a féklámpával a mögötted jövő szemét, ha LED-es), vagy N-be kell húzni a váltót. Ha megszoktad, hogy alapjáraton is megy az autó, onnantól csak a gázt és a féket kell kezelni. Na, jó, meg néha a kormányt is. Haladási irányt váltani (tehát D-ből R-be kapcsolni) csak álló helyzetben, benyomott fékpedállal és reteszelőgombbal lehet, a P fokozatot pedig csak megállás után szabad kapcsolni. Ha lejtős úton haladsz, vagy rossz az út és lassan kell menned, esetleg nehezet vontatsz, akkor a váltót alacsonyabb fokozatba húzhatod, hogy ne kapcsolgasson feleslegesen. Ehhez nem kell nyomnod a reteszelőgombot. Csak arra figyelj, hogy lehetőleg ne 4. fokozatban, 120-nál húzz egy L-et, arra gondolva, hogy az autópályáról lehajtva úgyis rossz út jön. Nem fog örülni a váltó.

Az újabb váltóknak vannak egyéb trükkjei is. Van például sportmód és téli üzemmód, ezt általában a váltó melletti kapcsolókkal lehet kapcsolni. Sportmódban később kapcsol fel, tovább hagyja pörögni a motort, téli üzemmódban pedig hamarabb kapcsolgat, egyes típusok pedig 2. fokozatból indulnak. A még korszerűbb, tiptronic-rendszerű váltóknál és a robotizált egy- és kétkuplungosoknál pedig lehet kézzel is váltani. Ilyenkor D állásban kell oldalra - általában jobbra - eltolni az előválasztó kart. Ekkor a kar előretolásával lehet felfelé, hátrahúzásával visszafelé kapcsolgatni (vagy fordítva, sosem tudom). De egyszerre csak egyet kapcsolhatsz fel vagy le és üresbe vagy hátramenetbe nem tudod tenni az autót. Vagyis ha 1. fokozatban nyomod neki a visszakapcsolást, a váltó nem kapcsol, csak néz rád hülyén, hogy mégis mit akarsz. Az ilyen váltóknál néha van a kormányon is fokozatkapcsoló: az egyik oldali kallantyúval vagy gombbal felfelé, a másikkal visszafelé kapcsolsz. De légy nyugodt, a négyfokozatú váltók közt ritka az ilyesmi. Csak a legkorábbi, '90-es évek eleji-közepi tiptronicok ilyenek, a későbbi kivitelek már ott is ötfokozatúak voltak.

2014. jan. 23. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Hát remélem, hogy tényleg meg fogom szokni.
2014. jan. 23. 09:36
 6/6 anonim válasza:
Üdv! Egy 4 fokozatú automata váltó nem fogyaszt sokat ha benzines az autó?
2019. márc. 6. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!