Ti kézifék behúzásával parkoljátok le az autótokat?
A kézifék használata a hétköznapokban hülyeség, nem is értem hogy az oktatók vagy a kresz miért tanítja.
Ugyanis azt nem tudhatod, hogy a kéziféked jól működik e. Megfigyeltem ismerőseim között..minden 2. ember úgy perkol, hogy üresbe rakja és behúzza a kéziféket, mert ugyebár így tanítják. És ha nem fog jól a kézifék? Azt ugyebár te nem tudod. Ráadásul télen be is fagyhat a kézifék a benne lévő pára miatt, és nem tudod kiengedni. Számtalan olyan balesetről hallottunk már, amikor a hibás kézifék miatt az autó elgurult. Emlékeztek mikor évekkel ezelőtt a mohácsi kompnál a rossz kézifék miatt az autó belegurult a Dunába a 2 kisgyerekkel és meghaltak?
A helyes parkolási módszer az, hogy sebességben hagyod a kocsit. Annál jobban semmi nem fogja meg a kocsit, hiszen az alkatrészek közvetlen mechanikai kapcsolatban vannak egymással, és nincs olyan része, ami el tudja engedni magát. Még a legnagyobb lejtőkön is megfogja az autót csak a sebességben hagyás, de azért ilyenkor a kézifék egy plusz biztonság. A kézifék leginkább szerelés alkalmával hasznos, amikor fontos hogy az autó üresben legyen, de mégis rögzíteni kell.
Néha azért ellenőrizzétek a kéziféketeket hogy működik e. Az én autómon pl. jelenleg nem fog semmit, de csak onnan tudom, hogy 2 hónapja kipróbáltam. Ha nem próbálod ki te is, nagy meglepetések érhetnek.
#8 vagyok, én nem jártam még így, mert mint az előttem szóló én sem használom, de még mikor ipariba jártam, akkor az oktatóknak a Transporer-e pont ezt szenvedte el, hogy sima fólia garázsban befagytak a fékpofák és hiába engedte ő ki a kart de összefagyott ahogy illik!- azt án elő a hőlégfújót... had ne mondjam milyen kellemes volt jó csípős téli reggelen majdnem pólóig levetkőzni, hogy odatudjam irányítani a meleget ahova kellett!
A lényeg, hogy én nem húzgálom (működik, mert kb 2 hónapja lettek a fékeim ellenőrizve, cserélgetve amit kellett) a váltónál nincs megbízhatóbb! Akinek mégis szüksége van egy kis pluszra is akkor a kormányt kitekerve, a kereket akár ütközésik neki lehet fordítani a patkának (persze ha van...).
Tudom, nem mai téma, de..:
Azért ne bízzatok abban, hogy a motor minden emelkedőn/lejtőn megfogja az autótokat!
A motorban a kompresszió fogja olyankor az autót. Tehát a hengerben a levegő, zárt szelepek esetén ellenállást fejt ki a dugattyúra, így az nem tud elmozdulni. Elvileg! De mivel nincs tökéletes 'tömítés' a hengerfal, és a dugattyúk-gyűrűk közt, ezért ott a levegő szép lassan, de elszökik. És olyankor mindig előrébb gurul kicsit az autó.
Mi a megoldás télen?
Lehető legkisebb lejtőn hagyva az autót sebességben, alászedett kormánnyal (padkának lehetőleg, vagy kitámasztani egy ékkel, fadarabbal, nagyobb db kővel tökmindegy a kerekeket) Legkisebb áttétel a hátramenet, így ott a legnagyobb a 'motorfék'.
Az, hogy nem tudhatod, jó-e a kéziféked: egy fenét nem! Nagyobb emelkedőn is max 3-4 kattanás meg kell fogja az autót. Ha kereket cserélsz, amíg meg van emelve az autó, egy kattanásnál ne tudd könnyen forgatni a kereket, de kiengedett állapotban se fogjon be a fék.
A fék nem játék.
Ha nem bízol a váltós parkolásban, figyelni kell a bovdent, olajjal kenni időnként, ami nem fagy be, és akkor nem lesz probléma.
20/f autó technikus tanuló, most végzek. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!