Hidrós kézifék közúton?
Nem szabad, mert az üzemi- és a rögzítőféknek egymástól függetlenül működtethetőnek kell lenniük.
Ha beépítesz egy munkahengert a hátramenő ágba, akkor már rögtön nem függetlenek és emiatt az autó nem felel meg. (6/1990 KöHÉM 30. szakasz 8. pont)
No meg a legtöbb hidrós megoldás a 6/1990 KöHÉM rendelet 30. szakasz 7. pontjának sem tud eleget tenni:
"(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania...".
Úgyhogy azzal vizsgáztatni az autót biztosan esélytelen.
Most tuti hülyeséget kérdezek, de a sima kézifék és hidrós kézifék lehet egyszerre egy autóban úgy, hogy mindegyik működik?
+1:
4 pontos bizt.öv engedélyezett?
# 1-es! Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy akkor mi a helyzet az elektronikus kézifékkel? Mert elég sok új autóban már ilyen van.
A kérdés
Hidrós kézifék közúton?
Ha bele szereltetek egy Hidrós kézit a kocsimban lehet használni?
Keress kérdéseket hasonló témákban: hidraulika, kézifék, Lada, drift, közút
ma 10:05 Privát üzenet Tetszik
A válasz
Agent K nevű felhasználó válasza:
Nem szabad, mert az üzemi- és a rögzítőféknek egymástól függetlenül működtethetőnek kell lenniük.
Ha beépítesz egy munkahengert a hátramenő ágba, akkor már rögtön nem függetlenek és emiatt az autó nem felel meg. (6/1990 KöHÉM 30. szakasz 8. pont)
No meg a legtöbb hidrós megoldás a 6/1990 KöHÉM rendelet 30. szakasz 7. pontjának sem tud eleget tenni:
"(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania...".
Úgyhogy azzal vizsgáztatni az autót biztosan esélytelen.
A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1
Igazából nem kérdezel hülyeséget - ügyes dolog a hidrós kézifék játszani.
Mondjuk hidrós és mechanikust sem engednének egyszerre. Ugye a hidrós kéziféknek elvileg alkalmatlan (gyakorlatilag a racsni meghagyásával azért meg tudja tartani a nyomást ha nem ereszt a fékrendszer sehol), ha pedig azt akarnád, hogy üzemi fékként fogadják el, akkor arra hivatkoznának, hogy az üzemi féket úgy kell tudni működtetni, hogy nem veszed le a kezed a kormányról (6/1990 KöHÉM 30. szakasz, 10. bekezdés "a" pontja), kivéve a lassú járműveket.
Ugyanannak a rendeletnek a 80. szakaszában van ez:
"(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni."
Szóval az utcai autóban elvileg csak oda rögzítheted az övet, ahova a gyár megálmodta, sehova máshova.
Hogy versenyülést és ahhoz sokpontos övet beszerelni milyen feltételekkel lehet pontosan nem tudom, de ismerve a Nemzeti Közlekedési Hatóságot nem vennék jónéven az utcai használatot. Akkor egyszerűbb versenyautót csinálni a kocsiból MNASZ gépkönyvvel és minden ilyennel - ott nem csak szabad, hanem kötelező. Persze pénz-pénz-pénz, dehát ez van.
#3 - a gombnyomásra működő kézifékből van rögtön két fajta is: az elektromechanikus, aminél annyi áram kell, amivel meghúzza a kézifék bowdenjét.
Meg van amire te gondolsz, amikor a nyeregben van egy motor, ami kitolja a dugattyút és így fogja meg az autót. Végülis a rögzítés ott is mechanikus, csak a vezérlése történik árammal. Ilyet még nem volt szerencsém barkácsolni, de gondolom a motor valamilyen áttételen keresztül mozgatja, ami úgy van megoldva hogy ne tudjon csak úgy "lelazulni" és elengedni az autót a lejtős utcán.
De az Egyesült Nemzetek ECE13H jelű dokumentumában biztosan le vannak írva a biztonsági irányelvek, csak nem olvastam mostanában és nem emlékszem rá - de kis hazánk is alapvetően ezeket követi, mint a világ államainak nagyobbik része. :)
Köszönöm Agent K a hasznos válaszokat.
Még megfontolom, hogy beépítsem-e a hidrós kézit, mert végül is ez egy hobby autó, amit nem használok minden nap, úgyhogy nem áll fenn a veszély, hogy elkapnak a rendőrök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!