Miért nem segítik elő az elektromos autók terjedését azzal, hogy a benzinkutakon lennének feltöltött akksik, amiket pénzért ki lehet cserélni a kocsiban lévő üresekre?
"8-as, a már említett Tesla cég 2 percen belül képes kicserélni az akksit, csak egy akna fölé kell állni. Az akksi ezekben gyakorlatilag a padlólemez, tehát kis túlzással csak ki kell csavarozni alul, leengedni, feltenni a másikat, becsavarozni."
Ez szép és jó, de Magyarországon egy ilyen kút sincs, ahol van ilyen berendezés, szóval nem lehet rá kötelezni senkit.
Az ötlet nem rossz, próbálkoznak is vele. Csak van egy kis gond. Ahány elektromos hajtáslánc, annyiféle méretű, elhelyezkedésű, üzemi feszültségű, alakú akkucsomag van. Például a Toyota HSD-hajtása műszakilag ugyanaz a Prius, az Auris és a Prius+ esetén, az akkuk mégis teljesen különböznek. Jó, tudom, ezek hibridek, de a lényeg ugyanaz: szinte minden típusnak más akku kell, ezek nem olyanok, mint a savas-ólmos indítóakkuk.
No meg sok típusnál csak a fél autót szétbontva lehet hozzáférni az akkukhoz. Ezért kellene valamiféle egységesítés, hogy egyféle akkucsomaggal többféle autót lehessen hajtani. De mi az az akkuméret és akkuforma, ami egyaránt jó egy Renault Twizybe és egy Fluence-ba? Pedig egy márkához tartozó elektromos autók...
Úgy, ahogy elképzelted, már lenne értelme a villanyautózásnak: nem kellene megvenni a méregdrága akkukat, csak bérleti vagy használati díjuk lenne, a töltéssel sem kellene annyit erőlködni (220-as töltőről 10 óra, 380-as gyorstöltővel 30 perc, de izzik a villanyóra tárcsája), mert vezérelt árammal, napelemmel, szélkerékkel vagy bármivel 1-2 nap alatt tutira feltöltődik az akku még kis pillanatnyi teljesítmény mellett is, ráadásul a töltés is lehet ugyanolyan, pár perces művelet, mint ma a tankolás.
Csak az autógyárak még nem tartanak itt. Egyrészt elég sok kompromisszumot kellene kötni az egyenakkuk használatához (lásd a fenti példát a két Renault-val), az elektromos autózás pedig még mindig amolyan kísérleti szinten van: örülnek neki, hogy egyáltalán sikerül, a technikai részletek finomításával a kutya sem törődik. Másrészt van itt némi kényelmesség is: valamennyi gyártó támogatja az akkucsere-rendszert, de leginkább úgy képzelik el, hogy az ő jó drágán kifejlesztett akkujaik megmaradnak és ehhez alkalmazkodik a többi gyártó. Így kicsit nehéz lesz.
Az egész technika még nem kiforrott és méregdrága.Idehaza egyhamar biztos nem lesz ilyen hálózat ,talán az Usa-ban igen .Majd térjünk vissza rá 15-20 év múlva.
De az egész elektromosautó egy kábítás ,ehhez megint csak égetni kell a hőerőműben.
Ezerszer jobb lenne a gázüzemű kocsikat támogatni. Környezetkímélő,nem kell hozzá űrtechnika ,nem kéne kidobni a jó öreg bevált ottomotort és adott hozzá rengeteg üzemanyag a föld illetve pb gáz. De az nem kell nekünk ,mert csak..
A Renault megoldotta az akkucsomag gondot is: bérelni kell az autóhoz az akksikat! :(
A cikk szerint Dániában megbuktak az akkucsere állomások is...
Utolsónál a pont. Majd eljön az az idő.
Akkor majd az egyes is revideálni fogja az álláspontját, hogy soha nem vesz elektromos autót.
Venni fog, mert nem lesz más.
Korszakváltás várható. Ma sem lehet már sehol venni gőzmeghajtású autót... pedig száz éve még akadtak... na így fog eltűnni a robbanómotor is, egy érdekes másfél évszázad lesz a technika történetében, semmi több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!