Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a legköltséghatékonyabb...

Whyme kérdése:

Mi a legköltséghatékonyabb módszer, a versenyautó papírozásához?

Figyelt kérdés
Amatőr autóversenyre szeretnék nevezni. Az autómat közúton, és versenyeken is szerezném használni. (bukócsó opció, még nincs benne). Jelenleg normál rendszámmal, érvényes forgalmival rendelkezik, de a rendőrök kötekednek, mert van néhány átalakított alkatrész rajta.

2013. dec. 30. 19:53
 1/4 anonim ***** válasza:

Sok választásod nincs:


"Tájékoztató a Sportrendszám kiváltásának folyamatáról

2012.10.22. óta mindenki számára elérhető a sportrendszám.

Az igényelt rendszámtáblák kiváltásának tapasztalatai alapján az alábbi néhány mondatban összefoglalásra került a sportrendszám igénylésének folyamata és díjai.

A sportrendszám kiváltásának 4 egymással összefüggő, de fizikailag mégis elkülönülő lépése van.

I. lépés MNASZ, mint Országos Sportági Szövetség

II. lépés Megyei (Fővárosi) Kormányhivatal, Közlekedési Felügyelősége

III. lépés Biztosító

IV. lépés Központi Okmányiroda (1133 Budapest XIII., Visegrádi u. 110-112.)

I. lépés MNASZ

 MNASZ gépkönyv kiváltása, érvényesítése

díja: új 18.000 Ft/év, hosszabbítás 12.500 Ft/év

Az MNASZ szabályrendszereiben meghatározott feltételeknek megfelelő járműre, a gépkönyvezés kezdeményezőjének kérelme alapján, gépkönyv kerül kiállításra.

 A 326/2011. (XII. 28.) Korm. Rendeletben előírt jármű- származási és tulajdonjog igazolás elengedhetetlen feltétele a gépkönyv kiállításának.

 Homologizációs lap (FIA vagy Nemzeti)

 Szakvélemény kiállítása a Nemzeti Közlekedési Hatóság részére (az első hatósági ügyintézéshez szükséges).A szakvélemény az érvényes MNASZ gépkönyvvel rendelkező járművekre, a kezdeményező kérelmére kerül kiállításra.

díja: 16.000 Ft/jármű

II. lépés Megyei (Fővárosi) Kormányhivatal, Közlekedési Felügyelősége

(a fővárosban a Mozaik utcai kirendeltsége)

Versenyjármű műszaki szemle ügyben, érvényes MNASZ gépkönyvvel és a hozzá kapcsolódó szakvéleménnyel, lehet a Közlekedési Felügyelőséghez fordulni.

- "sportrendszám"-ot igénylő versenyjárművek esetén a járművet műszaki szemlére kell állítani. A járműnek meg kell felelnie A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 12. § és A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV.12.) KöHÉM rendelet előírásainak, különös figyelemmel 112/C. §-ban foglaltakra.

Csak azon személygépkocsik kaphatnak alkalmas minősítést - Minősítő Okiratot - melyek

rendelkeznek, az MNASZ által kiállított, érvényes gépkönyvvel és a hozzá kapcsolódó szakvéleménnyel.

Hatósági díja: 1.770 Ft / év (alvázszámmal rendelkező járművek esetében)

III. lépés: Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítási Szerződés megkötése

Érvényes KGFB szerződés nélkül a jármű nem helyezhető még ideiglenesen sem forgalomba, azaz a Központi Okmányiroda a biztosítás meglétének igazolása nélkül nem adja ki az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt.

pl. a Groupama Garancia Biztosító ZRt. 2013.01.01-től díjat hirdetett rá.

díja: 39.785 Ft / év

IV. lépés: Központi Okmányiroda (csak itt intézhető)

A versenyjármű sportrendszáma és ideiglenes forgalomban tartási engedélye iránti kérelemmel a Központi Okmányirodához kell fordulni.

Közlekedési Felügyelőség Minősítő Okiratát valamint a jármű egyéb összes dokumentumát be kell tudni mutatni az okmányirodai ügyintézés során.

Az ügyintézés végén lehet átvenni:

 Forgalomi engedély

díja: 2.500 Ft

 Rendszámtábla, indítási napló, érvényesítő matrica

díja együttesen: 17.085 Ft

A tájékoztatót összeállította:

MNASZ Technikai Bizottság"

2013. dec. 30. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
S-rendszám.
2013. dec. 30. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Én meg raknék bele becsavarozható bukócsövet kivülre meg semmi extrát és csak verseny napján öltöztetném át az autómat. Aztán menne sima papírokkal a kutya se kötne bele.
2013. dec. 30. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

A sportrendszám sajnos nem játszik, mert a leírásba is szerepel, hogy "Homologizációs lap" kell hozzá. Ebben az autóba semmi sem homológ, "csak" amatőr versenyre használnám.


A csavaros bukócső jó ötlet, de a többi átalakított dologba belekötnek a rendőrök (már volt rá példa).

Valami olyan megoldás kéne, ami ezt is kiküszöböli.

2013. dec. 31. 01:34

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!