Hogy tudok motoron tökéletesen váltani?
Nos a kuplungod addig kopik amíg be van húzva a kar.
Viszont a váltót kímélni kell hogy ne hirtelen kapjon erőt mert akkor történhet törés is akár.
Szóval meg kell találni az aranyközéputat :)
Mivel 2 ütemű gépről beszélünk,őket úgy is meg kell kergetni váltás elött főleg ha már a felsőbb sebességeket karistolod,mert 2t nél csak bizonyos magasabb fordulatnál van nyomaték,nem úgy mint a 4t nél ahol már alacsony fordulattól erős.Szóval szerintem nem baj ha gyorsan váltasz,ami a lényeg hogy jók legyenek az átmenetek.
Üdv!
Menet közben nyugodtan húzd be és engedd ki gyorsan, a lamelláknak többet árt ha csúsznak egymáson, mintha zárt helyzetben vannak. Ugye csúszáskor (a kuplung csúsztatásakor) többet kopik a súrlódóbetét a felületükön.
Ugye amikor sebességet váltasz, akkor a motorkerékpár sebessége közel állandó, tehát a kerék fordulatszáma, ezen keresztül a kislánckerék, a váltó kimenő tengely fordulatszáma is közel állandó. A váltó bemenő tengelye a fogaskerekeken át kapcsolatban van a kimenő tengellyel, viszont amikor átkapcsolsz másik sebességbe, akkor a bemenő tengely fordulatszáma megváltozik.
A blokk alkatrészeit akkor kíméled leginkább, amikor felfelé váltáskor annyi időt hagysz a motorblokk fordulatszámának visszaesni, hogy a lehető legközelebb legyen egymáshoz a váltó bemenő tengelyének (és a kuplung hozzá rögzített felének) és a főtengely által hajtott kuplungfélnek a sebességei.
Visszafelé ugyanezt egy gázfröccsel lehet elérni, hiszen ott a főtengely fordulatszámának emelkednie kell(ene).
Hogy mennyi időt kell hagyni a fordulatszám visszaesésére, illetve mennyit kellene növelni a fordulatszámon, az a blokk belsejében lévő áttételektől és az alkatrészek tehetetlenségétől függ.
Ez így marha tudományosan hangzik, a lényeg hogy sima, rántás és recsegés nélküli legyen a váltás.
Induláskor persze csúsztatni kell a kuplungot egy kicsit, a kar hirtelen elengedésének akaratlan következményei lehetnek.
Magyarul induláskor szépen finoman engeded ki a kuplungkart; menet közben határozott mozdulattal behúzod tövig, megfelelően váltasz és határozott mozdulattal kiengeded teljesen.
Nekem például Pannoniám van, nagy és nehéz főtengellyel, egyéb relatíve nehéz alkatrészekkel, így ha elkapkodom a váltást, akkor recsegéssel válaszol a moci. Na ilyen esetben az ember gyorsan megtanulja, hogy finoman bánjon a technikával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!