Elektromos ablak miértnem működik?
Attól hogy a kapcsoló világítása kap áramot a motor még nem biztos. Legalábbis ami autóban én javítottam ilyet ott külön tápról ment.
Először is ajtókárpit le, aztán be kell mérni hogy a szufla eljut-e a kapcsolóig.
Aztán megnézni a kapcsolót hogy jó-e, aztán menni tovább. Ha a hiba megvan akkor javítani.
Persze ehhez némi szaktudás és egy multiméter szükségeltetik.
Nem kell ehhez multiméter, egy tartalék villanykörtét rá kell kötni a motor két drótjára, megnyomod a kapcsolót, ha a körte világít, akkor kap áramot, és a motor szar, ha nem világít, akkor meg nem kap áramot. Első esetben valószínűleg víz jutott a motorba, megrozsdált a tengelye, és ettől megszorult a siklócsapágyban, szét kell szedni, olajos ronggyal ledörzsolni, összerakni, és újra megy, utóbbi esetben pedig én ott kezdeném a vizsgálatot, ahol az ajtóból átmegy a vezeték az A oszlopba. Ott általában van egy csatlakozó, hogy ha le kellene szerelni az ajtót, akkor azt széthúzhassák. Na ezzel a csatlakozóval sok baj van... sőt, megesik, hogy már nincs is meg a csatlakozó, csak összepedrik a drótokat, azok meg szétájulnak idővel.
Ja, vannak olyan autók is, amelyekben a kapcsolók nem közvetlenül az ablakok motorjait üzemeltetik, hanem reléket kapcsolnak, és azok a motort. Nézd meg a biztosítéktáblánál rá van-e rajzolva valamelyik relére az ablak, és ha van ilyen, akkor próbáld kicserélni valamelyik másik relére a sok közül!
az a helyzet hogy a biztosítéktáblánál nincs relé.csak biztosíték.a relék nemtudom hol lehetnek,
Műszerfal mögött?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!