Milyen oktánszámú benzin kell a Ladába?
"Annak idején nem is tudom 68-as vagy milyet tettünk bele"
Ha tényleg 68-ast kapott a derék szovjet csataló, akkor igen hamar elhalálozott. A korábbi, egyszerűbb szovjet autók, motorok erőforrásai még elmentek 68-assal, ilyenek voltak például a Volgák, az UAZ-ok, a nyomórudas Moszkvicsok vagy az Uralok. A Ladák viszont jóval magasabb sűrítésű motorral készültek, a gyári előírás 92 oktános benzin volt, de még 1971-ben, az itthoni forgalmazás kezdetén vizsgálták a hazai 91-essel és azzal is hibátlanul működött. Vagyis a mai, legalább 95-ös benzinekkel gond nélkül használható, sőt, a gyári 5-7°-os alapelőgyújtási tartomány felső határát lehet vele megcélozni (6,5-7° közt szokták jól érezni magukat a motorok, de némelyik 7 fok felett sem csörög).
A békebeli, hagyományos hengerfejjel szerelt motorokba elméletileg kellene ólompótló, de anélkül is kiválóan működnek, az újabb, ólommentes hengerfejjel készültekben ('90-es évekbeli, nagyrészt gyárilag katalizátoros kivitelek) nem célszerű használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!