Baj az ha egy olyan kocsiba 95-ös oktánszámú benzint rakunk amelybe elvileg 98-as kell?
Ha van benne kopogásérzékelő, nem baj. Ez szabályozza az előgyújtást, így nem fog öngyulladással égni a benzin, nem nyírja ki a motort az alacsony oktánszám. Legfeljebb nem fog annyira menni, mint 98-assal tenné.
Ha nincs benne kopogásérzékelő, akkor viszont baj van: nagy terhelésen "becsörög" a motor, kopogásos égés jön létre. Ezt pedig nem szereti a forgattyús mechanizmus: hamarabb verődik ki a csapszeg és a főtengelycsapágy, extrém esetben átéghet a dugattyú.
Ezt nem értem, mi köze van a csapszegnek és a főtengelycsapágynak a benzinhez illetve robbanáshoz?
Ez egy hülyeség.. csak akkor megy tönkre a motorod ha nem kap hűtést na akkor beszorulhat.a 98-as olmozott benzin ugye ez azokra az autóknak kell amelyik igényli az olmozott benzint mert ha nem azt teszel bele akkor kopásnak indul egy idő után a szelepfészek aminek meg kellene az ólomtartalom.
Nem.
Nincs olyan hipergép forgalomban aminek baja volna a 95-östől,miként az oktánszámnövelő STP adaléktól sem lesz haladósabb a paripa.
Hosszútávú tapasztalataim szerint.
:D
A főtengelycsapágynak annyi köze van a robbanáshoz és a benzinhez, hogy a benzin robban (pontosabban jó esetben ég) és az abból származó erő a főtengelycsapágyban forgatja a főtengelyt. Ha égés zajlik le a motorban, a munkaütemből származó erő szépen, nyugodtan "épül fel", lenyomja a dugattyút, nincs nagy gyorsulás (na, jó, van, de csak akkora, amekkorára tervezték) és nem kap nagy terhelést a csapágy.
Öngyulladásnál viszont sokkal gyorsabb a lángfront terjedése, a robbanáskor fellépő erő hirtelen üt egy nagyot a dugattyún, ráadásul nem is mindig jókor. A sűrítési ütem végén felfelé tart a dugattyú, akkor kap egy pofont felülről, aminek a csapszeg nem örül. Ő nem szereti a lökésszerű terheléseket, mert siklócsapágyon forog. A merev hajtókar pedig az alsó siklócsapágyakhoz továbbítja a lökést, azok is boldogok lesznek, illetve kap egy kicsit a nyugvócsapágy is, mert a főtengely sem annyira rugalmas, hogy elnyelje az erőt.
Egy-egy pofontól nem megy tönkre a mechanizmus, hosszú távon viszont nem tesz neki jót, hogy az előírtnál nagyobb gyorsulások hatnak rá, ráadásul olyankor, mikor nem kellene (a felfelé tartó dugattyú lökdösése nem egészséges, nem úgy veszi fel az erőt, ahogy kellene).
A 98-as ólmozott benzinnel meg semmi gond sincs, mert nem létezik. 98-as már nem mindegyik kúton van, de ami van, az is ólmozatlan. Ez valóban gondot okoz egyes régebbi autóknál: hiányzik a szelepfészkeknek az ólom-tetraetil kenőhatása. Viszont a motor nem csak a hűtés hiányától tud tönkremenni, van még pár oka annak, ha megnyekken.
"98-as olmozott benzin ugye" << nem, ólmozottat (legalábbis amiben ólom-tetraetil van) már nem forgalmaznak.
wiki:Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám.
Benzinmotoroknál is van eltérés kompressziót illetően, alacsonyabb kompressziójú motorok üzemanyaga a 95-ös.
Amihez 98-as van előírva, valszeg a magasabb kompressziójú motorok közül való (1:9,5-10 felett), amiben a 95-ös már a szikra előtt begyulladhat, ami nem egészséges a motorra nézve. Az ilyenkor "rossz" időben kialakuló hőtöbblet ad a szelepeknek és a dugattyúknak, továbbá a "szabályozatlan" égés teljesítményvesztéshez vezet. Ilyenkor tud beavatkozni az ECU a kopogásérzékelő jelei alapján, és előrébb hozza a gyújtást/előgyújtást, hogy megszűnjön a "kopogásos égés". Ha épp ezek hiányoznak a motorból,és az előírás ellenére tartósan alacsonyabb oktánszámú üzemanyaggal van használva, az okozhat gondot.
Így már nagyjából értem köszönöm a válaszokat:)
Az viszont igaz hogy egy 2007 utáni Audi TT-be 98-as benzin kell?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!