Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az olyan motorok közül, mint...

Az olyan motorok közül, mint az Ural, Pannónia, Danuvia, és az ilyenek, melyek a legmegbízhatóbbak?

Figyelt kérdés
Tudom hogy ez egy kicsit összetettebb kérdés, a lényeg hogy nagyon tetszenek az ilyenek, mármint amelyek ilyen formájúak, mint ezek általában, és nem a krossz-motor vagy versenymotor típusok. Viszont nem nagyon értek hozzájuk. Azt sem igazán tudom hogy mi számít már nagyon réginek, kockázatosnak, és milyen más ilyen motorok vannak még. De újról szó sem lehet, mert azok nagyon drágák (már amelyikból van). Túl sokat nem járnék vele, de jó hasznát venném.

2014. jan. 11. 17:29
 1/8 anonim ***** válasza:

Hááát...


Egyrészt az Ural eléggé más tészta, mint a Pancsi és a Danuvia.

Az Ural II. vh alatti német technika (BMW), jóval kevesebb darab van belőle és jóval drágább, mint a másik kettő.

Egy forgalmis Ural fél milliónál kezdődik, a "mezei" Pannonia típusokból az már a plafon felett van. Konkrétan annyiért 5 darab forgalmis Pannoniát is kaphatsz. Vagy másfél felújítottat.


Régi márkából/típusból elég sok van, olcsóbbak-drágábbak, hazai/nyugati/japán, csak választani bírjon az ember.


Mi kockázatos? Ez érdekes kérdés: milyen szempontból?


Neked mi számít réginek, újnak és drágának? Mert legolcsóbban motorozni MZ-vel vagy JAWA-val lehet, az biztos.

2014. jan. 11. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Az MZ és a Jawa a legjobb. Az MZ alkatrész-ellátottsága jobb (van minősíthetetlenül gagyi, beépíthetetlen és jó, de méregdrága gyári), a Jawánál nehezebb bizonyos elemekhez hozzájutni. A többi szocialista nagymotor csak dísznek jó, a rendszeres használatot nem nagyon bírják.
2014. jan. 11. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszi a tanácsokat!


Nagyon megtetszettek az olyanok mint az oldalkocsis Ural (amúgy ezt is kérdezni akartam, hogy oldalkocsiról mi a vélemény), pont a régi világháborús felvételek miatt, ahol a németek a bmw-vel meg a zündappal meg az ilyenekkel repesztettek. Olvastam erről, hogy bmw-ről koppintották. Olyan sokat még nem olvastam a témában, így nem tudom, de az egyik oldalon írták, hogy az ural széttört a csóka alatt, meg ilyenek. Pedig arról is szó van, hogy elég terhelhetőek (gondolom főleg mikor még újak voltak :). De sok szereléssel is jár. Az igazság hogy inkább az ilyen régiségekhez való vonzódás, ezen belül is ez a motorforma ami tetszik, azon nem nagyon gondolkodtam hogy mennyire érné meg jobban egy másféle, viszont azt nem tudom, hogy milyenek vannak még, a Jawa-nak és az MZ-nek még jobban utánanézek. Az azért fontos lenne, hogy alkatrész legyen hozzá. Volt a családban mind, csak Ural nem.

2014. jan. 11. 19:27
 4/8 A kérdező kommentje:
Ja, arra nem gondoltam, hogy országot átszelni, meg ilyenek, csak néhány kilométeres távon.
2014. jan. 11. 19:29
 5/8 anonim ***** válasza:

Vannak romos állapotú darabok, amik néha 10 éveket álltak pl. beázó pajtákban. Olyankor nem csoda, ha eltörik a váz amint ráül valaki. No meg sok papírok nélküli Uralt csak erdőben bohóckodásra használnak, az sem kímélő üzemmód.

Az biztos, hogy a legerősebb keleti motor, esetenként hátrameneti fokozatot is tartalmazó váltóval, hajtott és fékezett oldalkocsival.


A gyakori márkák az Ural, Dnepr, Izs, Csepel, Pannonia, Danuvia, Jawa, CZ, MZ, Simson (AWO - a nagy négyütemű)...

És ez csak a keleti oldal, onnan sem az összes.


Amire figyelni kell, az a papír. Ha nincs papír akkor kb. sosem lesz rendszáma és nem mehet közúton.


Én egyébként Pannoniával motorozgattam az elmúlt pár szezonban, volt benne fél országot átszelő túra is (kb. Sopron-Dunaújváros-Balaton és haza 3 nap alatt, végig szigorúan 80-nal... :P ).

2014. jan. 11. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nemzeti öntudat, ide vagy oda, ezek közül az Ural a legjobb, csak mocskos drágák. A pancsi és a danuvia is jó lenne, ha normális minőségű alkatrészekkel lenne összerakva. Valahol olvastam hogy yamaha dugattyúval, tirisztoros gyújtással, minőségi csapágyakkal nagyon jó gépeket lehet belőlük csinálni. De ez elég sok pénz, türelem és szaktudás.

Én az MZ Trophy-t javaslom. A formája nagyon retró, és műszakilag is egy nagyon jó motor. Egy rozsdás, működésképtelen roncs Pannónia árából egész jókat lehet venni.

2014. jan. 11. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6 - 125-ösből, mert egy átlagosan használt állapotú, forgalmis, lejárt műszakis 250-es Trophy 130e környéke. A lestrapált, de forgalmis, lejárt műszakis Pannonia T5/P10 meg inkább csak 80e.
2014. jan. 12. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Az Ural-t,Dnepr-t az ember egy életre veszi.Megbízható jó minőségű tartós és időtálló mindennapos használatra alkalmas motorkerékpár.Javítása karbantartása egyszerű.Mindenkinek ajánlani tudom.(az egyetlen nagy túlélő amit 65!!!éve mind a mai napig gyártanak:


[link]


Az elmúlt években kreatív emberek elkezdték házilag átalakítani(ezáltal növelve a megbízhatóságát) oly módon hogy 1 hengeres stabil dízelmotorokat raknak bele a bokszer helyett,ami azért is jo(bb) mert a dízelmotor egyrészt kevesebbet fogyaszt másrészt pedig a hidegindítás sem okoz neki gondot még mínusz 10-15C fokban sem.


[link]


Dízel Ural:

[link]



napi használatból eladó hivatalosan átalakított forgalmis rendszámos dízel Dnepr:


[link]

2015. júl. 27. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!