Skoda favorit-on hogyan tudok teljesitmenyt novelni egyszeruen? Elektromos turboventilatort karburatoros motorhoz fel lehet szerelni, erddemes?
Na akkor...
1.A turbó nagy nyomással préseli a levegőt a hengerekbe, a ventilátorok nem képesek közel sem akkora nyomást előállítani, hogy abból bármiféle előny származzon, inkább még gátolják is a levegő útját. Lehet kereskedelmi forgalomban kapni ilyen turbó ventilátorokat, de kb. annyit érnek, mint a fogyi tabletták, semennyit.
2.Ha sikerülne is megfelelő nyomást előállítani, akkor a több oxigénhez több üzemanyagot is kellene adagolni, ezért át kellene írni az ECU-t, talán még cserélni kellene a befecskendező rendszert is.
3.Ha előállna az erőtöbblet az utólagos turbó és az ECU módosítása következtében, akkor a motor nem bírná sokáig a terhelést, mert kb. arra a lóerőre méretezték, ami a forgalmiban is benne van, néhány jobban sikerült autó esetében egy kis lóerő többlet még belefér, de általában a turbósítást már nem viselik jól. Ezért szokták legalább a hajtókarokat és a dugattyúkat cserélni olyanra, amik bírják a megnőtt terhelést.
Egy barátom mesélte h van egy ismerőse aki favoritba beszerelt egy porszívó ventilátort, amit a hátul a csomagtartóban helyezett el. A karburátorra erősítette a cső végét, ami a csomagtartóból nyomja előre bele a levegőt ... Vitte is egy próbakörre, de nagy 0. Semmi teljesítménynövekedést nem lehetett észrevenni, csak annyit h zúgott,sípolt,sikított a porszívómotor :D
Nekem mikor ezt mesélték, olyan röhögőgörcsöt kaptam, azt hittem megpusztulok :D Egyébként mindenki rajta röhögött, hogy tud ilyen buta lenni.
Egyszerűen?
Itt kérdés, mennyire vagy jártas a szerelésben, mert akkor nem egy bonyolult dolog.
Egyszerű a motor, mint a faék.
- Hengerfejet leveszed, elviszed lesíkoltatni.
A csatornákat otthon házilag felbővíted akkorára, amekkora a hengerfej tömítés, ugyanezt a szívócsonknál is megcsinálod, figyelve az éleknél a lekerekítésekre, majd felpolírozod. (hosszadalmas meló)
- Veszel egy fokolt vezérműtengelyt bele, akár használtan is. (Gaál SP3-as tengelye az egyik legjobb)
- A szeleprugókat kicseréled erősebbre (1.3-as Lada Samara pont passzol), de vigyázz, mert egy szelephez 2 rugó tartozik. Egy kicsi és egy nagy.
- Lendkereket és az ékszíjtárcsát leveszed, és elviszed esztergályoshoz lekönnyítettni. (Lendkerékből maximum 2kg-ot lehet, ennél többet semmiképp, mert nyomatékszegény lesz autód. 1.5 - 1.7kg még jó. Ékszíjtárcsából amennyit csak lehet szedess le)
Előgyújtást a motornak megfelelően beállítod.
A megnövekedett kompresszió miatt több kell majd neki, mint a gyári.
Úgy próbáld meg beállítani, hogy a csörgéshatár előtt legyen egy kicsivel. (Ezzel játszani kell, állítgatni, próbálgatni)
Szelepemelőket kicserélheted a szívószelepeknél alumíniumra, aztán állítsd be a szelephézagot mindenhol.
Karburátort át lehet alakítani, hogy a 2-es torok mechanikusan nyisson... sokat számít.
Légszűrőházat megvághatod, hogy több levegőt kapjon a motor.
Költségek:
Hengerfej: síkolás 4-5ezer (bővítés-polírozás házilag)
Vez.tengely: 5-20 ezer (ki lehet fogni jó áron)
Szeleprugók: 1-3 ezer
Esztergályos: 3-5 ezer (kérdezz utána)
Röviden ennyi, ha bármi kérdésed van írj nyugodtan, túl vagyok már 1-2 ilyen projecten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!