Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudok motoron tökéletesen...

Hogy tudok motoron tökéletesen váltani?

Figyelt kérdés
50-es kétütemű Derbi Sendám van és elég "sportosan" szoktam váltani. Rendesen kell pörgetni hogy menjen valahova. Gáz felenged, kuplung, sebesség felkapcs.,kuplung ki- de elég gyorsan. Árt a motornak ha viszonylag gyorsan engedem ki a kuplungot, vagy inkább szépen , lassan a gázzal párhuzamosan engedjem fel?

2014. jan. 3. 15:21
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nos a kuplungod addig kopik amíg be van húzva a kar.

Viszont a váltót kímélni kell hogy ne hirtelen kapjon erőt mert akkor történhet törés is akár.

Szóval meg kell találni az aranyközéputat :)

Mivel 2 ütemű gépről beszélünk,őket úgy is meg kell kergetni váltás elött főleg ha már a felsőbb sebességeket karistolod,mert 2t nél csak bizonyos magasabb fordulatnál van nyomaték,nem úgy mint a 4t nél ahol már alacsony fordulattól erős.Szóval szerintem nem baj ha gyorsan váltasz,ami a lényeg hogy jók legyenek az átmenetek.

Üdv!

2014. jan. 3. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszi a választ!
2014. jan. 3. 15:49
 3/8 anonim ***** válasza:
63%
Majd ha komolyabb motorban töröd a fejedet, vagy szeretsz építkezni, akkor beépíthetsz vagy egy váltókarra rögzített "gyorsváltót", vagy egy külön a kormányról működtetett gombot, ami elveszi a gyújtást, ha benyomod: így nem kell kuplungolni, és a gyujtás hiánya miatt nem kap annyi nyomatékot a váltó, amikor áthúzod a sebességeket.
2014. jan. 4. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Ez érdekes...
2014. jan. 4. 09:57
 5/8 anonim ***** válasza:

# 3


wtf?!

2014. jan. 7. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
én se értem miről beszél :)
2014. jan. 8. 18:39
 7/8 anonim ***** válasza:
Ha több SBK-t vagy MotoGP-t néznétek, akkor ismernétek ezt a technikai fogást. De az is elég lenne, ha kijárnátok a MAMI kupákra: ott aztán akad bőven amatőr fejlesztés. Még a Simsonokon is ilyenek vannak.
2014. jan. 9. 02:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Menet közben nyugodtan húzd be és engedd ki gyorsan, a lamelláknak többet árt ha csúsznak egymáson, mintha zárt helyzetben vannak. Ugye csúszáskor (a kuplung csúsztatásakor) többet kopik a súrlódóbetét a felületükön.


Ugye amikor sebességet váltasz, akkor a motorkerékpár sebessége közel állandó, tehát a kerék fordulatszáma, ezen keresztül a kislánckerék, a váltó kimenő tengely fordulatszáma is közel állandó. A váltó bemenő tengelye a fogaskerekeken át kapcsolatban van a kimenő tengellyel, viszont amikor átkapcsolsz másik sebességbe, akkor a bemenő tengely fordulatszáma megváltozik.

A blokk alkatrészeit akkor kíméled leginkább, amikor felfelé váltáskor annyi időt hagysz a motorblokk fordulatszámának visszaesni, hogy a lehető legközelebb legyen egymáshoz a váltó bemenő tengelyének (és a kuplung hozzá rögzített felének) és a főtengely által hajtott kuplungfélnek a sebességei.

Visszafelé ugyanezt egy gázfröccsel lehet elérni, hiszen ott a főtengely fordulatszámának emelkednie kell(ene).

Hogy mennyi időt kell hagyni a fordulatszám visszaesésére, illetve mennyit kellene növelni a fordulatszámon, az a blokk belsejében lévő áttételektől és az alkatrészek tehetetlenségétől függ.


Ez így marha tudományosan hangzik, a lényeg hogy sima, rántás és recsegés nélküli legyen a váltás.

Induláskor persze csúsztatni kell a kuplungot egy kicsit, a kar hirtelen elengedésének akaratlan következményei lehetnek.

Magyarul induláskor szépen finoman engeded ki a kuplungkart; menet közben határozott mozdulattal behúzod tövig, megfelelően váltasz és határozott mozdulattal kiengeded teljesen.


Nekem például Pannoniám van, nagy és nehéz főtengellyel, egyéb relatíve nehéz alkatrészekkel, így ha elkapkodom a váltást, akkor recsegéssel válaszol a moci. Na ilyen esetben az ember gyorsan megtanulja, hogy finoman bánjon a technikával.

2014. jan. 18. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!