Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hidrós kézifék közúton?

Hidrós kézifék közúton?

Figyelt kérdés
Ha bele szereltetek egy Hidrós kézit a kocsimban lehet használni?

2014. jan. 12. 10:05
 1/6 anonim ***** válasza:

Nem szabad, mert az üzemi- és a rögzítőféknek egymástól függetlenül működtethetőnek kell lenniük.

Ha beépítesz egy munkahengert a hátramenő ágba, akkor már rögtön nem függetlenek és emiatt az autó nem felel meg. (6/1990 KöHÉM 30. szakasz 8. pont)

No meg a legtöbb hidrós megoldás a 6/1990 KöHÉM rendelet 30. szakasz 7. pontjának sem tud eleget tenni:

"(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania...".


Úgyhogy azzal vizsgáztatni az autót biztosan esélytelen.

2014. jan. 12. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Most tuti hülyeséget kérdezek, de a sima kézifék és hidrós kézifék lehet egyszerre egy autóban úgy, hogy mindegyik működik?


+1:

4 pontos bizt.öv engedélyezett?

2014. jan. 12. 10:30
 3/6 anonim ***** válasza:

# 1-es! Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy akkor mi a helyzet az elektronikus kézifékkel? Mert elég sok új autóban már ilyen van.



A kérdés


Hidrós kézifék közúton?

Ha bele szereltetek egy Hidrós kézit a kocsimban lehet használni?


Keress kérdéseket hasonló témákban: hidraulika, kézifék, Lada, drift, közút


ma 10:05 Privát üzenet Tetszik


A válasz

Agent K nevű felhasználó válasza:


Nem szabad, mert az üzemi- és a rögzítőféknek egymástól függetlenül működtethetőnek kell lenniük.

Ha beépítesz egy munkahengert a hátramenő ágba, akkor már rögtön nem függetlenek és emiatt az autó nem felel meg. (6/1990 KöHÉM 30. szakasz 8. pont)

No meg a legtöbb hidrós megoldás a 6/1990 KöHÉM rendelet 30. szakasz 7. pontjának sem tud eleget tenni:

"(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania...".


Úgyhogy azzal vizsgáztatni az autót biztosan esélytelen.


A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.

# 1

2014. jan. 12. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Igazából nem kérdezel hülyeséget - ügyes dolog a hidrós kézifék játszani.

Mondjuk hidrós és mechanikust sem engednének egyszerre. Ugye a hidrós kéziféknek elvileg alkalmatlan (gyakorlatilag a racsni meghagyásával azért meg tudja tartani a nyomást ha nem ereszt a fékrendszer sehol), ha pedig azt akarnád, hogy üzemi fékként fogadják el, akkor arra hivatkoznának, hogy az üzemi féket úgy kell tudni működtetni, hogy nem veszed le a kezed a kormányról (6/1990 KöHÉM 30. szakasz, 10. bekezdés "a" pontja), kivéve a lassú járműveket.


Ugyanannak a rendeletnek a 80. szakaszában van ez:

"(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni."


Szóval az utcai autóban elvileg csak oda rögzítheted az övet, ahova a gyár megálmodta, sehova máshova.

Hogy versenyülést és ahhoz sokpontos övet beszerelni milyen feltételekkel lehet pontosan nem tudom, de ismerve a Nemzeti Közlekedési Hatóságot nem vennék jónéven az utcai használatot. Akkor egyszerűbb versenyautót csinálni a kocsiból MNASZ gépkönyvvel és minden ilyennel - ott nem csak szabad, hanem kötelező. Persze pénz-pénz-pénz, dehát ez van.


#3 - a gombnyomásra működő kézifékből van rögtön két fajta is: az elektromechanikus, aminél annyi áram kell, amivel meghúzza a kézifék bowdenjét.

Meg van amire te gondolsz, amikor a nyeregben van egy motor, ami kitolja a dugattyút és így fogja meg az autót. Végülis a rögzítés ott is mechanikus, csak a vezérlése történik árammal. Ilyet még nem volt szerencsém barkácsolni, de gondolom a motor valamilyen áttételen keresztül mozgatja, ami úgy van megoldva hogy ne tudjon csak úgy "lelazulni" és elengedni az autót a lejtős utcán.

De az Egyesült Nemzetek ECE13H jelű dokumentumában biztosan le vannak írva a biztonsági irányelvek, csak nem olvastam mostanában és nem emlékszem rá - de kis hazánk is alapvetően ezeket követi, mint a világ államainak nagyobbik része. :)

2014. jan. 12. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm Agent K a hasznos válaszokat.

Még megfontolom, hogy beépítsem-e a hidrós kézit, mert végül is ez egy hobby autó, amit nem használok minden nap, úgyhogy nem áll fenn a veszély, hogy elkapnak a rendőrök.

2014. jan. 12. 17:28
 6/6 anonim válasza:
# 3-as Az elektromos annyiban különbözik, hogy a kartól fékig tartó bowden helyett egy 12 V-os motor a nyeregbe építve többféle áttételekkel szorítja a fékbetétet a tárcsához. Van olyan, amiben külön van a a nyeregtől a motor, az ugyanúgy bowdennel rögzít. Működésével elhagyható a fékkopásjelző külön beépítése megfelelő algoritmussal.
2017. jan. 1. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!