Lehet egyáltalán úgy vezetni hogy a kocsi kevesebbet fogyasszon az átlagosnál? Az én trükkjeim beválhatnak?
Például ilyenekre gondolok hogy nem 2.000-nél váltani hanem csak 1.300 vagy 1.400-nál.
Vagy ha már látom előre hogy meg kell állni de még messze vagyok onnan akkor hagyom a kocsit had guruljon motorfékkel vagy üresbe.
Ezek egyáltalán csökkentik a fogyasztást?
Tudtok még ilyeneket mondani?
a te trükkjeiddel növelni lehetne :D
motorfék, megtartani a követési távolságot, hogy ne kelljen padlófékezni, majd újra elindulni, nem hintázni a pirosnál, időben elindulni stb
Az ilyen trükkök a fogyasztást csökkentik, a baleseti kockázatot növelik.
Baromira veszélyesnek tartom, ha valaki, görcsösen, csak erre figyel és másra alig marad figyelme. Én sem vezetek állat módjára, de nem nézegetem a fordulatszámot, meg semmit. Csak szépen indulok el, normálisan megyek és kész, figyelek mindenre, mindenkire.
AZ átlagoshoz képest? Lehet.
Mi is az átlagos? Vegyünk 1000 autót, összeadjuk a fogyasztásukat majd elosztjuk ezerrel. Ebből mi fog következni? 500 autónak átlag alatti fogyasztása lesz. És mivel az 1000 autónkat nem ugyanaz a sofőr hajtja, ugyanannyi, ugyanolyan útvonalon... :)
Vegyünk egy olyan példát, hogy 999 autós kisvárosban hajtja a kocsit, te meg Budapest belvárosában. Fog a kocsid enni vagy 1,5-szer annyit, mint az átlag viszont ennek ellenére nem lesem sem botlábú, sem az autód nem lesz romhalmaz, csak másak a körülmények.
Ezt csak azért hordtam össze, hogy az átlagot nem úgy tessék kezelni, hogy 1000 átlag sofőr 1000 egyforma autóval ugyanazt fogja autózni, mert ilyen nincs. Ez egy matematikai átlag, ami megmutatja, hogy normális használatnál kb az adott értékhez képest +-1 liter eltéréssel lehet közlekedni az autóval. Ez nem egy fix érték, hogy ehhez képest vagy király vagyok vagy balf.$z... :)
Ha regisztrálsz a spritmonitoron akkor tudsz csinálni egy saját méréssorozatot. Ebből majd keletkezik egy saját átlagod, legyen ez mondjuk 5000km. Ez után a saját átlagodat már viszonyítási pontnak tekintheted, és lehet ügyeskedni a csökkentéssel.
Az alacsony fordulaton való erőltetés az szerintem felesleges. Ha 1300-nál elváltasz leesik a fordulatszám közel alapjáratra, viszont ahhoz hogy menjen az autó azért erőlködni kell ám rendesen,de ehhez nem fog rendelkezésre állni ilyen alacsony fordulaton a szükséges olajnyomás és szép lassan megeszi a motorod.
A fogyasztás nincs egyenes arányban a fordulatszámmal. Egy adott tempó tartásához X energia szükséges, ahhoz Y teljesítményre van szükség. Gyorsításnál pl előfordulhat, hogy a szükséges teljesítmény nincs is meg alacsony fordulaton. Akkor mikor fog kevesebbet enni az autó: alacsony fordulaton 100% "gáz jelnél" vagy magasabb fordulaton 60%-nál? Feltöltött motoroknál pl ennyire alacsony fordulatszámon még nincs is megfelelő töltőnyomás, így a hatásfok sem lesz annyi, mint magasabb fordulaton ( általában a max töltőnyomás már 2000rpm környékén kialakul ).
Persze tudom a taxisok is eljárnak így, sőt én is ültem olyan W210 300TD taxiban, ahol a vezető 1200-1300-nál elváltott, igaz a Boráros tértől a Fővám térig tartott mire felgyorsultunk 50-re. Vagy meg lehet nézni a Ferihegyre igyekvő taxisokat a vecsési elágazásban egy piros lámpánál. A 200E csuklós Volvoja letolja olyankor őket az útról, mert Vecséstől a reptéri kihajtóig gyorsulnak 50-re... Azért egy nagyvárosban egy a többiekre nézve egy kicsit sz0pat@'s, lassul a forgalom, csökken a kereszteződések áteresztő képessége és szép lassan bedugul az egész város.
Ha a gyorsítást ugyanannyi idő alatt hajtod végre magasabb fokozatig elforgatva, mint alacsonyan elváltva, akkor maga a gyorsulás ugyanannyi energiádba kerül, így biztosan nem fog többet zabálni az autó és a motort sem kínzod. (pl egy benzinest ki lehet forgatni 3500-ig kulturáltan is, meg úgy is mint vérpistike a Vtec-et fizetés után )
A leggazdaságosabb vezetéshez elég normálisan gyorsítani, kerülni a hirtelen gyorsítást, lassítást, irányváltást, hagyni kigurulni, minden felesleges sallangot ki kell pakolni a kocsiból és kell rá valami jól felfújt energy saver gumi. Jah,és betartani a sebességhatárokat.
igen is lehet spórólni rajta 1,4-es benzines az adott autó amiről tapasztalatot írom..szóval 100km-re vetítve:
100-as átlag sebességnél(faluba 60 kivül 120 lassítások előzések stb-t bele véve) meg eszik az autó 6,5-7 litert
teljesen ugyan azon az útvonalon 80-as átlag sebesség(faluba 50 kivül 90 stb..) 5,1-5,5 liter közt fogyaszt
mindehez annyit kell tennem hogy:
1. nem tolom neki tábláig.. hanem szépen be gurulok a lakott területre
2.ugye csökkentettem a sebességet
3.nem megyek mindenki valagába.. előre látóan vezetek ha kell leszállok a gázról
4. fölöslegesen nem előzgetünk..semmivel nem vagy előrébb vele..
5.(benzinesről van szó) nem 3-4 ezernél váltok hanem 2,5-3 ezernél
ha ebből csak 1-2-t szem elött tartasz 1 liter meg spórólása könnyeden elérhető..
persze ebből sokkal több dologból áll össze , és igen néha meg kell hogy hajtsd az autót mert el rakódhat
amugy városon belül ezzel simán el lehet érni 2-3 litere különbséget
7-es
Igen, teljesen igazad van, ilyen egyszerűen lehet benzint spórolni, de fontos megjegyezni, hogy csak a kisköbcentis benzineseknél van ilyen nagy fogyasztásbeli különbség 80-nál és 120-nál, például egy 1.9 TDI-nél pár deci különbség lehet. Ezt azért mondom, mert nem derült ki, milyen autója van a kérdezőnek.
Én csupán egyetlen "trükköt" ismerek!
DIZELT KELL VENNI !!!
(Én már több autó árát megspóroltam az üzemanyagon!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!