Miért nézi le mindenki a Trabantot, Wartburgot, Ladát, Polskit, Daciát, Barkast és az ezekhez hasonló autókat? Tényleg ilyen rosszak lennének?
Dácia !
Egyszer részegen majdnem vettem egyet,
de amikor megláttam a motortérben a GYÁRILAG berakott 5 literes uborkásüveget,
annyira elkezdtem röhögni, hogy kijózanodtam és inkább autót vettem.
Ezeket az autókat még lehetett javítani. A mostaniakat sokszor rémálom szerelni. És ez nem csak azért van, mert a mostani autók kifinomultabbak, bonyolultabbak. A tervezéskor nem szempont a javíthatóság, elmegy hiba nélkül sokáig utána tessék leadni a méh-be, kedves fogyasztó.
Az érem másik oldala, hogy ezeket az autókat időnként kell is javítani. Apámnak volt két Wartburgja, meg most egy Alakeoja. Az első wartburgon a főtengely hajtotta ékszíjjal a hűtő ventilátort az jó is volt. A második egy újabb típus volt, elektromos ventilátorral, és mindig is melegedett. Piacra járt vele Pestre, szegedről, telepakolva a kombi, meg az utánfutó is. Egyszer hazafelé megragadt a motor, blokkoltak az első kerekek, becsúszott orral előre az árokba. Nem törte össze, de az első két kerék az árokba lógott. Teljes motorgenerál, utána hajtotta még 6 évig. Aztán eladta valakinek, aki építkezett és cementes zsák hordó autót keresett.
Az aleko (ami a moszkvics gyárban készült kisteherautó, és moszkvics motor hajtja) már túl van két motor generálon. (400000km lehet benne). Ráadásul a ruszki autó rohad is. Egyszer kirohadt és kiesett a raktér ajtó... Most a legutóbb, amikor faternál voltam pont ment az aleko, igaz az egyik kerékcsapágy nem tökéletes, és olyan hangja van, mint egy gőzgépnek.
Szóval jók ezek a régi autók, nem olyan unalmasak mint a maiak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!