Miért nézi le mindenki a Trabantot, Wartburgot, Ladát, Polskit, Daciát, Barkast és az ezekhez hasonló autókat? Tényleg ilyen rosszak lennének?
Sokuk már a tervezésnél megbukott. Kéthengeres kétütemű, közös kipufogóval. -15 lóerő. De ez csak a trabi, legalább forgótárcsás. :D
Az a baj most velük, hogy szennyezik a környezetet, és sokat is esznek. De le nem kell nézni, én pl csípem a ladákat! :D
A kor autótechnikájától messze el voltak maradva. A Lada, Polski, Dacia, Zastava még elment, de azok is csak azért voltak valamennyire jók, mert nyugati gyártóktól licenszelték őket (oké, a Skoda úgy-ahogy tűrhető volt). Akinek volt Trabantja, tudja mennyire bűnrossz autó, abból átülni egy rendes Ladába nagy megkönnyebbülés.
Csak a példa kedvéért: a szocializmus felbomlásának vége felé Európa modernebb felében már terjedőben voltak a turbós autók, egyre általánosabb lett a szervókormány és a légzsák, de a Mercikben és más luxusautókban ekkortájt már tempomat és automata klíma is előfordult. Ehhez képest a Keleti Blokk lényegében egy elektromos ablakot nem volt képes megtervezni. Vagyis pontosabban képes lett volna rá, csak mivel a piacgazdaságban nem a vásárlói igényeknek gyártottak autót. Ennek fényében a tehergépjárművek jobban sikerültek (mert az '50-es évek technikája elég nehezen pusztítható volt), de a személygépjárművek tekintetében amit a szocialista országok produkáltak az maga a tragédia. Persze lehetett volna a Tatrakból és társaikból építkezni, de a Párt ezt másképp gondolta.
A lada/zsiguli/ a korában nem volt elavult... 67-ben lett a fiat 124 az év autója és 70ben már elkészültek az első Zsigulik.
Sőt... A ruszkik még a nyomórudas olasz borzalmat is áttervezték.
Nekünk Dacia volt, de sosem hagyott cserben sosem. Mondjuk nem csak hajtva volt, hanem karban is tartva, ahogy azt illik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!