268 ezer km sok egy 2004es opel corsa c-ben?
Legalább őszinte volt a kereskedő és nem tekerte vissza az órát. Egy középkategóriás dízel autónál ez kb átlagos futásteljesítmény lenne. Egy ilyen kis benzinesnek kicsit sok. Olyan értelemben, hogy ez a km biztos nem abból adódott össze, hogy a gyereket elvitték az iskolába, utána meló, bevásárlás.
Ettől függetlenül műszakilag lehet jobb állapotban, mint egy 100.000km-t futott példány, amit széttapostak és elhanyagoltak.
Egy állapotfelmérésen kíváncsi lennék az eredményre azért. 1.2-es benzines, és 268 ezer km-t ment az szerintem nagyon sok, tekintettel arra, hogy 10 éves az autó.
Persze ez még nem jelent semmit, hiszen nekem az 1.1-es Fiestám is 350.000 km-t ment (csak az régebbi konstrukció és potom összegekbe került a javítása), sőt még több is volt benne csak már rohadt a kasztnija.
Apropó rohadó kasztni, arra is oda kell ám figyelni, gumikat nézd át egyenletesen vannak-e megkopva (ha nem, akkor rosszul van beállítva a futómű). Ha mész vele egy próbakört sok mindenre fény derül. Jó-e az úttartása, milyen a váltó, stb.
Gondolom a km-hez mérten olcsóbban is adják az autót, szóval ha egyébként rendben találsz mindent akkor érdemes megvenni. Sok idő az, mire te is beleraksz 100-150 ezer km-t szerintem.
"Ha csak minden nap a szomszéd városba járnának át dolgozni vele(12km), akkor meglenne abban is az évi 25 000."
Azt hogy?
Ha minden nap, még hétvégén és ünnepnapokon, Karácsonykor is elmennek vele a 12km-re lévő szomszéd városba melózni, az csak 12x2x365=8760km egy év alatt.
De az a város sem lehet olyan kicsi. Ha levesszük a hétvégéket meg az ünnepnapokat, azt jelenti, hogy minden egyes munkanap a városon belül 70-75km-t autózik a haverod. Szerintem ez még Budapesten belül is soknak számít, nemhogy egy vidéki 10 km átmérőjű megyeszékhelyen vagy még kisebb városban. Hacsak nem területi képviselő, vagy hasonló a haverod és céges az autó, ami a munkaeszköze és az a munkája hogy munkaidőben címekre jár ki.
De az megint más téma.
Jó, igaz, ha a szomszédba járna dolgozni, akkor nem egy az egyben kellene hozzáadni a jelenlegi futáshoz. Mit csinálnak a városban most napi átlag 43km-t? Lövésem sincs, pedig nem területi képviselő vagy ügynök és nem is megyeszékhely méterű városról van szó.
Budapesten nem tudom mennyire sok a napi 75km, nekem pl a IX. kerülettől a munkahelyem 19km volt így én alapból 40-ről indultam. Ha emellett elviszed az asszonyt valamerre, vagy átugrasz haverokhoz a III.,IV. kerületbe akkor már majdnem megvan a 70km és még semmi extrát nem csináltál. Ha már a munkához többet kell autót használni, akkor ott nyilván sokkal többet össze lehet szedni.
Az lehet, hogy megkapta a felületes törődést.
(Vezérlés csere, olajcsere, stb...)
Azonban van olyan alkatrésze is a kocsinak, amit nem szed szét a szerelő...amit nem ellenőriz, amit nem cserél. És ezek az alkatrészek bizony kopnak.
Kis autónál pedig jóval nagyobb tempóban, mint nagy autónál.
Ha ez egy 2.000 cm3-es kocsi lenne, azt mondanám, határeset. De 1.200 cm3-s autót ennyi km-el nem vennék.
Na meg azt is számold ki, hogy te mennyit szeretnél menni vele. Ha évi 15.000-es átlagos, akkor nagyon hamar 300-350.000 lesz benne, ami viszont már.....
Lehet itt okoskodni, de minél kisebb a kocsi motorja, és minél többet futott, annál nagyobb a hibalehetőség, a természetes kopásból adódó probléma. És nem csak azt kell nézni, hogy mennyi van most benne, hanem azt is, hogy te meddig szeretnéd használni, milyen éves futással.
Akik azt mondják, hogy nem számít a km, azok általában csak önigazolást akarnak, mivel nincs pénzük, csak holdat kétszer megjárt bontószökevényekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!