Kis távokra kis cm3-es dízel megéri?
# 6
Kis távokra nem jó a diesel? Ne röhögtess már. Tapasztalatból írom hogy jó kis távokra. Én pont benzinest nem vennék rövid távokra, mert a diesellel ellentétben hideg motornál a gatyádat leeszi, hiába 8 liter a gyári átlagfogyasztás. Öreg szívódieselekhez gombokért kapni alkatrészt, ráadásul nehogy azt hidd hogy kevésbé bírja a rövid távokat mint a benzines.
Másrészről bírom azokat akiknek fingjuk sincs a dolgokról, és a totalcar oldalra támaszkodva írogatnak mindenféle baromságot. Akkor most elárulom neked hogy a totalcar oldal hajdanán egy szakértelemben minőségi oldal volt, de már rég megkopott a szakértelme. Nemtudom hogy ott manapság milyen "szakértők" válaszolgatnak, de néha írnak akkora baromságokat hogy az ember a fejét fogja. Hogy tiszta vizet öntsek a pohárba (szakmám, talán mondhatok okosat a motorokról) a gyakran indított motorok nem az úgynevezett hidegüzemben szedik össze a legnagyobb mértékű kopást, hanem az a gyakran pár másodpercben mikor az olajnyomás még nem épül fel. És ez a jelenség benzinesnél, dieselnél egyaránt megvan. A benzinest is megviseli a gyakori indítás nemcsak a dieselt.
Nem az előző válaszadó vagyok, de:
A szívó dízelek sokkal lomhábbak, mint a benzines társaik. Ezeket én mondjuk imádom, ha dízelt vennék szerintem csakis egy jó gyenge szívódízelt. Pl. egyik ismerősöm C Corsája (vezetés oktató) azt hiszem 300-400 ezer közt jár, 1,7 dezső. Gyenge, de az istennek nem menne tönkre. Ugyanekkor az 5 évvel fiatalabb Renault Clio 150-nél széthullott. Nekem is dízel kocsim volt először (Kadett 1.6D). Óra szerint volt benne valószínűleg 230 ezer (sajnos csak 5 számjegyű), én kétszer pörgettem át az órát mielőtt eladtam volna. Fogyasztása nem volt gyakorlatilag, semmi volt fenntartani, elsőre pont jó volt. Ez az az autó amúgy ami miatt azt mondom, hogy ilyen rövid távra dízelt ne. 10-15 km alatt kezdett megmozdulni a vízhőfokmérő. Na most itt azt hozzá kell tenni, hogy a vízhőfokmérő szinte semmire se jó, ami fontos volna az olajhőfokmérő. Ugyanis amikor a hűtővíz már meleg, az olaj még hideg. És tönkreteszi a motort ha ilyenkor hajtod meg.
Viszont láthatod mi a gond. Rengeteget futottak az ilyen korú dízelek. Régen tényleg csak annak érte meg a dízel aki 40-50 ezer kilométert futott egy évben az autójával. Csak az én példámból kiindulva: 2005-2008 közt lett az autóba biztos 400 ezer kilométer. Azóta nem lett kevesebb, sőt, ma már 250 ezer forintig mindbe legalább ennyi van. Ha nem kétszer ennyi. Benzinesek közt viszonylag könnyebb találni kisebb futásút, ott van pár 300 ezer alatt. Ráadásul van fűtésed, jobban bírja a rövid utakat, és nem kell szégyenkezned az ereje miatt (az 1.6-os Kadett kb. 1.0-es Swift erejű, vagy még annyi se).
Azóta nem az autóban töltöm az életem, jelenleg egy benzinessel járok, és egy dízelért sem adnám oda. A benzines fogyaszt 6-7 litert, hasonló körülmények közt a gázolajos fogyaszt 4-5 litert (jófej módon számoltam, mert többet fogyasztana amúgy). De ott sokkal több minden romolhat el. És sajnos a modern dízelek egyre inkább érzékenyek a gázolaj minőségére ami magyarországon pocsék, meg nagy nyomású befecskendezőjük van, meg kettős tömegű lendkerék, amikkel ha gáz van akkor elég mélyen zsebbe nyúlós történet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!