Nem. Semmivel nem tesz neki jobbat mint a gyár által előírt minimális oktánszámú benzint tankolnál bele. De legalább jó drága.
A benzin oktánszáma a kompresszió tűrésre utal, egy viszonyszám. Ez azt jelöli, hogy mennyire tudod összenyomni a benzint anélkül, hogy az öngyulladna. Mivel az átlag Otto motoroknak nincs olyan nagy kompresszióviszonya, ezért a 95-ös bőven megfelel, nem fog bekopogni, hiszen nem tud akkorát sűríteni. Egy épített motor megint más, de a legtöbb utcai autóba felesleges.
Aki azt állítja, hogy kevesebbet eszik belőle, vagy hogy jobban megy az egyszerűen nem tudja hogy működik egy belsőégésű motor...
2014. jan. 14. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Első válaszadó szépen leírta a lényeget. Ha több infó kell meg gúglizz és olvass az Otto motorok működéséről és arról hogy mit jelöl az oktánszám.
2014. jan. 14. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 A kérdező kommentje:
Állítólag a magasabb oktánszámú benzinekben van valami adalék, ami tisztítja a motort. Ez sem igaz?
2014. jan. 14. 14:33
4/7 anonim válasza:
Nem hiszem, hogy a magasabb oktánszámú benzinben bármi ilyen adalék lenne. Amúgy se érdemes a gyárilag megadottnál magasabb oktánszámút tankolni, mert a megadott is elég ahhoz, hogy hibátlanul működjön a motor, lehet, hogy a magasabb oktánszám ad pár plusz kraftot, de hosszútávon kinyírja a motort, legalábbis lecsökkenti a motor élettartamát!
2014. jan. 14. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Utolsó: Nem csökkenti az élettartamát!
Kérdező: Ha csak nem emeled a kompressziót (pl. hengerfej síkolással) teljesen felesleges kidobni a pénzt a magasabb oktánszámú benzinre.
2014. jan. 14. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
az előgyújtással lehet többet kihozni, és az én 4 hengeres BMW-m is jobban megy, szebben jár, picit nyomatékosabb a százassal. egy 1.4-esnél tökmindegy, de 2l, meg afelett igenis számít, a V8-ról nem is beszélve. nem véletlen hogy a nagyobb motoros BMW-kben a gépkönyvben 98 felettit ajánlanak, de nekem is írja, hogy min 95, de lehet 98-asra menni kismértékű teljesítményért cserébe. nem kell sokra gondolni, de épp elég. és szerintem a százas OMV nem is aranyár, a Shell-lel ellentétben.
2014. ápr. 9. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 Bramac válasza:
Azért jó sok magellán van itt, karosítja motort, csökken az elettartalma, persze, ha valamihez nem ertesz, hülyeséget ne írjatok.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!