Szerintetek az jogos úgy, ha úgy állapodunk meg az eladóval, hogyha út közben robban le az autó haza felé, akkor visszafizetik a vételárat nekem?
de ha másnaptól, akkor engem terhel a költség.
elég olcsó a kocsi, áron alul van adva, de őszínte a fiugura, szerintetek, ha ezt felajánlom neki, nem lesz mérges?
Előző: Nem vagyok az öreged, ha ezzel nem sértelek meg. Még a vevőnek sincs sok köze ahhoz, hogy miért adok el egy autót (utána lehet nézni, nem vagyok köteles erről beszámolni, csak az autó állapotáról). De mégis elárulom (hogy ne kelljen megmozgatni azt a bizonyos fantáziát): Mert megtetszett ugyanannak a szériának az újabb kiadása. Tudok még okokat autóeladásra a köreimből. Van, aki az Alfa 159-et adta el csak azért, mert lejárt róla az ingyen garancia. Még hirdetnie sem nagyon kellett, megvette tőle egy másik ismerős, aki már ment vele 100 ezer kilót probléma nélkül. A cégnél 200 ezer kilóig tartottuk meg az autókat, utána mentek a piacra (nem lízingeltük őket). Pedig ennyi alatt még nincsenek lehajtva, nehányat kollégák vettek meg saját autónak. Itt az ok az volt, hogy egy másik autómárka képviselői lobbiztak.
A rejtett hibákról lehet vitatkozni a bíróságon a szakértői vélemények alapján. Sok rejtett hibáról még maga az eladó sem tud (ezért rejtettek, mert amiről tud, az elhallgatott). Sok autótulajdonos azt sem tudja, hogy hogyan működik a belsőégésű motor. Ha valami baj van, az kiderül a szakember általi átvizsgáláskor.
Ezt a jó szöveget itt olvastam valamelyik válaszban: Aki meg szidja en bloc a magyar használt autókat az gondoljon arra, hogy előbb, vagy utóbb ő is el akarja majd adni a használt autóját, szóval az ilyen híresztelésekkel a saját sírját ássa.
Ja, hogy oligarcha vagy, és csak úgy cserélgeted az autót, ha már nincs új szaga... belőletek nincs azért olyan nagyon sok. Mondhatni egyáltalán nem jellemző a magyar használtautó piacra, hogy ti árulnátok az autóitokat. Sőt, mi több, ha néha-néha van is ilyen, általában azok sem apróhirdetésből árulják a hibátlan kocsijukat, hanem beszámíttatják az újba, és utána ha tényleg szép és jó, akkor a szalonból lejátszák valamelyik havernak, vagy megy a használtautó nepperdébe, ahol a nepper lejásza valamelyik haverjának, a hasznaltauto.hu-ra már csak azok a kiglancolt szarok kerülnek ki, amelyek a haveri körnek nem tetszettek.
Rejtett hibákról vitatkozzon a bíróságon, akinek hat anyja van, 10.000 Ft-nál kezdődik egy ügyvédi óradíj, az autószerelő meg 4000-ért dolgozik, ami hibát megvesz az ember, jobban jár pénzben is, időben is, idegben is, ha megjavíttatja magának, a helyett, hogy tyúkpörökre vesztegetné az idejét és a pénzét. Nekem legalábbis ez a véleményem.
Én eddig még minden használt autómat úgy adtam el, hogy a hibáit megmutogattam, és a szeződésben tételesen fel is soroltam. Ugyanezt elvárom akkor is, ha veszek. Aki azt állítja, hogy semmi baja a kocsijának, az gyanús. No persze, vannak esetek... hagyatékból, hitelből menekülés miatt stb, de továbbra is fenntartom: a használtak nagy része egy pusztulat, amire bizony megvétel után rá kell költeni legalább 80-100e Ft-ot, aki meg ezt lespórolja, azt előbb-utóbb az út szélén fogja hagyni, és ezen egy csöppet sem kell csodálkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!