Suzuki Swift 1.3 50 KW 1993 JAPÁN fogyasztás?
Hosszú úton nekem is ment már le ennyire, de az átlag nekem 5-6 liter között van. Ez kb 70% főúton, 30% városban.
1996 (még a régebbi); 1.3 8v
Én írtam hogy kevesellem az általad írt fogyasztást. Azért hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba most azt írod hogy 4.5-5 literből elmászkálsz. Ez átlagfogyasztás akar lenni? Mert az előző válaszodnál az 5 litert kizárólag városi fogyasztásra írtad. Most nem letámadni akarlak, most már engem is érdekel a hozzászólók tapasztalata hogy a swift városi fogyasztása 5 liter lenne?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__524..
ugyanez a motor csak 2000-es évjárat
A fogyasztás drasztikusan emelkedik(rövidebb távokon 10-15km), ha a levegő hőmérséklet 7-12fok alá esik, mivel ekkor "működik" az autómata szivató.
Amúgy a legjobb nekem 4.7 l/100km volt végig 5. 90-es tempó vízszintes úton kb 500km volt.
Negatív: 6,8 l/100km faluban(tél:-3fok alatt) 1-2 km majd áll 1-2 órát, és újból. kb 200km
most napi 10km(1km falu, 8km 90km/h, 1km város) melóba, majd este haza, így 6,2 l/100km körül van
Ez a fogyasztás dolog függ attól is, hogy közlekedsz és attól is milyen állapotú a motor.
Öcsémnek volt egy japán '90-es Swiftje, G13BA blokkal. Ő állat módjára közlekedett, a lelkét kitaposta szerencsétlen autónak, így volt a fogyasztása átlag 7-8 liter. Viszont neki a motorja jó állapotú volt, 9,5sec volt a 0-100 ( a gyári meg valami 11-12sec). Ha ebből a kocsiból kidobálta volt a fejegységet, a 400 wattos erősítőt és normálisan közlekedett volna, akkor lehet elgurult volna 5 literrel.
A nem normálisat értsd kettesben tiltásig, autópályán rendszeres BP-Miskolc távon annyival amennyit menni bírt szerencsétlen autó :D Itt azért sokat számít, hogy valaki visszafogottan vezet vagy épp gumit füstöl minden lámpánál xD
Az enyém 98as 1.3 (V8)
Hosszabb utakon olyan 5.5L körül eszik. Így télvíz idején olyan 6.5-7L-t bár igaz mostanában főleg vegyesen használom, tehát város + lakott területen kívül jött ki ennyi.
A fogyasztás a fentebb említetteken kívül azért függ még pár dologtól. Pl.:
-Benzin minőség. Ha valaki gyakran "állott' benzinnel mászkál akkor is többet fogyaszt a kocsi, mint aki "friss" benzint használ (értsd:gyakrabban tankol). Na meg a román/ukrán benzinek sem valami híresek. Feltéve ha tankolsz bele olyat.
-Guminyomás. Egy 2.5Bárig felfújt kerék még is csak "könnyebben" gurul (persze ez már nagyon túlfújt), mert télen gyakran elfelejtik, hogy a hideg időbe összehúzódik a nyári (hivatalosan 2.2Bár) levegő az abroncsokba aztán 2.0 bárral zötyögnek az utakon. A számok csak saccolt értékek!!
-Levegőszűrő. Fontos, hogy tiszta legyen, hogy a benzinhez megfelelő levegő tudjon keveredni ezzel is tökéletesebb legyen az égés.
-Gyertyák. Szintén legyenek tiszták, különben nem ad megfelelő szikrát.
-Útviszony. Egy dombos területen minden kocsi többet fogyaszt, mint az Alföldi síkságon.
Egy 1.0-nál az az 4.5-5 kicsit hihetőbb lenne, 1.3 esetében az 5.5-6 a reálisabb. Mondjuk említetted, hogy japán. Ez mit takar? Azt hogy japánban gyártották és onnan hozták be? Lehet hogy az általuk készített változatok kicsit minőségibbek, mint amiket Esztergomba raktak össze és ezért fogyaszt csak ennyit még így 20 év elteltével is.
Ne téveszd össze a kettőt. Amiről én írtam, annak még a kasztnija is japán ( de már a gömbölyű). A motorok azok később is ugyanúgy Japánban készültek és konténerben hozták be őket hozzánk,itt csak beszerelték.
Lehetnek eltérések a motorok közt is, volt G13A,G13B,G13BA a teljesítményük sem ugyanaz..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!