Turbo töltőnyomás túl magas. Mi lehet az oka?
Biztos valamelyik szabályzóegysége a feltöltőrendszernek.
CDTi-ből van ezer féle motor, akár két turbos vagy változó geometriájú is.
Egy turbós változó geometriásról van szó ha jól sejtem. A kérdezőnek emlékeim szerint egy Opel Comboja van Z17DTH motorral.
Nekem H Astrán volt hasonló hibám pár hete. Töltőnyomás érzékerőre dobott hibát. A hibajelenség pedig az volt, hogy gyorsításkor valami zúgott.
Kiderült, hogy a turbó és az interkúler közötti cső volt kilyukadva. Gyáriból 8000Ft pénz volt.
De lehet más is. Akár a nyomásérzékelő, vagy a geometria is megszorulhatott. Látatlanban nehéz megmondani.
Jól emlékszel :-)
Csak annyi a különbség, hogy szerintem ez nem változó geometriájú feltöltő. A 101 Le verzió ez, ebben még az "egyszerű" turbo van tudtommal.
Na, ezt jó tudni. Én azt hittem, hogy még a "buta" turbo van benn.
Igen, márkaszervízben voltam vele, amikor először jött a jelzés, kiolvasták a hibakódot, és csak ezért legomboltak 35 Euro-t, bíztattak, hogy hagyjam ott, szívesen kikutatják az okát (80 Eurós rezsióradíjért...), de én ezt inkább nem kértem. A hibaüzenet maga az volt, hogy a "töltőnyomás túl magas", magyarra fordítva. Ez csak egy pillanatnyi nyomászavar volt, mert amúgy változás nélkül működik minden, kivéve, ha padlógázzal nagy fordulatig kigyorsítok, mert akkor újra megtörténik ez a zavar.
Ismerős a történeted, legalábbis én végigjártam egy ilyen utat, a fix pont végig a túl magas töltőnyomás volt a köv. hibakódokkal: P0105 és P1243. Nem biztos, hogy nálad is ez a probléma, de van rá esély. Élő adat olvasás menet közben segít rájönni (kért és kapott nyomásadatok).
Sok verziót végiggondoltam, szerelők is próbálkoztak, ilyen-olyan szenzorokat, turbót cserélgettünk, nem oldódott meg. Aztán végül kiderült, hogy a turbónyomás szabályzó mágnesszelep haldoklik, vagyis valamit csinál ugyan, csak nem pont úgy szabályoz, ahogy az utasítást kapja, nem akkora töltőnyomás keletkezik, amennyit a rendszer kér. Ő felel ugyanis a geometria (a lapátok) állításáért a turbóba jutó vákuum pontos méretezésével. Sokan mondták, hogy ez aztán ritkán megy tönkre, úgyhogy megpróbáltam egy bontottat, ez volt a megoldás. Természetesen a turbó és a szelep csövei/vezetékei/csatlakozói is lehetnek a hunyók, ha nem tökéletesek (öreg, repedezett, sérült).
"Útszéli" hibakódolvasás (csak a kódod tudod meg): fék+gáz együtt padlón nyomva, majd gyújtás ráad, guglizz rá a részletekért. Azt a tárolót, ahonnan így ki lehet olvasni, ki tudod üríteni az autó 10-15 mp-es áramtalanításával; akkor kerül be újra, ha "tapasztalja" a rendszer a hibát, egyéb tárolókból nem másolja vissza.
Köszönöm mindenkinek, tudom már régi téma, de okulásul elmesélem, mi lett a vége:
BAGATELL, apró kis lyuk keletkezett azon a szilikonanyagú csövön,ami vákuumot közvetít(ett volna) a geometriát mozgató "szabályzórudacska" felé. Ami aztán vákuum hiányában abban az állásában maradt, ahogy éppen volt, így a turbinalapátok szöge (geometriája) fix maradt, ezáltal 3000/perc felett már túl sok nyomást produkálva.
Ennyi volt az egész, egy sz@ros szilikoncső. A srác, aki megoldotta a bajokat, 3/4 óra alatt megtalálta a hibaforrást, kicserélte a csövet, és azóta (lassan 2 hónapja) hiba nélkül megy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!