Lehet keskenyebb abroncsot tenni a kocsira?
Igen ám, de a gyári méretek alá nem érdemes menni, mert akkor nem lesz annyi tapadás. Az a másik irányba is igaz, de ott kis tűrése van a dolognak.
Tehát:
Gyári méret pl: 155
Alá nem kellene menni.
Fölé kb 175 a max. 185 már megint veszélyes.
Ha meg drágállod a rávaló gumit, eleve nem azt az autót kellett volna megvenni.
Mennyi bmw-s hallok, hogy drágák rá a kerekek...háát igen... kellett megvenni csak az emblémáért.
Sose értettem ezt a "profi mérnökök kiszámolták" dumát. Azok a profi mérnökök SOHA nem a lehető legjobb teljesítményre hajtanak. Egyszerűen vannak szabályok (például egy autónak el kell férnie a saját sávjában, de 2 személynek el kell férnie egymás mellett. Tehát a szélesség korlátolt. Túl széles kereket rá lehet tenni biztonságosan, de csak felnivel együtt. Az autónak nem lesz baja, de a rendőrnek igen. Túl vékony kereket nem érdemes, mert egyszer csak kinyeklik. A felninek el kell bírni az autó teljes tömegét. A túl kicsi kerék egyáltalán nem jó, a túl nagy pedig nem ajánlott. De ha a motor elbírja és a fogyasztás mellékes, akkor lehet akár a 13" helyett 21" is.
Egyébként, hogy tisztázzuk: nem vagyok profi mérnök, aki kiszámolta. Egyszerű logika. Sőt, ahhoz sem kell túl sok ész, hogy most tudjam mi fog következni. (Lepontozás, nehogy má' az ötvenesnek legyen igaza.)
Hallottál-e már az egységnyi felületre ható erőről? Amint látom nem.
De rakj nyugodtan 44 colos 400 széles gumit az autódra. Bár utána ne csodálkozz, ha a fékutad 4x akkora lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!