Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kis távokra kis cm3-es dízel...

Kis távokra kis cm3-es dízel megéri?

Figyelt kérdés
10-15km (attól függ melyik városba megyek). Ennyi alatt bemelegszik és jobb a dízel. Kicsi= max 1600cm3

2014. jan. 1. 20:19
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Akkor nyugodtan vegyél szívódízelt, az 1.6 körüli/alatti kisautók elmennek 4,5-5 literrel, hátrányuk, hogy irtózatosan lomhák, és rendszerint fekete plakett díszeleg rajtuk, így szmogriadó esetén nem nagyon mész sehova vele, de ha ez nem gond, akkor ajánlható.
2014. jan. 1. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
Pesten jártam 2x életembe. Szmogriadó nem sok vizet kavar :))))
2014. jan. 1. 22:51
 13/20 anonim ***** válasza:

# 6

Kis távokra nem jó a diesel? Ne röhögtess már. Tapasztalatból írom hogy jó kis távokra. Én pont benzinest nem vennék rövid távokra, mert a diesellel ellentétben hideg motornál a gatyádat leeszi, hiába 8 liter a gyári átlagfogyasztás. Öreg szívódieselekhez gombokért kapni alkatrészt, ráadásul nehogy azt hidd hogy kevésbé bírja a rövid távokat mint a benzines.

Másrészről bírom azokat akiknek fingjuk sincs a dolgokról, és a totalcar oldalra támaszkodva írogatnak mindenféle baromságot. Akkor most elárulom neked hogy a totalcar oldal hajdanán egy szakértelemben minőségi oldal volt, de már rég megkopott a szakértelme. Nemtudom hogy ott manapság milyen "szakértők" válaszolgatnak, de néha írnak akkora baromságokat hogy az ember a fejét fogja. Hogy tiszta vizet öntsek a pohárba (szakmám, talán mondhatok okosat a motorokról) a gyakran indított motorok nem az úgynevezett hidegüzemben szedik össze a legnagyobb mértékű kopást, hanem az a gyakran pár másodpercben mikor az olajnyomás még nem épül fel. És ez a jelenség benzinesnél, dieselnél egyaránt megvan. A benzinest is megviseli a gyakori indítás nemcsak a dieselt.

2014. jan. 1. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
2014. jan. 1. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
0%
Nem, a sz.ardízel soha nem éri meg.
2014. jan. 5. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:
ha ész érvekkel alátámasztod miért nem éri meg akkor lehet megértem miért sz#r...
2014. jan. 5. 19:15
 17/20 anonim ***** válasza:

Nem az előző válaszadó vagyok, de:

A szívó dízelek sokkal lomhábbak, mint a benzines társaik. Ezeket én mondjuk imádom, ha dízelt vennék szerintem csakis egy jó gyenge szívódízelt. Pl. egyik ismerősöm C Corsája (vezetés oktató) azt hiszem 300-400 ezer közt jár, 1,7 dezső. Gyenge, de az istennek nem menne tönkre. Ugyanekkor az 5 évvel fiatalabb Renault Clio 150-nél széthullott. Nekem is dízel kocsim volt először (Kadett 1.6D). Óra szerint volt benne valószínűleg 230 ezer (sajnos csak 5 számjegyű), én kétszer pörgettem át az órát mielőtt eladtam volna. Fogyasztása nem volt gyakorlatilag, semmi volt fenntartani, elsőre pont jó volt. Ez az az autó amúgy ami miatt azt mondom, hogy ilyen rövid távra dízelt ne. 10-15 km alatt kezdett megmozdulni a vízhőfokmérő. Na most itt azt hozzá kell tenni, hogy a vízhőfokmérő szinte semmire se jó, ami fontos volna az olajhőfokmérő. Ugyanis amikor a hűtővíz már meleg, az olaj még hideg. És tönkreteszi a motort ha ilyenkor hajtod meg.

Viszont láthatod mi a gond. Rengeteget futottak az ilyen korú dízelek. Régen tényleg csak annak érte meg a dízel aki 40-50 ezer kilométert futott egy évben az autójával. Csak az én példámból kiindulva: 2005-2008 közt lett az autóba biztos 400 ezer kilométer. Azóta nem lett kevesebb, sőt, ma már 250 ezer forintig mindbe legalább ennyi van. Ha nem kétszer ennyi. Benzinesek közt viszonylag könnyebb találni kisebb futásút, ott van pár 300 ezer alatt. Ráadásul van fűtésed, jobban bírja a rövid utakat, és nem kell szégyenkezned az ereje miatt (az 1.6-os Kadett kb. 1.0-es Swift erejű, vagy még annyi se).

Azóta nem az autóban töltöm az életem, jelenleg egy benzinessel járok, és egy dízelért sem adnám oda. A benzines fogyaszt 6-7 litert, hasonló körülmények közt a gázolajos fogyaszt 4-5 litert (jófej módon számoltam, mert többet fogyasztana amúgy). De ott sokkal több minden romolhat el. És sajnos a modern dízelek egyre inkább érzékenyek a gázolaj minőségére ami magyarországon pocsék, meg nagy nyomású befecskendezőjük van, meg kettős tömegű lendkerék, amikkel ha gáz van akkor elég mélyen zsebbe nyúlós történet.

2014. jan. 6. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
akkor marad a benzines
2014. jan. 6. 16:59
 19/20 anonim ***** válasza:
Egy TD-nek nem kell sok kilométer hogy bemelegedjen. Az én Td-m 3-4 km után már meleget fúj, nem fagysz meg benne. Arról nem is beszélve hogy én benzinesben se fűtenék jobban 10-15 kilométerre. Ugyanis beülök kabátban, és nem is szoktam 100%-on üzemeltetni a fűtést mert csak beleizzadok a kabátba. A másik fele a dolognak hogy évről évre enyhébbek a telek. Tavaly volt egy 3-4 hét mínusz tizenfok, de azon kívül enyhe volt a tél. És már évek óta ilyen, és eddig az idei tél sem húzós. A mondandóm lényege hogy a diesel kevesebbet eszik jóval, és én csak azért nem döntenék a benzines mellett mert az 2 kilométerrel hamarabb fújja a meleget. Az előző válaszoló írta hogy az ő diesele 10-15 kilométer alatt nagyon meg se mozdította a hőfokmérő mutatóját. Nem tudom hogy igaza van-e, mert nem ismerem hogy a szívódiesel milyen gyorsan melegszik. Vagy lehet hogy termosztát problémája volt. De azt tuti hogy az én 1.7 td-m pár kilométer után meleget fúj, kb 5-6 kilométer városi forgalom után pedig üzemmeleg a vizem. És mindezt 300 forintos gázolajjal, amiből átlag 5.5 liter kell 100 kilométerre.
2014. jan. 6. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Az olaj gyorsabban melegszik mint a víz, ezért mérik mindig a vízhőfokot, és csak sport/os autókban külön az olajat, de ott elsősorban a túlmelegedés miatt.
2014. jan. 7. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!