Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell Amatőr rally...

Hogyan kell Amatőr rally versenyeket elkedeni?

Figyelt kérdés

Sziasztok szeretnék elkezdeni versenyezni amatőr szinten , mint sokan mások én is a ladával szeretnék kezdeni , odáig tudom hogy az autót fel kell készíteni a szabályzat szerint... De van-e szükség forgalmira ahhoz hogy induljunk egy versenyen ,jogosítvány kell-e? Átlagosan mennyi a nevezési díj egy-egy futamra , van-e valami jutalom amit el lehet nyerni ? Kb mennyibe kerül egy autó teljes kipakolása és felkészítése a versenyekre ha minden körülmény adott és csak az anyagok/alkatrészek árát tekintjük? Van-e esély hogy az ember támogatókra akad vagy mindent saját zsebből kell fizetni?


Tudom a kérdés furcsán hangzik de teljesen ismeretlen egyenlőre ez a terület szeretnék kicsit tisztább képet kapni ezzel kapcsolatban, a segítő válaszokat előre is köszönöm!


2013. dec. 31. 16:41
 1/4 anonim ***** válasza:
72%

Nem szükséges forgalmi engedély a versenyen való részvételhez, viszont a szabályzatban meghatározott biztonsági követelményeknek meg kell feleljen az autó.

Tehát bukócső, versenyülés, bukósisak kötelező a kisebb amatőr rally versenyeken is.

Én azt javaslom neked, ha érdekel, hogy ne fogj bele építésbe, mert rengeteg idő, tervezés, és nagyon fáradságos munka, anyagilag sem jössz ki jobban mintha veszel egy bukócsöves kasztnit, vagy még jobb, ha veszek egy zárt pályás versenyautót, csak bele kell ülni és menni jobb esetben.

Ha elkezdesz magadnak építgetni ugyanott vagy.

Az árakról annyit, hogy egy jó zsiguli gépkönyv nélkül, amivel rajthoz tudsz állni, és eredményt is el tudsz érni 400 ezernél kezdődik, egy jobb fajta pedig 6-700 ezer forint is lehet.

Ezt kell mérlegelni, hogy te ennyiből ki tudod-e hozni magadnak, és megéri e a befektetett összeg és az idő.


Természetesen van jutalom kisebb versenyeken is, ugyanúgy serleggel jutalmazzák a dobogós helyezetteket, nevezési díj 10-25 ezer forint körül, között alakul.


Sajnos ha nincs ismerősöd akiknek nagyobb cégük van és adókiegyenlítés miatt tudnának támogatni téged, akkor magadnak kell finanszírozni az egészet, viszont ha találsz magad mellé egy rally őrült navigátort, akkor ő tud támogatni téged, legalábbis nálunk így működik, versenyenként 20 ezer forintot kell fizetnie a navigálásért.

De kis kategóriában, amatőr versenyen ilyen nincs, max egy gumis tud ingyen felrakni neked 4 levetett gumit, már az is valami, hogy a gumit nem kell fizetni.


Én a többséggel ellentétben azt mondom vágj bele, megéri az élményért, de vigyázz, mert függőséget okoz, és ha egyszer beleszagolsz a rally világába, nehezen tudsz kiszállni, és csak nyeli majd a pénzt, amíg nem találsz támogatókra!


Sok sikert, és kitartást!

2013. dec. 31. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen válaszod nagyon tartalmas volt elég sok mindent megtudtam belőle,sikerekben gazadag újévet kívánok neked ! :)
2013. dec. 31. 17:07
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

"De van-e szükség forgalmira ahhoz hogy induljunk egy versenyen ,jogosítvány kell-e?"

Rallyversenyen kategóriától függ, de alapesetben kell mindkettő.



"Átlagosan mennyi a nevezési díj egy-egy futamra , van-e valami jutalom amit el lehet nyerni ?"

Nevezési díj szlalomversenykre (max. 3 km) 8000 forint volt, sprintekre 15-30, rte 30-40, rallye 40-50, orb csilagos ég. Elnyerhető jutalom egy kategóriagyőzelemért legfeljebb a nevezési díj körül szokott lenni.


"Kb mennyibe kerül egy autó teljes kipakolása és felkészítése a versenyekre ha minden körülmény adott és csak az anyagok/alkatrészek árát tekintjük?"

Attól függ, jelenleg milyen készültségi szinten van a kocsi és mit akarsz elérni. Ha amatőr autót szeretnél, akkor gyakorlatilag gyári Ladával is elindulhatsz, de 100-200 ezer forintért már jó élményautót lehet összedobni. Ha eredményt is akarsz elérni, akkor viszont versenyenként kell gumi, motorszervíz, mindenféle könnyítés, versenyülés, bukócső, anyámkínja - egy hétvége benne van egy szép Lada árában.


"Van-e esély hogy az ember támogatókra akad vagy mindent saját zsebből kell fizetni?"

Magyarországon már évek óta nincs olyan versenyző, aki megélne a rallyból. A kapcsolatatépítés persze fontos dolog, mert egy-egy szponzormatricával meg lehet spórolni mondjuk egy kerékszett árát, egy szerelő fizetését vagy egy új szélvédőt - de gyakorlatilag egy tetőtől talpig támogatókkal telepingált Lada sem elég arra, hogy fedezze a versenyzés összes költségét - mindehogy mínusszal jössz ki. Itthon még a profik között is mindenki céges/saját pénzből fizeti az autózgazást, vagy van más (apu, tesó, após), aki fizeti neki.

2013. dec. 31. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Én épp most építem az autómat :) Igaz csak szlalomra így nem kell bele bukócső, versenyülés... Én egy Suzuki swiftet építgetek az autót 110-ért vettem de már most több mint 160-ba van pedig csak szíjakat, olajat, felniket, felfüggesztés egy részét csináltam meg. Még sok van vissza, de az élmény kárpótol :)
2013. dec. 31. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!