Milyen megbízható régi dízel kombit vegyek?
Sziasztok,
800-900k ft-ig szeretnék venni egy dízel kombit 2. autónak.
Évente olyan 30k körül fogok vele menni,külföldre többnyire.
Egy dolog fontos,mégpedig,hogy megbízható legyen,ne rohadjon le külföldön.
Ne legyen túl szervízigényes ha lehet.
Így a lent felsoroltak közül a sok közös nyomócsöves,kettős tömegű lendkerekes csodát ki is húznám,mert 10ből 9 ilyen idősen pénznyelő lesz gondolom.
Menetdinamika annyira nem számít,mert 5éve egy benzin/gázos 1.6-os H Astrát használok,szóval már megszoktam.
Így igazából 3 motorra szűkül a dolog 1.7dti 1.9sdi vagy 1.9tdi.
Legjobb talán az sdi lenne,mert egyszerű,mint a faék,nem nagyon van ami elromoljon benne.
Tdi ugyan jobban menne,közel azonos fogyasztás mellett,de így 12-16évesen nem nagyon lehet olyat találni,ami nincs szétgyalázva és nem volt vele 3x megkerülve a föld.
Igazából nevetséges,hogy megnéztem van 100db hirdetést,és mindegyik 170-210e km között volt írva,rossz vicc,nem is tudom ez kinek jó vagy ki hiszi el.6év felett megáll az idő,mert a 6éves meg a 20éves autókba is mindig 160e km van,nevetséges.Dízel kombival a sok szentéletű évi 15e km-t megy...
Szívesebben vennék egy 350e km-est,amit be is vallanak és tényleg rendesen voltak cserélve a kötelező dolgok.
Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás,esetleg egy benzines kombi és átalakítani azt is gázosra.
Szerintetek mi lenne a legjobb választás,esetleg másik alternatíva a lenti listából?
Előre is köszönöm.
Használtautón ezeket találtam ilyen árkategóriában:
Alfa 156sw 1.9jtd
Audi A4 avant 1.9tdi
Citroen C5 2.0hdi
CITROEN XSARA 2.0hdi
FIAT STILO MultiWagon 1.9 JTD
FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi
MAZDA 626 2.0 DiTD
Opel astra G 1.7DTI isuzu
PEUGEOT 307 vagy 406 2.0hdi
RENAULT MEGANE vagy LAGUNA 1.9 dCi
Seat Cordoba 1.9TDI vagy 1.9SDI
Skoda Fabia vagy Octavia 1.9TDI vagy 1.9SDI
Toyota Avensis 2.0 d4d
Volkswagen III-IV golf 1.9sdi vagy 1.9tdi
Volkswagen Passat 1.9tdi vagy pdtdiAlfa 156sw 1.9jtd
És két év múlva elveszik tőled a műszakit, mert olyan gyatra a károsanyag-kibocsátása. Én is a gázosított benzinesre szavazok. 1.6-os motorral valami régebbi németet alakíttass át.
TDI motort felejtsd el, az igazán megbízhatók már nagyon öregek, a "német nagypapaautó" meg az "olasz gyereketazoviba" kocsiban is benne van már félmillió km. Meg hatszor áttekert kmóra.
Az 1.8as passat mennyire megbízható?
Meg azok is annyira agyon lehetnek hajtva,mint a dízelek?
Statisztikailag benzinessel fele/harmadannyit mennek, mint dízellel. Nyilván most a 15-20 év körüli, idősebb autókról beszélünk. A régi TDI-k korából való autók között ez a mérvadó hasonlítás.
Ne érts félre, a TDI-k a korukban nagyon jók voltak, de elöregedtek már. Maga a konstrukció megvan 20 éves. És nem hogy javították volna a frissítésekkel, hanem mindig rontanak rajta, első ilyen a PD-elem bevezetése volt.
Akik tehették, mert volt pénzük, már rég túlléptek a tdi-n. Csak a huszonéves hülyegyerekek veszik már, azok is jellemzően Olaszországból, mert most ott olcsóak nagyon. Hja, meg azok, akik okosak, és diagnosztikával mennek autót nézni. Az ilyenek esetleg kifognak előbb-utóbb egy használható darabot, de nem ez az etalon sajnos.
" 5éve egy benzin/gázos 1.6-os H Astrát használok"
Egyébként tényleg gázosított üzemű benzinmotoros autót javaslok neked, de ezt már írtam. Van vele tapasztalatod, tudod, hogy nem hülyeség, azt is tudod, hogy lazán el lehet vele érni a dízelek kedvező üzemköltségét, plusz kevésbé hajlamosak a meghibásodásra. Szerintem neked egy minél fiatalabb, 1.6-os, vagy akár 1.4-es benzines kombi kellene, lehetőleg minél egyszerűbb motorral persze, és gyorsan átalakíttatni.
1.6os octavia kombikat néztem most,hatalmas csomagtartóval,7l-es fogyasztással.
13-14évesek már beleférnek a 800k-ba bőven.
Egy takarékos dízel autó kevesebbet fog fogyasztani mint egy benzingázos üzemű autó!Régen jó dolog volt mikor még nagyon olcsó volt az autó gáz,de ma már nem éri meg gázzal járni!
Hiába olcsóbb az LPG ,de mivel többet zabál belőle az autó ugyan ott lyukadnál ki mint ha simán csak benzinnel mennél! Az meg ,hogy egy öreg autót átalakíttassál LPG üzeműre annak nincs értelme csak pénz kidobás!
Nem beszélve arról, hogy ha bene van az LPG rendszer ezek után csak a KPM-nél vizsgáztathatod az autódat,és náluk szigorúak a műszaki vizsgák !
Mellesleg bírom ezt a futás teljesítmény dolgot hogy a dízel biztos körbe fordulta már a földet!Mert a benzines autókat biztos nem használták és mint tudjuk az összes benzines autó nyugdíjas tulajtól eladó,meg csak a sarki boltba jártak vele ugyan már! Ugyan annyi esélyed van kifogni egy agyonhajtott benzinest is mint dízelt!És a a régi szívódízeleket semmivel nincs többe fenntartani mint a benzineseket! Jó duma az hogy a dízelbe elromlik az adagoló,na istenem a benzinesbe meg kibukhat a befecskendező rendszer aminek ugyan olyan drága a javíttatása vagy a cseréje! Sokan hivatkoznak az izzítógyertyákra is hogy milyen sokba kerülnek csak éppen azt felejtik el sokan hogy az izzítógyertyák általában 3-szor hosszabb élettartammal rendelkeznek,a benzines autók gyújtógyertyáival szemben!Sóval 33 százalékos nem kéne ennyire szidnod a dízel autókat és istenítened a benzines csodáidat! Nem véletlenül vesznek az emberek dízel autót még a benzin-gázos helyet is!A környezet szennyezéses részhez meg annyit hogy a régi benzines autók sem környezet barátak,nem egy öreg benzines passatot,meg ford escortot stb láttam már amik keményebb füstöt okádtak magukból mint egy kopott motorral rendelkező szívódízel! Ez valószínűleg azért lehet mert biztos kevés km futottak a benzines csoda gépek és ezért is zabálták az olajat!
"Egy takarékos dízel autó kevesebbet fog fogyasztani mint egy benzingázos üzemű autó!" Vagy az is lehet, hogy tévedsz.
Minden az átalakításon múlik, lehet megcsináltatni trógerül, és lehet minőségi módon is. Én csak minőségi lpg-s kocsikkal foglalkozom, azokat vagyok hajlandó megvenni.
"A környezet szennyezéses részhez meg annyit hogy a régi benzines autók sem környezet barátak,nem egy öreg benzines passatot,meg ford escortot stb láttam már amik keményebb füstöt okádtak magukból "
Itt is tévedsz, hiszen köztudott, hogy a dízel égéstermék (azaz kipufogógáz) teljesen más begyi összetételű, mint a benzin égéstermék. Ergo a füstjéből képtelenség megállapítani, hogy melyik bocsát ki több megkötött ként mondjuk (elárulom, a dízel fog).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!