Kis távokra kis cm3-es dízel megéri?
Kadett, Uno, Golf 1-2
eféle kategoriájúra gondoltam
ezek a régi szívódízelek bármit kibírnak, még a használt étolajat is (kérdéses mennyire tesz jót nekik...)
De te lehet fázni fogsz télen, mert lassan melegednek, egy dízel mindig lassabban melegszik mint egy benzines, mivel eleve kevesebb a hulladékhője, és a dízelt nem is kell úgy túldúsítani hidegen mint a benzinest, ha ilyennel jársz, télen legalább 3-5 km kell, mire egyáltalán elkezd meleget fújni a fűtés, addig jobb is be nem kapcsolni, mert ha rögtön nyomatod a fűtést még nehezebben melegszik fel
Látom sok itt a szakértő megint...
Pont nemrég volt erről szó Totalcaron. Ha kis távokra veszel autót kerülni kell a dízelt, mert ha nem melegszik be csak tönkreteszed.
Ne erőltesd a szakértést zsenikém...
Ezek a régi szívódízelek meg a "modern" pd meg cr turbódízelek annyiban hasonlítanak egymásra, hogy gázolajjal mennek, semmi másban nem.
A modern turbódízelt kinyírja a hidegüzem, mivel 1.6 literből kiprésel 250 Nm nyomatékot 1500-as fordulaton, nincs megfelelő kenése a hajtókar csapágyaknak, sem a turbónak. Egy régi 1.5-os szívódízel, (pl citroen AX) örül ha teljesít 100 Nm-t, azt is csak 2300-as fordulat körül, nem fogja megölni a hideg, a turbót meg pláne nem, mivel NINCS.
Visszaolvastam a kérdésemet...
Nem azt akartam írni hanem, hogy: "Ennyi alatt bemelegszik-e, és jó-e vagy sem?"
Mert az, hogy "megéri-e" az mindegy. 250ezer körül keresek valamit, nem 10 -vagy több- évre tervezek vele.
Alapvetően benzinest akartam hasonló árban, csak megnézem a lehetőségeket.
Turbinyek nem köll :D csak egy kis "alap" holmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!