Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbo töltőnyomás túl magas....

Gomzoli kérdése:

Turbo töltőnyomás túl magas. Mi lehet az oka?

Figyelt kérdés
224 ezer km-t futott cdti. Padlógázas gyorsításnál (pl. autópálya-felhajtó) ha 3500 fölé megy a fordulatszám, már több alkalommal ez a hibajelzés érkezett (kiolvastattam), miközben zizergő hang társult a motor normál hangja mellé (de csak akkor). Motor leállítás-újraindítás után a hibajelzés eltűnik, amúgy az autó továbbra is hiba nélkül működik.

2014. jan. 19. 12:43
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Biztos valamelyik szabályzóegysége a feltöltőrendszernek.


CDTi-ből van ezer féle motor, akár két turbos vagy változó geometriájú is.

2014. jan. 19. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Egy turbós változó geometriásról van szó ha jól sejtem. A kérdezőnek emlékeim szerint egy Opel Comboja van Z17DTH motorral.


Nekem H Astrán volt hasonló hibám pár hete. Töltőnyomás érzékerőre dobott hibát. A hibajelenség pedig az volt, hogy gyorsításkor valami zúgott.

Kiderült, hogy a turbó és az interkúler közötti cső volt kilyukadva. Gyáriból 8000Ft pénz volt.

De lehet más is. Akár a nyomásérzékelő, vagy a geometria is megszorulhatott. Látatlanban nehéz megmondani.

2014. jan. 19. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Jól emlékszel :-)

Csak annyi a különbség, hogy szerintem ez nem változó geometriájú feltöltő. A 101 Le verzió ez, ebben még az "egyszerű" turbo van tudtommal.

2014. jan. 19. 19:40
 4/15 anonim ***** válasza:
Nekem is 101LE-s, 240Nm-es az Astrám Z17DTH motorral és változó geometriás a turbója.
2014. jan. 20. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Mindenesetre a legbiztosabb kezdőlépés rádugni a diagnosztikát, aztán esetleg a neten rákeresni hibakód alapján más emberek tapasztalataira, csak hogy még biztosabb legyen a dolog.
2014. jan. 20. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Írta, hogy ez a hibakód: "Turbo töltőnyomás túl magas"
2014. jan. 20. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Na, ezt jó tudni. Én azt hittem, hogy még a "buta" turbo van benn.

Igen, márkaszervízben voltam vele, amikor először jött a jelzés, kiolvasták a hibakódot, és csak ezért legomboltak 35 Euro-t, bíztattak, hogy hagyjam ott, szívesen kikutatják az okát (80 Eurós rezsióradíjért...), de én ezt inkább nem kértem. A hibaüzenet maga az volt, hogy a "töltőnyomás túl magas", magyarra fordítva. Ez csak egy pillanatnyi nyomászavar volt, mert amúgy változás nélkül működik minden, kivéve, ha padlógázzal nagy fordulatig kigyorsítok, mert akkor újra megtörténik ez a zavar.

2014. jan. 21. 22:06
 8/15 A kérdező kommentje:
...meg nekem is a fogalmazásban, ha megint 5 sör után fogok irogatni...
2014. jan. 21. 22:08
 9/15 anonim válasza:

Ismerős a történeted, legalábbis én végigjártam egy ilyen utat, a fix pont végig a túl magas töltőnyomás volt a köv. hibakódokkal: P0105 és P1243. Nem biztos, hogy nálad is ez a probléma, de van rá esély. Élő adat olvasás menet közben segít rájönni (kért és kapott nyomásadatok).

Sok verziót végiggondoltam, szerelők is próbálkoztak, ilyen-olyan szenzorokat, turbót cserélgettünk, nem oldódott meg. Aztán végül kiderült, hogy a turbónyomás szabályzó mágnesszelep haldoklik, vagyis valamit csinál ugyan, csak nem pont úgy szabályoz, ahogy az utasítást kapja, nem akkora töltőnyomás keletkezik, amennyit a rendszer kér. Ő felel ugyanis a geometria (a lapátok) állításáért a turbóba jutó vákuum pontos méretezésével. Sokan mondták, hogy ez aztán ritkán megy tönkre, úgyhogy megpróbáltam egy bontottat, ez volt a megoldás. Természetesen a turbó és a szelep csövei/vezetékei/csatlakozói is lehetnek a hunyók, ha nem tökéletesek (öreg, repedezett, sérült).

"Útszéli" hibakódolvasás (csak a kódod tudod meg): fék+gáz együtt padlón nyomva, majd gyújtás ráad, guglizz rá a részletekért. Azt a tárolót, ahonnan így ki lehet olvasni, ki tudod üríteni az autó 10-15 mp-es áramtalanításával; akkor kerül be újra, ha "tapasztalja" a rendszer a hibát, egyéb tárolókból nem másolja vissza.

2014. márc. 29. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek, tudom már régi téma, de okulásul elmesélem, mi lett a vége:

BAGATELL, apró kis lyuk keletkezett azon a szilikonanyagú csövön,ami vákuumot közvetít(ett volna) a geometriát mozgató "szabályzórudacska" felé. Ami aztán vákuum hiányában abban az állásában maradt, ahogy éppen volt, így a turbinalapátok szöge (geometriája) fix maradt, ezáltal 3000/perc felett már túl sok nyomást produkálva.

Ennyi volt az egész, egy sz@ros szilikoncső. A srác, aki megoldotta a bajokat, 3/4 óra alatt megtalálta a hibaforrást, kicserélte a csövet, és azóta (lassan 2 hónapja) hiba nélkül megy...

2014. ápr. 23. 21:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!