Miért nézi le mindenki a Trabantot, Wartburgot, Ladát, Polskit, Daciát, Barkast és az ezekhez hasonló autókat? Tényleg ilyen rosszak lennének?
"ezeket tényleg úgy építették hogy még 20 év múlva is autók legyenek, ne a garancia időtartamáig"
Hatalmas badarság. Mennyit ment el szerinted egy Lada motor? Jó, ha 150.000 kilométert, aztán teljes generál kellett neki - pedig az volt a legfainabb motor a falon túl. A mai motorok (de a 15-20 évvel ezelőttiek is) 5-600.000 kilométerig vígan futnak, de van, hogy tovább is. A korróziós problémák is jóval később jelentkeznek - a Ladákon 4.-5. évre rendre volt már egy-két rozsdafolt, ma ez elképzelhetetlen a 10. évig (s így is csak egy két gyártónál: pl. Opel). A fényszórók, generátorok, "futómű" alkatrészek és hasonló "apróságok" is igen gyorsan fogyó alkatrészek voltak. De kérdezz meg egy idősebb taxist vagy hivatásos sofőrt, hogy szerinte mondjuk egy Skoda Octavia vagy Lada bírja tovább. Azt is garantálom, hogy a Lada szervízköltségei is magasabbak lennének.
"Mennyit ment el szerinted egy Lada motor?" - Nagyon függött éppen mi volt Togliattiban - volt ami nagyon hamar, de egyik családtagom a 220e-t futott ezeröcsit lehazudta 120e-re ÉS az új tulaj 1 év múlva visszajött, megköszönni hogy milyen pöpec autót kapott, már van benne 130e km és még mindig jól megy... :D
De manapság, a mai minőséghez szokott szemmel tényleg förtelmesek voltak: elképzelhetetlen, hogy manapság egy év után elkezdjen foltokban leperegni a festék (Dacia); kereskedésből elhozatal után 3 km-rel elfüstöljön a feszszabályzó (másik Dacia); a torzul legyártott alkatrészek miatt választani kelljen, hogy jól áll az ajtó vagy csukódik (Lada 1200)...
Ezek már abban a korban sem igazán fordultak elő nyugatabbra.
De a nosztalgia tök jó dolog, én is nagyon szeretem.
"Nagyon függött éppen mi volt Togliattiban"
Így van. Ha előző este a motorgyárból Iván bevodkázott, akkor az a henger se lett olyan remek. Ha épp megtelt a raktár a fényezőüzemben, akkor a kész, még le nem kezeld karosszériaelemeket kinn hagyták kicsit az esőben pár hétig.
A fiatal, 10 éves kispolszkim gyári felnijei szétrohadtak,le kellett cserélni a készletet. Kaptam ajándékba egy gyári kúpos olasz szettet, de mivel ahhoz más kerékagy kellett, így kidobtam a kertbe pár évre. Egyszer beléjük botlottam, egy rozsdafolt nem volt rajtuk. Végül egy oldtimeren végezték, mint "gyári" felnik.
"Lada szervízköltségei is magasabbak lennének."
Ezt kötve hiszem! A Ladához egy komplett váltó újonnan 70.000Ft. Ugyan ez egy átlagos mai autóhoz, pl Astrához kb 1 millió. Kuplungtárcsa: Lada 3000Ft, Astra több tízezer.
Nem mindenki. Például én egy 105-ös skodával járok és nem cserélném el semmilyen modern autóra sem.
A zsigulik is nagyon jók , ezek igazi gépkocsik, nem úgy mint ezek a mostani egyforma műanyagautók.
Én nem nézem le őket. 18 vagyok és a haverokkal tervezünk venni egy 7 vagy 9 személyes Barkaszt. Na azzal igazán buli elmenni a Balatonhoz, vagy akárhova.
Minden lehetséges hibaforrából pótalkatrésznek lennie kell, és a szerelés is egy élmény egy ilyen autón
Ma, ha van (és volt) rá lehetöségem, akkor kicsit újabbat veszek (95 környéke) ami még szerelhetö is, de technikailag is egy jobb darab.
Kisebb fogyasztásból jobb teljesítmény, szebb, jobb müszerfal, de mégsincs tele szenzorokkal, elektromos kütyükkel.
1300-as és 1310-es Daciákban nöttem fel, ezek mind Romániának gyártottak voltak (nyugatra a jobban sikerültek mentek), de vásárlás után rögtön darabokra kellett szedni, alvázvédözni, majd összerakni a csavarok normális meghúzásával (mert azzal sem foglalkoztak).
Nekem erre a minöségre nincs szükségem.
Azért meg lehet nézni, mit gyártottak nyugaton és keleten az adott idöszakban!
Szóval ezért!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!