Pannóniák közül melyik típusokhoz találni legkönnyebben alkatrészt?
Szeretnék egyet itthon felújítani, de nem tudom, melyikhez van viszonylag több alkatrész.
Ti melyiket ajánljátok? Van olyan típus köztük, ami felújítva alkalmas lehet ha nem is napi szintű, de azért rendszeres használatra?
Rendszeres használatra egyetlen Pannónia sem alkalmas. Ha teljesen gyári, akkor azért, mert van velük baj bőven (melegszik, borzalmas a váltó és a fék, a gyújtás meg mikor milyen). Ha megfelelően átalakítod, elektronikus gyújtással, műanyag súrlódóbetétes kuplungtárcsákkal és tűgörgős hajtókarral, akkor meg nem lesz szíved a több százezres, egyedileg összerakott motort kitenni a mindennapos használat nehézségeinek: felverődő eső, sár, felcsapódó kavicsok, kisebb-nagyobb horzsolások, jóakarók által letört alkatrészek (mondjuk mikor a középsztenderen álló motoron rodeóznak a dakota rajkók). El kell fogadni, hogy a Pannónia nem az a motor, amivel manapság dolgozni, iskolába, ide-oda lehetne járkálni. Lassú, nehézkes, gyengék a fékjei, sokat fogyaszt és a megbízhatósága is kérdéses. Nincs vele nagy baj, csak egy kicsi, de az mindig. És akármennyire is jó bulinak tűnik a dolog, pár év alatt rá lehet unni arra, hogy minden héten van egy nap, amikor nem indul be a motor, vagy ha beindul, valami zörög rajta.
Egyébként a T5 és a P10 a legegyszerűbb, ha felújításon gondolkozol: ezekhez minden van. Vagy nem is. Nagyon könnyen össze lehet rakni egy T5-öst, hamar megvan minden alkatrész, amivel úgy nagyjából jó lesz. Viszont például nehéz épkézláb, nem szétkopott, határozottan kattanó gyújtáskapcsolót, ép ricnijű berúgótengelyt és az akkusav nyomaitól mentes akkutartó dobozt találni. Ha meg arra hajtasz rá, hogy teljesen hiteles, évjáratnak, hónapnak megfelelő legyen a motor, bele fogsz őrülni, mert dokumentáció nincs, illetve hamar rájössz, hogy három, ránézésre tök egyforma fekete hátsó sárvédő között is óriási különbségek lehetnek, attól függően, melyik típus mely évjáratán voltak eredetileg és hány ügyeskezű Miska bá' javította őket.
Ja, és mindezt úgy, hogy egyébként csereszabatosak, mert akármelyiket felszerelheted, de a háromból csak egy jó a motorra.
Ahogy előttem írták, T5 és P10 típushoz van a legtöbb alkatrész.
Megfelelő modernizálással egész használható(de erről itt Agent K kolléga tud talán a legtöbbet írni)
Én nem túl rég vágtam neki egy T5-ösnek. Gyári állapot nem célom, de így sem olcsó(főleg mert sokat hibáztam eleinte, pl papírok nélküli motort csináltam meg először).
De egész jól meg lehet csinálni.
Viszont arra figyelj hogy a váz és blokkszám megfelelő legyen az alap motoron. És ahhoz legyenek papírok. Aztán érdemes inkább venni még 1-2 alkatrésznek való motort és így csinálni 1-et. Olcsóbban jössz ki mintha minden hiányzó apróságot külön vennél meg hozzá.
Egyébként meg:
Alapnak elég egy váz és blokkház is. Csak legyen hozzá papír és normális állapotban legyen.
Aztán veszel 1-2 alkatrésznek valót(tehát papírok nélkülit) aztán lehet építkezni.
Én is hasonlóan kezdtem, csak elkövettem azt a hibát hogy nem volt normális papír hozzá.
Aztán vettem egy blokkhátaz és vázat(jó leharcolt mind a kettő...) kis javítgatás után meg mindent átpakoltam rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!